Sommarplågor du minns?

Samma här! Min sambo envisades med att lyssna på P3 när vi bilade tidigare i somras. Sedan dess verkar jag höra den överallt - men allra mest i mitt huvud. Fram till i sommar har jag dessutom levt mitt liv helt ovetandes om hur Justin Bieber låter.

Men nej! Nu lyssnade jag på Youtube och jag hade inte hört Bieber-versionen. Så jag får rätta mig: Från och med idag vet jag hur Justin Bieber låter.
 
Då lyssnar du väl helt enkelt inte på radio där det spelas musik? Jag gör det inte, lyssnar inte på radio alls, och har därför inte hört Despacito.
Ja. Jag trodde att sommarplågor hade dött ut någon gång i slutet på nittiotalet.
Under en bilresa gbg/Jämtland tur och retur i en bil med endast radio som spelade "där jag hänger min hatt" och nån annan låt jag nu äntligen lyckats förtränga, sådär tre gånger i timmen " insåg jag att det bara mina musikkonsumtionsvanor som ändrats....
 
Jag har inte brytt mig om att lära mig texten till Despacito men vill ändå sjunga med så det blir typ ''Do you want another burrito'' ''Yes i really like doritos'' :p
 
The Lion Sleeps tonigt - Hounds
Mitt sommarlov - Anita Hegeland
In the summertime - Mungo Jerry
Jag tänker hoppa - Ted Gärdestad
Ner ner ner ner för backen ner - Magnum Bonum
Il jouait du piano debout - France Gall (nej, det var inte i Sverige)
One more reggae for the road - Bill Lovelady
Oh Susie - Secret Service
Bobby Brown - Frank Zappa
Sommarnatt - Snowstorm
Talking to the man in the moon - Titiyoo
När vi gräver guld i USA - GES
(OBS! Flera var verkligen sommarplågor!)
Nu talar vi nostalgi på riktigt!
Bobby Brown var sommaren 1979. Jag var på Rodhos och tyckte låten var dödsbra, men de engelska killar vi hängde med var mest generade när den spelades. Då förstod jag inte till fullo varför ... det gör jag nu!
 
Senast ändrad:
Nu talar vi nostalgi på riktigt!
Bobby Brown var sommaren 1980. Jag var på Rodhos och tyckte låten var dödsbra, men de engelska killar vi hängde med var mest generade när den spelades. Då förstod jag inte till fullo varför ... det gör jag nu!
"Hey there people i´m Bobby Brown....Sorta drifted along into S&M
I can take about an hour on the tower of power
'Long as I gets a little golden shower"

Jag älskade texten för att den var så jäkla galen.
Folk sjöng med och hade ingen aning om vad allt det där var.
 
"Hey there people i´m Bobby Brown....Sorta drifted along into S&M
I can take about an hour on the tower of power
'Long as I gets a little golden shower"

Jag älskade texten för att den var så jäkla galen.
Folk sjöng med och hade ingen aning om vad allt det där var.
Första textraden hade en vän till mig och hans kompis på varsin t-shirt den där heta sommaren på Greklands mesta partyö. När de skulle åka hem träffade de två svenska tjejer som frågade om de båda killarna kunde ta deras väskor genom tullen, eftersom de själva var minderåriga och hade köpt sprit. Och killarna hade inte köpt nån sprit så de sa ja.

Hemma på Arlanda åkte de in i tullkontrollen, iförda sina Bobby Brown-t-shirts. Och så öppnade tullarna deras väskor och langade upp trosor, behåar, bikinis osv ... :D:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp