Bukefalos 28 år!

Spara till barnen?

Tack vad snällt!
Men tar man in ett barn till sitt hem måste hon ju vara en del av familjen på alla sätt, tänker jag (vi).

Jag tycker också att det är otroligt fint att ni har ett fosterbarn. Det är en sådan sak som kanske många funderar på (t ex jag) men tyvärr få som gör.

Och roligt att se att du är tillbaka här!
 
Jag tycker också att det är otroligt fint att ni har ett fosterbarn. Det är en sådan sak som kanske många funderar på (t ex jag) men tyvärr få som gör.

Och roligt att se att du är tillbaka här!


Jag är lite periodare (När det gäller bukandet alltså...)

Vi ville hjälpa till och ta ett ensamkommande flyktingbarn och tog kontakt med soc. Sen tyckte de att den här lilla skulle må bra hos oss Hon är från Syrien och är inte ensamkommande (1,5 år ;)) utan hennes föräldrar kan inte ta hand om henne helt enkelt.
Tufft men otrooooligt givande och utvecklande! Fast mycket svårare än vi trodde... Den som gör det största jobbet är vår snart åttaåring, vad hon växt och hon är SÅ engagerad! Hon säger också att det är superjobbigt men värt det. "För jag har fått världens bästa lillasyster"!
 
Jag är lite periodare (När det gäller bukandet alltså...)

Vi ville hjälpa till och ta ett ensamkommande flyktingbarn och tog kontakt med soc. Sen tyckte de att den här lilla skulle må bra hos oss Hon är från Syrien och är inte ensamkommande (1,5 år ;)) utan hennes föräldrar kan inte ta hand om henne helt enkelt.
Tufft men otrooooligt givande och utvecklande! Fast mycket svårare än vi trodde... Den som gör det största jobbet är vår snart åttaåring, vad hon växt och hon är SÅ engagerad! Hon säger också att det är superjobbigt men värt det. "För jag har fått världens bästa lillasyster"!
Underbart att höra!! :bow:
Min mamma har precis blivit god man för ensamkommande flyktingbarn och jag är så impad av er som ställer upp på alla sätt. :bow: Önskar jag hade möjlighet till detsamma.
 
Jag är lite periodare (När det gäller bukandet alltså...)

Vi ville hjälpa till och ta ett ensamkommande flyktingbarn och tog kontakt med soc. Sen tyckte de att den här lilla skulle må bra hos oss Hon är från Syrien och är inte ensamkommande (1,5 år ;)) utan hennes föräldrar kan inte ta hand om henne helt enkelt.
Tufft men otrooooligt givande och utvecklande! Fast mycket svårare än vi trodde... Den som gör det största jobbet är vår snart åttaåring, vad hon växt och hon är SÅ engagerad! Hon säger också att det är superjobbigt men värt det. "För jag har fått världens bästa lillasyster"!

Vad är det svåraste tycker du? Jag tänker mig att jag någon gång i framtiden också vill ha fosterbarn. Fast just nu har vi fullt upp med våra två.
 
Vad är det svåraste tycker du? Jag tänker mig att jag någon gång i framtiden också vill ha fosterbarn. Fast just nu har vi fullt upp med våra två.

Det svåraste var att hon inte sökte tröst hos oss först... Hon tröstade sig själv, nattade sig själv etc, vilket var emotionellt väldigt jobbigt. Det har löst sig nu dock :). Sen är det jobbigt att hantera att man inte har all kontroll - mycket ligger hos soc, och hos de biologiska föräldrarna.
 
Ja fy! Och man själv känner sig otroligt otillräcklig och värdelös.
Vad otroligt sorgligt också att föräldrarna inte klarar av att ta hand om barnet om de nu har klarat att ta sig hit (du behöver inte besvara det). Men det värmer i hjärtat att höra att ni har tagit in den lilla så helhjärtat i familjen!
 
Det svåraste var att hon inte sökte tröst hos oss först... Hon tröstade sig själv, nattade sig själv etc, vilket var emotionellt väldigt jobbigt. Det har löst sig nu dock :). Sen är det jobbigt att hantera att man inte har all kontroll - mycket ligger hos soc, och hos de biologiska föräldrarna.
Herregud så svårt.

Lilla unge.

Att vara förälder utan att vara vårdnadshavare är ju komplicerat, förstås.
 
Vad otroligt sorgligt också att föräldrarna inte klarar av att ta hand om barnet om de nu har klarat att ta sig hit (du behöver inte besvara det). Men det värmer i hjärtat att höra att ni har tagit in den lilla så helhjärtat i familjen!

Jag har ett sjukt medlidande med föräldrarna också. Fy att få sitt barn taget från sig. De är inga dåliga människor, absolut inte, vilket gör det hela ännu jobbigare på något sätt.


Sorry TS för allt OT :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 830
Senast: Anna
·
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Badger
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 402
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp