Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

schelin_j

Trådstartare
Så kom igen nu! Jag har bestämt mig! Hjälp mig genom att hänga på!!!

Den 4 december skall jag ha nått en vikt som känns nästan lite ouppnåelig men som jag samtidigt vet att jag KAN nå... om jag inte fuskar något alls under hela tiden. Jag skall gå ned 10 kg och jag vill gå ned 15 kg till dess!!!

Det blir tufft som sjutton men det SKA gå denna gång. Åtta futtiga veckor skall jag väl kunna hålla en diet väl? Jag har gjort det förut och jag skall göra det nu.

Så vad har du för mål till samma datum? Om vi alla sätter upp samma datum men olika mål (utifrån motivationsgrad, metod, viktminskningsbehov och andra förutsättningar) så kan vi peppa varandra hela vägen fram.

Lägg åtta veckor på detta tillsammans med mig nu...snälla?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag är på!:D

10kg ska jag ha tappat till 4 december, helst 15. :banana:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

OK. Jag också! Förslag: Lägg upp en blogg så kan vi "rapportera", inspireras och peppa vid behov.
Jag (ponnytant) ska göra mig av med 6 kg. Börjar nu (efter att ha ätit pannkakor med massa sylt & grädde.....).
Belöning: Förutom att jag då kan använda alla mina fina kläder som ligger på vinden så ska jag köpa ett par nya (svindyra) ridbyxor!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag är också på...:D

4 december ska jag ha förlorat 6,6 kilo... (då har jag nämligen nått ett av mina delmål.. dvs förlorat 13,3 kilo:D)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Så kom igen nu! Jag har bestämt mig! Hjälp mig genom att hänga på!!!

Den 4 december skall jag ha nått en vikt som känns nästan lite ouppnåelig men som jag samtidigt vet att jag KAN nå... om jag inte fuskar något alls under hela tiden. Jag skall gå ned 10 kg och jag vill gå ned 15 kg till dess!!!

Det blir tufft som sjutton men det SKA gå denna gång. Åtta futtiga veckor skall jag väl kunna hålla en diet väl? Jag har gjort det förut och jag skall göra det nu.

Så vad har du för mål till samma datum? Om vi alla sätter upp samma datum men olika mål (utifrån motivationsgrad, metod, viktminskningsbehov och andra förutsättningar) så kan vi peppa varandra hela vägen fram.

Lägg åtta veckor på detta tillsammans med mig nu...snälla?

Jättebra tråd och jag hänger på!

Mitt mål är att gå ner 1 kg i veckan och ska alltså ha tappat 8 kg till den 4/12 - blir det mer så är det ren bonus.

Rekommenderar tidningen M* B*a - där det finns en bilaga med goda och lättlagade recept för oss som behöver gå ner i vikt.

Det viktigaste tror jag är att man får till detta med planeringen så man lagar mat som är god och som hela familjen kan äta. Ska man börja laga flera olika sorters mat så blir det ju mycket jobbigare. I alla fall funkar det så för min del.

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Är också med,ska försöka med 10 kg från 78 till 68 kg men slut målet är att gå ner till 58 kg (lär ta ett tag):angel:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Kl

Vill också tipsa er alla om att BORT med ev bilder ni har på er själva på kylskåp/skafferidörr där ni är tjockisar.

Leta reda på en bild (eller flera) där ni har den vikten ni vill ha - spelar ingen roll om bilden är gammal

Mina bilder jag letat rätt på är 25 år gamla - men jag kommer ihåg hur bra jag mådde när bilderna togs och jag blir GLAD när jag tittar på bilderna.

Det är viktigt att ha en tydlig MÅLBILD över hur man vill se ut! Jag upplever att det är MYCKET lättare att skippa godiset när jag ser min målbild - för det är ju dit jag vill och då är det INTE godiset värt de extra kalorierna!

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag är på! Efter att jag har ätit upp min nyinköpta godispåse ska jag börja!
Minst 1 kg i veckan men helst 10 kg.
Ska klara det med spring i skogen och sim i poolen!
Lycka till nu alla!!!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag är med. Ska gå ner 10 kg.
Har 2 par nya ridbyxor som inte går att knäppa.

Kommer sätta in en före-och efter-bild med ridbyxor :o så kan man inte dölja så mkt :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Åtta futtiga veckor skall jag väl kunna hålla en diet väl?

Vad för diet ska du köra?



Jag vill tappa 10 kg, men tror inte jag kommer klara det på så kort tid :o
Men jag kan ju vara på med 5 kg kanske, det är ju alltid något?

Jag har lyckats sluta med läsk. Äter bara godis på helger numer.
Men skulle gärna vilja hitta en diet som passar.
Finns det några lämpliga dieter för personer med mycket sötsug som vill äta HELA HELA tiden :o (Man mååååste ju äta när man ser på TV, varje gång bussen står still (busschaufför, 10-15 min mellan varje tur typ..) osv osv.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Ska genast börja rota igenom albumen efter snygg bilder på mig själv:D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag är på! Efter att jag har ätit upp min nyinköpta godispåse ska jag börja!
Minst 1 kg i veckan men helst 10 kg.
Ska klara det med spring i skogen och sim i poolen!
Lycka till nu alla!!!

Jag ska äta upp min donut jag köpte idag :o
och när jag la den i påsen så tänkte jag på vår tråd och skämdes lite.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag hade ett ENORMT sötsug förut. Men sedan jag slutade äta kött så känner jag inget sötsug alls.
Sedan tar jag 1-2msk äppelcidervinäger + 1 tsk linfröolja/krossade linfrön om dagen. Vet inte riktigt om det är min nya diet eller äppelcidervinägern som gör det men så fort jag tänker på godis och sötsaker så får jag nästan huvudvärk :angel: Kan bli något gott nån gång i månaden dock men jag klarar inte av några mängder utan att må dåligt.

Går ner i vikt gör jag också, sakta men säkert :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag har lyckats sluta med läsk. Äter bara godis på helger numer.
Men skulle gärna vilja hitta en diet som passar.
Finns det några lämpliga dieter för personer med mycket sötsug som vill äta HELA HELA tiden :o (Man mååååste ju äta när man ser på TV, varje gång bussen står still (busschaufför, 10-15 min mellan varje tur typ..) osv osv.

Sluta med light-produkter!!! Triggar igång sötsuget något enormt!

Sluta med vitt bröd - det är rena sockerchocken!

Ät frukost, lunch, middag och 2 mellanmål så du håller blodsockernivån i shack!

Ät långsamma kolhydratet, fullkornspasta, fullkornsris, fullkornsbulgus osv.

Och det allra viktigaste! Bestäm dig för att sluta med ALLT GODIS NU! Du mår dåligt till att börja med, men det går över! :laugh:

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Nej fy :eek:

Jag måste hitta något annat att knapra på när det behover kommer.
Liksom min nordsvensk har jag stort tuggbehov :angel:


Det borde du göra! :eek: *viftar med pekpinnen*

Jag ska bara göra *host*pannkakor*host* innan jag kör igång :angel:

Jag har inte ätit den än :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag hänger på! Jag vill till den vikten jag hade för två år sedan vilket idag är exakt 5,9 kilo mindre. 8 veckor låter som en realistisk tid. Rapportering blir alltså torsdagar! Btw, jag räknar alltid kalorier när jag ska kontrollera vikten. Fungerar alltid, förutom om jag blir dålig på att räkna helt plötsligt, som när man druckit lite vin tex.:o
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Blogg :eek:

Herregud tror ni att jag är någon sorts hacker eller???

Jag har absolut ingen aning om hur man gör. Känn er fria att fixa detta om det är något ni vill ha helt enkelt. Bara för att jag skapade tråden äger jag den ju absolut inte :D ni får så gärna bli delägare allesammans :love:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Schelinskan 10-15 kg
Nixehen 10- 15 kg
Ponnytant 6 kg
Cizma 6,6 kg
Lizzie 8 kg
Diving Leber 10 kg
Maria GG 8-10 kg
Lobell 10 kg
Lychantrope 5 kg
Jane Done 5,9 kg

Jädrar vilket härligt peppgäng vi blir!!! Och skulle vi mot all förmodan inte nå ända fram till det vi satt upp så är vi en bra bit på väg så då får vi bara kämpa en vecka eller två till helt enkelt. Men VI SKA nå våra mål!!! Allesammans :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 664
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 124
Senast: Hedinn
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 085
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu! Ny period...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
24 792
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp