Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om molvärk. Jag vet ju att molvärken är något normalt men jag nojjar ändå. Det var typ här någonstans som första graviditeten stannade av. Jag reflekterade idag över att det har blivit en vana att noga studera toapappret efter eventuella tecken på blod. Det måste ju vara fullständigt normalt.. :p
Det hoppas jag, jag studerar det fortfarande :o:angel:
 
Det hoppas jag, jag studerar det fortfarande :o:angel:
Och bara för det så kom det lite brunt "slem" nu på morgonen.. jaha, då kommer jag gå på toa typ en gång i timmen idag då och kolla status! Skönt att höra att jag inte är den enda.

Jag har smörjt några gånger med progesterall bara för att, men tuben köpte jag ju för över ett år sedan. Hittar ingenstans hur länge det håller. Någon som vet? Det kan förhoppningsvis inte göra någon skada i alla fall.
 
Sambon har köpt en angelsound åt mig.
Även om det är tidigt kunde jag inte låta bli. Hörde min egen puls väldigt tydligt, men plötsligt, när jag vinklade om, hörde jag hjärtslag betydligt snabbare än min egen (även om min puls steg där och då).
Stängde av för att ta fram mobilen för att kunna räkna pulsen, men sen hittade jag det inte igen. Tänker inte leta mer nu heller. Inte förrän nästa vecka tidigast. Om vi inte hinner ett ultraljud på jobbet i helgen :angel:.

Ska sätta en dag i veckan då jag får lyssna, som mest.

Jag är gravid, jag är faktiskt fortfarande gravid! :love:

@IsisEm - jag har också en tub progesterall, från förra hösten. Använder den nu. Tänker att den gör i alla fall ingen skada.
 
Hej!
Vi plussade för några v sen o är i v 8 nu :love: bf 21/6
Har en dotter på 8 mån så blir nära i ålder om nu allt går vägen:heart
Grattis till alla er i tråden som plussat
(Om någon skulle veta vem jag är så får man hålla tyst vi har inte berättat för familj än :D)
 
Sambon har köpt en angelsound åt mig.
Även om det är tidigt kunde jag inte låta bli. Hörde min egen puls väldigt tydligt, men plötsligt, när jag vinklade om, hörde jag hjärtslag betydligt snabbare än min egen (även om min puls steg där och då).
Stängde av för att ta fram mobilen för att kunna räkna pulsen, men sen hittade jag det inte igen. Tänker inte leta mer nu heller. Inte förrän nästa vecka tidigast. Om vi inte hinner ett ultraljud på jobbet i helgen :angel:.

Ska sätta en dag i veckan då jag får lyssna, som mest.

Jag är gravid, jag är faktiskt fortfarande gravid! :love:

@IsisEm - jag har också en tub progesterall, från förra hösten. Använder den nu. Tänker att den gör i alla fall ingen skada.
Omg så härligt att höra det ljudet!! Jag såg avsnittet av The big bang theory härom dagen där Howard, Bernadette och Raj sitter soffan och hittar barnets hjärtljud. Då kom det lite tårar minsann ❤
 
Hej!
Vi plussade för några v sen o är i v 8 nu :love: bf 21/6
Har en dotter på 8 mån så blir nära i ålder om nu allt går vägen:heart
Grattis till alla er i tråden som plussat
(Om någon skulle veta vem jag är så får man hålla tyst vi har inte berättat för familj än :D)

Vi kommer ha 19 månader mellan om allt går som de ska
 
Känt mig lite yr några dagar. Fick svaret nu på sjukhuset när jag ska få min medicin. Tryck 102/75, jag brukar ha 120/75 typ.
Inte kan jag säga varför heller, för då får jag inte medicinen :angel:.
Läst flera studier från USA och även min förste läkare här (nu pensionerad) har sagt att det är ok med medicinen till slutet av andra trimestern. När jag varit gravid tidigare har de dock inte velat ge alls, därav att jag inte sagt nåt än.
 
Jaha, då kom det lite rosa på pappret vid toabesöket nyss då. Det verkar inte vilja gå vägen den här gången heller :cry: får ringa barnmorskan på måndag.
 
10+0 idag söndag (som det är när jag börjar skriva inlägget :p).
En kollega gjorde en koll med ultraljud på mig idag. Liten dansade för oss :love::heartlove::heart
Både kollegan och jag började gråta.
Vi mätte inte eller nåt sånt, det räckte att se liten dansa.
Imorgon ska jag på hälsosamtal hos bm.
 
Hälsosamtal avklarat. Även lämnat blodprov för KUB.
Tyvärr är det inte samma bm vid inskrivningen sen, men ville ha just den dagen för att sambon ska kunna vara med. Får väl byta tillbaka till dagens om vi inte gillar nästa.
Dagens bm var i alla fall positiv, eftersom allt sett bra ut hittills så tyckte hon inte jag borde oroa mig.
 
Jag har inte ringt barnmorskan än då jag inte har sett något mer än det där lilla rosa på pappret i helgen. Vill inte noja för mycket. Eller ska jag ringa ändå? Gaah, denna ständiga oro. Hade varit skönt att ha någon att prata med då. Pappan till barnet tex.. jag har tänkt berätta för föräldrarna snart men vill helst att de här kritiska veckorna passerar först. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska räkna bara. Borde vara vecka 6+3 idag, men prenumererar på en gravidkalender som skickade info om vecka 7 . Snurrigt :p
 
Jag har inte ringt barnmorskan än då jag inte har sett något mer än det där lilla rosa på pappret i helgen. Vill inte noja för mycket. Eller ska jag ringa ändå? Gaah, denna ständiga oro. Hade varit skönt att ha någon att prata med då. Pappan till barnet tex.. jag har tänkt berätta för föräldrarna snart men vill helst att de här kritiska veckorna passerar först. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska räkna bara. Borde vara vecka 6+3 idag, men prenumererar på en gravidkalender som skickade info om vecka 7 . Snurrigt :p
Du är i sjunde veckan, alltså 6+
 
Jag har inte ringt barnmorskan än då jag inte har sett något mer än det där lilla rosa på pappret i helgen. Vill inte noja för mycket. Eller ska jag ringa ändå? Gaah, denna ständiga oro. Hade varit skönt att ha någon att prata med då. Pappan till barnet tex.. jag har tänkt berätta för föräldrarna snart men vill helst att de här kritiska veckorna passerar först. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska räkna bara. Borde vara vecka 6+3 idag, men prenumererar på en gravidkalender som skickade info om vecka 7 . Snurrigt :p
Dom räknar så knasigt.
Du har gått 6 hela veckor plus 3 dagar innan på sjunde veckan. Därav vecka sju.
Håller tummarna att det var en ofarlig blödning. En del har ju det.
 
Jag har inte ringt barnmorskan än då jag inte har sett något mer än det där lilla rosa på pappret i helgen. Vill inte noja för mycket. Eller ska jag ringa ändå? Gaah, denna ständiga oro. Hade varit skönt att ha någon att prata med då. Pappan till barnet tex.. jag har tänkt berätta för föräldrarna snart men vill helst att de här kritiska veckorna passerar först. Jag blir inte riktigt klok på hur jag ska räkna bara. Borde vara vecka 6+3 idag, men prenumererar på en gravidkalender som skickade info om vecka 7 . Snurrigt :p

Hej, hoppar in lite från vårtåden! När jag hade en blödning tidigt i min graviditet så bokade jag in mig på VUL hos min gynekolog. Det var väldigt skönt att få veta vad blödningen berodde på och se att det inte var någon fara. Så om du har möjlighet kan du försöka få tag i en gyn som kan undersöka dig. Hos oss har bm ingen sådan utrustning (& längre väntetid) så det var smidigast med gyn. Om detta inte är ett alt tycker jag definitivt att du kan ringa din bm o prata om saken, man behöver få fråga av sig ibland när oron kommer. Hoppas allt går bra för dig:)
 
Hittills är den här graviditeten exakt likadan som min förra i samma vecka. Jag är yr, supertrött, somnar vid dotterns nattning varje kväll och sover 10-11 timmar varje natt, mår illa typ hela tiden, vill typ bara äta jättesalt mat (äter knappt salt alls i vanliga fall), har fått total avsmak för glass och godis och har huvudvärk i stort sett varje dag. Blä på hela grejen just nu. :wtf:

(Men hoppas det betyder att jag bär på ett lika awesome barn den här gången också! :D)
 
Hittills är den här graviditeten exakt likadan som min förra i samma vecka. Jag är yr, supertrött, somnar vid dotterns nattning varje kväll och sover 10-11 timmar varje natt, mår illa typ hela tiden, vill typ bara äta jättesalt mat (äter knappt salt alls i vanliga fall), har fått total avsmak för glass och godis och har huvudvärk i stort sett varje dag. Blä på hela grejen just nu. :wtf:

(Men hoppas det betyder att jag bär på ett lika awesome barn den här gången också! :D)
Känns ju fel att trycka på gilla när du mår dåligt, men du förstår säkert min välmening :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 753
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp