Bukefalos 28 år!

Spikmattor vad hände sen?

Ett tag pratade många om sina spikmattor men nu verkar ingen göra det. Samlar mattorna bara damm eller använder folk sina spikmattor fortfarande?

Gubben använder den ibland men den största poängen med den är att lägga den där vi inte vill hunden ska ligga. :) Hon får gärna ligga i ena soffan men inte i andra. När vi då inte är hemma funkar det bra med spikmattan där.
 
Jag har min över ryggstödet på arbetsstolen :p Inte världens bekvämaste stol, men när spikmattan hänger över den så blir det hur bra som helst. Så tja, den används flera timmar dagligen men kanske inte så som det är tänkt.
 
Använder min några kvällar i veckan, somnar oftast väldigt bra med den. Förr i världen somnade jag ofta så hårt och vaknade på den vid tretiden, då var det kanske inte jätteskönt längre, och jag försöker nu tänka på att ta bort den när jag känner att jag börjar slumra.

Har även en spikkudde som jag använder vid huvudvärk och migrän. Sällan botar den, men det är väldigt skönt (jämförelsevis...) att ligga på den just då. Och ibland botar den (tror att det ofta hänger på att ta fram den i tid och inte när migränen pågått ett par dagar).
 

Liknande trådar

Hemmet Googlar men får så många olika svar 😅 Fick en fin, hederlig arméns hästfilt av en gammal bonde i byn. Ni som vet, ni vet. Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 532
Senast: Ramona
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 467
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 195
Senast: Jahaja
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 362
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Kattbilder #9
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp