Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som är insatt på detta med försäkringskassan? :wtf::wtf:
Jag har ju vart mammaledig nu lite mer ett år med min dotter, ska nu ansöka om dagar för bebisen i magen.
Jag har fått löneökning på mitt jobb, gäller den nya lönen då el måste man haft den nya lönen 1 år innan?
Förstår ni hur jag menar? :confused:
Jag jobbar inte heltid på mitt jobb, vad händer om jag nu när jag är föräldraledig får ökad tjänst? I tid alltså
Vi säger från 50% till 75%?
 
Nån som är insatt på detta med försäkringskassan? :wtf::wtf:
Jag har ju vart mammaledig nu lite mer ett år med min dotter, ska nu ansöka om dagar för bebisen i magen.
Jag har fått löneökning på mitt jobb, gäller den nya lönen då el måste man haft den nya lönen 1 år innan?
Förstår ni hur jag menar? :confused:
Jag jobbar inte heltid på mitt jobb, vad händer om jag nu när jag är föräldraledig får ökad tjänst? I tid alltså
Vi säger från 50% till 75%?

Löneökningen ska gäla från den dagen avtalet skrevs på.
 
Dags att (försöka) ta de lite lugnt? Haft en del onda sammandragningar under eftermiddagen. Bättre om jag sitter ner. Ledde i alla fall till att jag åkte och handlade ett blöjpaket,nappar och nått att smaska på efter förlossningen (gooodis:angel:)

Sitter även om jag borde beställa en babysäng.

Har vadslagning om babyn kommer på lördag bara för att vi flyttar då
 
Jäklar vilken trötthet som fullständigt belamrat min kropp och huvud sedan ett par dagar tillbaka, känner mig fullständigt slutkörd, alltså verkligen helt slut! :wtf:
Sover bra på nätterna och sover 9-10 timmar, och nu när det varit långhelg har jag sovit 2-4 timmar på em också :cautious: Helt sjukt.

Mitt järnvärde låg på 130 för 4 veckor sedan när det kollades sist, och då åt jag inte ens järn, så kroppen har klarat att hålla det uppe själv, men får nog be BM kolla järnvärdet när jag ska dit på måndag..
 
Jäklar vilken trötthet som fullständigt belamrat min kropp och huvud sedan ett par dagar tillbaka, känner mig fullständigt slutkörd, alltså verkligen helt slut! :wtf:
Sover bra på nätterna och sover 9-10 timmar, och nu när det varit långhelg har jag sovit 2-4 timmar på em också :cautious: Helt sjukt.

Mitt järnvärde låg på 130 för 4 veckor sedan när det kollades sist, och då åt jag inte ens järn, så kroppen har klarat att hålla det uppe själv, men får nog be BM kolla järnvärdet när jag ska dit på måndag..
Samma här faktiskt. Har sovit massor nu när jag varit ledig. Och jag som känt mig så nöjd med att jag varit så hurtig nästan hela graviditeten. Fram tills nu då. Hoppas det är övergående.
 
Blev sjukt sugen på sockerkaka. Bakade sockerkaka. Nu har jag ätit sockerkaka. Mår därmed sjukt illa och kommer garanterat att kräkas. Oh the joy of being pregnant! :cool:
 
Ammade och pappan skulle ta sondmatningen medan jag skulle ta en dusch. Hinner inte hämta handduken förrän jag hör nåt ilsket från liten. Finner far och son sittande i soffan, hud mot hud som vi lärt oss på neo. Liten har då provat pappas tutte och blir arg för där inte kommer mjölk :laugh:.
Bara för mig att amma igen. Nu är liten nöjd för tillfället så nu tar jag strax en lång dusch.
 
Ammade och pappan skulle ta sondmatningen medan jag skulle ta en dusch. Hinner inte hämta handduken förrän jag hör nåt ilsket från liten. Finner far och son sittande i soffan, hud mot hud som vi lärt oss på neo. Liten har då provat pappas tutte och blir arg för där inte kommer mjölk :laugh:.
Bara för mig att amma igen. Nu är liten nöjd för tillfället så nu tar jag strax en lång dusch.

Fick ni komma hem som planerat? :)
 
Nu har några ligament nere i ljumsktrakten börjat bråka när jag svänger mig på natten. Lyckas på nått sätt svänga mage och ryggen först och sedan höft/ben så blir en snedbelastning. Känns ungefär som sendrag/kramp. Väldigt smärtsamt och inget man kan göra åt det heller.
 
Och det är inte helt mysigt när ungen borrar sig neråt, har stuckit till och ilat som fasen ett 20-tal gånger idag O_o
 
Och det är inte helt mysigt när ungen borrar sig neråt, har stuckit till och ilat som fasen ett 20-tal gånger idag O_o

När min gjorde så så blev jag så desperat att jag la mig i soffan och klättrade längs väggen med benen och rumpan i vädret och skakade loss lite för att utnyttja tyngdlagen. Högst ovetenskapligt men det funkade iallafall den gången :p:angel:
 
Hela magen har varit så galet spänd och tung på sistone. Känns inte som sammandragningar, det är mer en konstant känsla. Samtidigt känns det som att hon tar i för kung och fosterland för att sträcka ut sig så långt det bara går, när hon är vaken. Jag har ändå bara varit ledig och hemma nästan de senaste 5 dagarna. Får se hur det går att jobba idag, det började inget vidare, försov mig så jag missade tåget jag brukar åka med, men hann med nästa 40min senare.

Jag kom på igår att jag gick in i v 34. 33+0. Sonen kom 35+5, inga garantier att lillasyster vill ut så tidigt förstås, men tänk om! Det är kanske dags att ta ned bebiskläder att tvätta och duovagnen från vinden för att laga punkteringen.
 
När min gjorde så så blev jag så desperat att jag la mig i soffan och klättrade längs väggen med benen och rumpan i vädret och skakade loss lite för att utnyttja tyngdlagen. Högst ovetenskapligt men det funkade iallafall den gången :p:angel:

Haha, jag kan se det framför mig. Jag hade garanterat åkt i backen, osmidig som en flodhäst :p
 
Hela magen har varit så galet spänd och tung på sistone. Känns inte som sammandragningar, det är mer en konstant känsla. Samtidigt känns det som att hon tar i för kung och fosterland för att sträcka ut sig så långt det bara går, när hon är vaken. Jag har ändå bara varit ledig och hemma nästan de senaste 5 dagarna. Får se hur det går att jobba idag, det började inget vidare, försov mig så jag missade tåget jag brukar åka med, men hann med nästa 40min senare.

Jag kom på igår att jag gick in i v 34. 33+0. Sonen kom 35+5, inga garantier att lillasyster vill ut så tidigt förstås, men tänk om! Det är kanske dags att ta ned bebiskläder att tvätta och duovagnen från vinden för att laga punkteringen.

Har samma känsla i magen. Att den är konstant hård (dock inte sjuk) som en välfylld boll eller nått.

KL
Två dagar kvar innan flytt. Börjar ha slut på lådor. Borde skaffa transportbur till kaninen. Handla diverse. Fixa kattsand. Och packa packa packa :wtf:

Fyllde just 3 lådor i köket. Svetten rinner och blev totalt slut. Jeeeej liksom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 152
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 622
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 453
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp