Sprängning

Trissa

Trådstartare
Så småningom kommer det att komma kommunalt va till mitt hus, och eftersom det står på berget inser jag ju att det kommer behöva sprängas för att få ned rören på frostfritt djup. Är det som att fråga hur långt ett snöre är om jag undrar över kostnaden? Jag antar att man räknar per meter?
 
Så småningom kommer det att komma kommunalt va till mitt hus, och eftersom det står på berget inser jag ju att det kommer behöva sprängas för att få ned rören på frostfritt djup. Är det som att fråga hur långt ett snöre är om jag undrar över kostnaden? Jag antar att man räknar per meter?
Mina vänner blev tvungna att spränga när de byggde ut sitt hus. Den största kostnaden var för att säkra husen i närheten... Så det är också en faktor att ta hänsyn till - ligger huset avskilt eller i tättbebyggt område?
 
Mina vänner blev tvungna att spränga när de byggde ut sitt hus. Den största kostnaden var för att säkra husen i närheten... Så det är också en faktor att ta hänsyn till - ligger huset avskilt eller i tättbebyggt område?
Det ligger fyra-fem andra hus runtom, det närmaste kanske 30-40 m bort och de övriga 150-300 m iväg. Vet du hur långt iväg andra hus måste säkras? Och hur det går till?
 
Det ligger fyra-fem andra hus runtom, det närmaste kanske 30-40 m bort och de övriga 150-300 m iväg. Vet du hur långt iväg andra hus måste säkras? Och hur det går till?
Nej, tyvärr inte. Men i det här fallet låg huset på en gata i ett bostadsområde, så det var hyfsat nära till grannar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 948
Senast: Badger
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 694
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 199
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp