Spännande o intressanta hus till salu del 4

http://ads.paxfm.se/objektdetaljer/OBJ21378_1548511199/planritning
Jag blir väldigt misstänksam när det finns en pool med på planritningen men inte en enda bild på någon pool, något säger mig att det inte står helt rätt till med poolrummet... :cautious:

Läser man frågelistan så hänvisas det till besiktningsprovet på frågorna som rör om säljaren känner till något fel, men inget besiktningsprotokoll finns upplagt. Jag kunde inte låta bil att mejla mäklaren och fråga om besiktningsprotokollet, men jag får inget svar. Så något fel är det säkerligen!
 
Ehhh, något för den, ja jag vet inte vad?
Festsugen, renoveringssugen, galen?
https://www.lansfast.se/hitta/villa...-stammebacken/cmvilla48grd58ntip2k382/#bilder
När jag såg den första bilden undrade jag vad det var för skyttevärn de byggt mitt på gräsmattan. Det hela fick ju sin förklaring i slutet av bildserien iom bilden på grillen. Den ser ju dock en aning förväxt ut.
På bilden som visar den "stora garageupppfarten" får jag intrycket av att det hela är en kåkstad. Plåttak åt olika håll och olika färger på de ihopbygda husen. Interiörbilderna ger till stor del känslan av någon kolonigård. Jag kan tom känna lukten som bildas i den typen av hus. Det enda som ser "vettigt" ut är köket men det är ju så smaklöst renoverat så man mest vill scrolla vidare. Det fanns en detalj jag tyckte var fin i hela huset och det var källartrappan.
Som någon annan skrev. Mäklaren måste gråtit när den såg stället.
 
Det är lite intressant att följa det här med husförsäljningar och vad de går för, de här två finns nu till salu i närheten av där jag bor, jag vet vilken gård jag skulle välja om jag skulle köpa någon av dem, men hur ser ni andra på det?
https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/vastmanland/sala/lansta/314961
https://www.lansfast.se/hitta/gard/...-lagbo-106/cmlantbruk4klrd519b32okc02/#bilder

Nr två (och flytta in i gamla mangårdsbyggnaden för det huset var inte tilltalande ;)). Nr ett var omysigt, både hus och tomt.
 
Läser man frågelistan så hänvisas det till besiktningsprovet på frågorna som rör om säljaren känner till något fel, men inget besiktningsprotokoll finns upplagt. Jag kunde inte låta bil att mejla mäklaren och fråga om besiktningsprotokollet, men jag får inget svar. Så något fel är det säkerligen!

Fortfarande inget svar på min fråga, trots upprepad fråga (jag är verkligen nyfiken på poolen). Något är ruttet i konungariket Danmark. En hund ligger begraven. Jag anar ugglor i mossen. Det finns ål under klippan. Etc. etc.
 
Ja det ser inte klokt ut men när jag tittar på kartan där fastigheten är utmärkt så förstår jag varför den ligger där. Det är det enda ställe den får plats på. Den där snyggt välklippta gräsmattan som ligger bakom huset och som man får känslan av är en del av en stor tomt är en allmänning.
I övrigt måste jag säga att de som bor där verkar ha mer pengar än smak. Jag skulle inte vilja ha de huset.
 
Snälla, rapportera om det finns någon pool, och i vilket skick den är i så fall...

Jag är verkligen nyfiken!

Det står ju i texten att poolen inte är i bruk. Så en pool lär det finnas. Varför den inte är i bruk är ju en annan historia. Kan ju vara alltifrån att den är trasig till att de inte vill ha jobbet och betala pengarna för att ha den i drift.
 
Det står ju i texten att poolen inte är i bruk. Så en pool lär det finnas. Varför den inte är i bruk är ju en annan historia. Kan ju vara alltifrån att den är trasig till att de inte vill ha jobbet och betala pengarna för att ha den i drift.

De måste ha uppdaterats, för poolen omnämndes inte tidigare mer än i ritningen.
 
Är det fler än jag som ser en skilsmässa som skäl för försäljningen? :p :D Mäklaren måste ha gråtit när hen skulle fota och beskriva eländet :rofl:

Rördragningen i badrummet *skrattar så jag gråter* Det enda jag sett som är värre än den är rören i badrummet i vårt fältkontor :laugh:

Edit: Är lummigt ett nytt kodord för sly? :cautious:

Har nog aldrig sett ett sådant badrum! Hade de värmekabel och sen gick uttaget till handfatet :crazy:?

Sen undrar jag vad som har hänt på den inglasade verandan? Ser ni att några av de mittersta plankorna är i en annan nyans. Skumt.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 099
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 483
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 642
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp