Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Äger du ett måttband?

En kvinna ska ha ett midjemått på max 80 cm för att vara utom riskzonen för det farliga bukfettet. Absolut inte mer än 88 cm.

1 cm = 1 kg. Så mät och bestämd dig för hur många cm du vill gå ner!:idea:

/Lizzie

mitt måttband måste vara felmärkt då :o:p
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Blogg :eek:

Herregud tror ni att jag är någon sorts hacker eller???

Jag kan fixa en blogg. Kommer upp senast helgen. Själv har jag inte bestämt mig om jag ska haka på eller inte. Jag ligger nog fortfarande med lite marginal på normalt BMI men trenden pekar stadigt uppåt och jag uppskattar att det numera säkert kan finnas 5-10kg som jag inte behöver. Så rycks jag med av er ambitiösa och smittas att tänka lite nyttigt och bra så är det helt klart bra..! :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Frossa i donuts och cola i en månad, så kan du hoppa in sen :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

KL

Kul det ska bli:bump::bump:... Å tänk vilket härligt gäng med "hetingar" vi kommer bli sen... Hurra för oss...:banana:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

KL*

Nu blev jag så taggad att jag måste gå ut och tömköra shettisen några kilometer! :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Frossa i donuts och cola i en månad, så kan du hoppa in sen :)

Det är ju det jag gör - fast i ost, pannacotta och choklad då - och det är ju därför jag behöver hänga på er. Även om jag inte nått överviktiga mått än så är det ju på den banan jag slagit in och hamnar om jag inte skärper upp min livsstil nu när man blivit gammal och inte kan äta vad man vill längre utan att det börjar synas! :o
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Lagger till mig med! Nu ar jag iofs redan med pa AU:s trad, men en till skadar inte! Mater mig egentligen, men ska ner till mitt delmal pa 60 kg, garna 58 kg (vager runt 65 kg nu).


Schelinskan 10-15 kg
Nixehen 10- 15 kg
Ponnytant 6 kg
Cizma 6,6 kg
Lizzie 8 kg
Diving Leber 10 kg
Maria GG 8-10 kg
Lobell 10 kg
Lychantrope 5 kg
Jane Done 5,9 kg
Pilot 5- 7 kg
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Glomde bort att skriva min morot, har lovat mig sjalv ett par gra Pikeur helskodda ridbrallor! :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Kom pa en sak till! Denna traden ar ju ny, sa det hade vart kul om vi alla kunde ta en "fore" bild, och sedan en efter bild att lagga upp om atta veckor!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Här hänger jag på, min nedgång har som stannat av och behöver påbörjas igen.

Jag ska gå ned mellan 5-10 kg på dessa 8 veckor.
Jag har redan sluta äta godis, å skräpmat. Blir jag sötsugen blir det frukt eller ev några naturgodisar.

Men tror jag ska pröva detta med grönt te. Jag gillar te och behöver värmen från det nu under vintern.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Kom pa en sak till! Denna traden ar ju ny, sa det hade vart kul om vi alla kunde ta en "fore" bild, och sedan en efter bild att lagga upp om atta veckor!

Jättebra idé!!!

Alla som vill tar en bild före och så en decemberbild :bump::bow::bump:

Och alla som vill vara med kopierar listan och lägger till sitt namn och sitt mål! Då blir det enklare att se vilka som är med än om alla bara skriver ett inlägg...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag vill också haka på. Äger ingen häst men däremot två vågar och massor av måttband. Målet på 8 veckor får vara 7 kg för då är jag under 80.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

schelinskan 10-15 kg
nixehen 10- 15 kg
ponnytant 6 kg
cizma 6,6 kg
lizzie 8 kg
diving leber 10 kg
maria gg 8-10 kg
lobell 10 kg
lychantrope 5 kg
jane done 5,9 kg
pilot 5- 7 kg
jenilee 5-10 kg

1010101010
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

kl

vill också vara med.
men... jag har ett problem jag GÅR UPP i vikt när jag ska vara nyttig *suck*
Vill gå ner helst 8 kg men 5 kg till att börja med iallafall..
Några tips?
Jag har inte ätit godis på 2 v och bara ätit nyttig mat + frukt och har gått upp 2 kg det är så man känner motivationen sjunka lite då:(
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Pilot: Sådana ska jag också köpa i december! Jag ska inte välja de jag ser "smalast" ut i utan de som är SNYGGAST! Kanske även en kort chic ridjacka så man ser min snygga sits... He He. Men troligen lufsar man runt i termo-grejor i december.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Jag har satt upp ett icke-hästrelaterat mål... om jag lyckas skall jag gå på fest i februari och då skall jag ha KLÄNNING (som min rara kompis ska sy upp efter min nya kropp)... har nog inte haft klänning på en sisådär 5 år eller något.

Lyckas jag inte så blir det ingen fest alls.

En morot, en piska!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

Har du fört matdagbok de dagarna? Annars är det ett bra tips. Det är lätt hänt att man börjar äta lite mer eller så utan att tänka på det. Eller äter fel saker.

Om du har fört matdagbok kan du ju lägga ut ett par dagar här så kan vi kanske ge dig tips lite lättare?

Berätta lite vilken metod du använder också.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!



Vill också vara med! SKA gå ner 8 kg fram tills des.. Kommer vara svåårtsvårt. Men har nu kommit igång med ridningen igen (skaffat foderhäst), efter att ha tagit ett uppehåll och gå upp 10 kg :crazy:

Rider varje dag nu så jag hoppas jag ska klara det... jag SKA klara det *pepppepp*

Körde cambridgekuren i samma veva som jag tog hästen på foder och gick ner 4 kg på en vecka, det var otroligt motiverande. Fick dock slut påsar och orkade inte fortsätta med det men jag har inte gått upp något sen dess även om jag ätit normalt igen, som jag gjorde då jag gick upp. Fast å andra sidan rider jag ju varje dag.

Har köpt en ny veckas cambridge och ska köra med den nästa vecka för att få igång motivationen igen :) Och få bort sötsugen :grin:

Jag kan rekomendera cambridge just för att få igång motivation och minska sötsuget osv. Men tänk på att om du fortsätter som du gjorde innan cambridge så går du lika snabbt upp de kilona du förlorat..
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING!

kl

vill också vara med.
men... jag har ett problem jag GÅR UPP i vikt när jag ska vara nyttig *suck*
Vill gå ner helst 8 kg men 5 kg till att börja med iallafall..
Några tips?
Jag har inte ätit godis på 2 v och bara ätit nyttig mat + frukt och har gått upp 2 kg det är så man känner motivationen sjunka lite då:(

Sätt dig och kontrollräkna hur mycket kalorier du stoppar i dig på en dag. Även om man äter nyttigt så kanske du får i dig ett energiintag som är för mycket för en viktnedgång!

/Lizzie
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
163 392
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 139
Senast: Hedinn
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 117
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Så! Nytt år, Ny utmaning - Ny tråd! :D Vet att det är en hel del av oss som vill köra ett race till - så haka på nu! Ny period...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
24 804
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Hage

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp