Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag hade ett ENORMT sötsug förut. Men sedan jag slutade äta kött så känner jag inget sötsug alls.
Sedan tar jag 1-2msk äppelcidervinäger + 1 tsk linfröolja/krossade linfrön om dagen. Vet inte riktigt om det är min nya diet eller äppelcidervinägern som gör det men så fort jag tänker på godis och sötsaker så får jag nästan huvudvärk :angel: Kan bli något gott nån gång i månaden dock men jag klarar inte av några mängder utan att må dåligt.

Går ner i vikt gör jag också, sakta men säkert :)
Går det bra med hästens linfröolja? :angel:

Jag älskar kött, måste ha det :eek:

Sluta med light-produkter!!! Triggar igång sötsuget något enormt!

Sluta med vitt bröd - det är rena sockerchocken!

Ät frukost, lunch, middag och 2 mellanmål så du håller blodsockernivån i shack!

Ät långsamma kolhydratet, fullkornspasta, fullkornsris, fullkornsbulgus osv.

Och det allra viktigaste! Bestäm dig för att sluta med ALLT GODIS NU! Du mår dåligt till att börja med, men det går över! :laugh:

/Lizzie
Äter/dricker inga lightprodukter, aldrig gjort. När jag väl unnar mig något ska det bannemig vara äkta vara :D

Äter inte vitt bröd :o
Det andra ska jag tänka på.
Men när jag jobbar natt, hur ska man lägga upp det då?

Och när suger kommer smygande, vad gör jag?
Tidigare fick jag såna ryck så jag grävde igenom varenda skåp efter något gott :o
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag körde två veckor detox när jag ville bli av med sötsuget.

Suck dags att rivstarta med det igen:D

Alla grönsaker se upp + maken som kommer gnälla på grönsaksdoftande fisar natte tid:angel::angel:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag skulle vilja tappa lite till den 24e oktober, det är ett event då där jag vill vara fiiiiiin!

Finns det något rivstartsdiet? Självklart är långsiktiga förändringar det bästa, men det borde väl finnas en lämplig 2 veckorsdiet för en snabbstarta?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag vill också vara med! Är dock inte hästägare, men jag kanske får ansluta mig till truppen iallafall? :angel:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Schelinskan 10-15 kg
Nixehen 10- 15 kg
Ponnytant 6 kg
Cizma 6,6 kg
Lizzie 8 kg
Diving Leber 10 kg
Maria GG 8-10 kg
Lobell 10 kg
Lychantrope 5 kg
Jane Done 5,9 kg

Jädrar vilket härligt peppgäng vi blir!!! Och skulle vi mot all förmodan inte nå ända fram till det vi satt upp så är vi en bra bit på väg så då får vi bara kämpa en vecka eller två till helt enkelt. Men VI SKA nå våra mål!!! Allesammans :bump:

Klarar vi detta, har vi gjort oss av med en tjockis på ca 100 kg.
Bara att bocka av efter hand så behövs kanske inte den andra tråden sen :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag är själv en godisoman och kan tillochmed tycka att promenaden till Ica är mysig:crazy:
Men när jag vill vara nyttig så köper jag frukt istället. Det finns jättemånga olika söta frukter som lätt kan ersätta sockersuget. Som tex annanas, persika, royal gala äpplen, vindruvor, appelsiner, clementiner mm. Eller min personliga favorit sallads ärtor!
För mig är det inte så svårt att gå ner i vikt om jag bara besämmer mig. Det svåra är att få pli på fingrarna som gärna stoppar ner en chockladbit eller två i påsen....
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Schelinskan 10-15 kg
Nixehen 10- 15 kg
Ponnytant 6 kg
Cizma 6,6 kg
Lizzie 8 kg
Diving Leber 10 kg
Maria GG 8-10 kg
Lobell 10 kg
Lychantrope 5 kg
Jane Done 5,9 kg

Jädrar vilket härligt peppgäng vi blir!!! Och skulle vi mot all förmodan inte nå ända fram till det vi satt upp så är vi en bra bit på väg så då får vi bara kämpa en vecka eller två till helt enkelt. Men VI SKA nå våra mål!!! Allesammans :bump:

Får jag också vara med?

Mitt mål är att gå ner 5 kg, så jag kommer under 70. Satsar på långsam men hållbar viktnedgång och vill vara under 60 till sommaren.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vad för diet ska du köra?



Jag vill tappa 10 kg, men tror inte jag kommer klara det på så kort tid :o
Men jag kan ju vara på med 5 kg kanske, det är ju alltid något?

Jag kommer att köra en beprövad men lätt hatad vän... cambridge, ren kur så länge jag orkar och sedan med utbyte av två måltider per dag och en nyttig. Så småningom får jag plocka tillbaks mer och mer nyttig mat.

Det funkar inte för mig att bara skära ned lite. Jag måste BRYTA totalt annars äter jag nyttigt måndag och halva tisdag varje vecka bara... CB är brutalt. Inget utrymme alls för att fuska liksom. Dessutom tappar man sötsuget efter ett par dagar.

Avigsidan är ju att man 1. mår skit ett tag innan man är inne i det och 2. inte kan lära sig att äta rätt genom att bara byta ut måltider i all oändlighet.

Men jag vet att det fungerar. Och att man kan behålla den nya lägre vikten. Been there done that liksom.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Lägg till er i listan bara alla som vill vara med!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Hur går den till?

Jag behöver en diet där jag inte mår alltför mycket skit, jag jobbar så mycket och behöver vara på topp. :( Och så vill jag ha en diet där jag kan bli mätt!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Under en detox äter du obegränsat med frukter,grönsaker och rotfrukter men begränsar intaget av proteiner både animaliska och vegetabiliska.

Ät helst råa eller lätt tillagade grönsaker,bönor och lite nötter.Även lite fisk,tofu och kyckling om det inte äts för ofta.
Drick mycket vatten,gärna med citron i.
Ät tre mål per dag och några mellanmål.

Drinkar är kanon att slörpa i sig på morgonen eller kvällen för vitamin kick
Tex:Lykopendrink 1 port 1 röd paprika,1 stor tomat,2 dl färskpressad morotsjuice,1/2 msk pressad citronsaft.
mixa alla ingredienser och drick.

Klorofylldrink:10 cm gurka,en näve bladpersilja,1 stor pressad grapefrukt,2 dl kolsyrat vatten.
Mixa och drick.

C-vitaminbomb:1 mango,1 stor banan.
Skala frukterna och mixa i mixer.

Vid söt sug:1 banan,1 dl blåbär (frysta) lite soja mjölk mixa och njut.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Vill veta mer om Cambridge dieten
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

På natten ska man helst undvika att äta,iaf saker som magen måste jobba med.Då den inte gör det spec aktivt på natten så. Men kan du inte ta med dig typ en sån dricka man ska ta istället för att äta vanlig mat?som innehåller alla dom ämnen man behöver ?

Går det bra med hästens linfröolja? :angel:

Jag älskar kött, måste ha det :eek:


Äter/dricker inga lightprodukter, aldrig gjort. När jag väl unnar mig något ska det bannemig vara äkta vara :D

Äter inte vitt bröd :o
Det andra ska jag tänka på.
Men när jag jobbar natt, hur ska man lägga upp det då?

Och när suger kommer smygande, vad gör jag?
Tidigare fick jag såna ryck så jag grävde igenom varenda skåp efter något gott :o
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

jag är på!15 kilo tills december!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

CB är en så kallad VLCD (very low calorie diet) ungefär som nutrilett, naturdiet och allevo och vad de nu heter. Skillnaden för mig är att jag tycker att CB:s soppor/shakes är godare. Men det är en smaksak. Lite dyrare tror jag att de är dock.

Man äter tre soppor/shaker per dag. Det är också en fördel för mig för de varianter där man ska äta fyra eller fem om dagen brukar jag misslyckas med att få i mig alla dessvärre.

Den första veckan är tuff. Väldigt tuff för en del, ganska tuff för andra men den är nog tuff för precis alla. De första två dagarna brukar vara smärtfria men sedan dag 3-5 eller 6 brukar man må illa, vara yr i huvudet, svag, korkad och gud vet allt. Men sedan går det över och då har också de flesta av hungerkänslorna släppt. Man hamnar i ett extremt svältläge där kroppen bildar ketoner (googla för närmare info).

Ja ni hör ju själva, det är ganska läskigt på ett sätt. Men jag har gått ned nästan 15 kg på detta sätt förut och jag har hållit det skapligt så jag kan inte annat än veta att det fungerar. Dock behöver jag ju bort med mer och kan inte nöja mig där jag är nu så nu är det på´t igen...

Det man ska tänka på är alltså att det är en tuff diet, man ska absolut vara fullt frisk för att testa! Helst bör man kanske ha kontakt med sjukvård eller konsulent också tycker jag. Man äter kring 500 kcal per dag. Med andra ord svälter man. Jag har inte haft problem med hungerkänslor så där jättemycket mer än första veckan och någon enstaka dag senare men första veckan är verkligen för :devil:-ig. Och man bör inte träna överdrivet eller på annat sätt hålla på med jättemycket fysiska övningar då tror jag att det kan bli för tufft. Ett stillsamt jobb och hästliv på fritiden har dock fungerat alldeles utmärkt för mig. Man får också tänka på att man kan bli lite tröttare, behöva göra saker lite långsammare och att man kan frysa en del.

Men det gör susen!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag skulle jättegärna vara med, men jag äger ingen våg:o
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Ingen fara gör som mig smygväg dig när du går på toa hos kompisar eller släkten;).

Funkar utmärkt:D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag skulle jättegärna vara med, men jag äger ingen våg:o

Äger du ett måttband?

En kvinna ska ha ett midjemått på max 80 cm för att vara utom riskzonen för det farliga bukfettet. Absolut inte mer än 88 cm.

1 cm = 1 kg. Så mät och bestämd dig för hur många cm du vill gå ner!:idea:

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Inte jag heller, vägde mej i en affär sist :)

Men jag kommer först och främst gå efter mått på byxorna. Alltså att man tar tex ett par ridbyxor som sitter så tajt så man knappt får igen knappen. Så provar man dem varje vecka och sen får man leta upp en affär med våg och tjuvlåna :)
Eller enklare: man köper en våg ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
163 399
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 139
Senast: Hedinn
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 117
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu! Ny period...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
24 804
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp