Bukefalos 28 år!

Stall & Gårdsbilder!

Sv: Stall & Gårdsbilder!

Här är vårat lilla stall som stod inflyttningsklart 23/10-05. Bry er inte om skroten runt omkring är ni snälla:o . Här trivs både vi och hästarna jätttebra och det är en lyxig förändring mot tidigare då vi hade 2 små uteboxar, höet i en gammal buss och hästtillbehör utspridda överallt där det fanns minsta plats över.


000_0579.jpg


000_0581.jpg


stallet2.jpg


krubbor.jpg
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Jätte ljust och fint men hu klarar träet att vara omålat?
Och omålat trä ser varmt och fint ut.
Men låter hästarna bli att äta på det?
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Haha, gärna! :D :D

Glömde jag säga att gården inte är min? Jag hyr bara in min häst där.. :angel: :p
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Ja, ljust och fint är det. Väggarna är klädda med en sorts spånskiva som kallas OSB. Den är limmad med någon sorts vattenlim som inte ska vara giftigt. Mycket fukt och vattentålig och den funkar att skura av om det blir väldigt smutsigt. Hade den flera år i uteboxarna och den såg ut som ny :banana: :banana: . Resterande trädetaljer är både lätta och billiga att byta ut. Allt är byggt i "ekonomimaterial" och är skruvat så att det ska vara lätt att byta ut om det skulle behövas. Dock "bävrar sig" ingen av hästarna som tur är :bump: :bump: .
Nu kvarstår att lägga tegel och lite målning till våren. Ska också övertala maken att bygga till ett litet isolerat utrymme till sadelkammare för det utrymmet som skulle vara till det snodde han och ställde två kalvar:love: :love: i.
Är faktiskt jättenöjd med vårat lilla ekonomibygge.
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Hur stort är stallet alltså i kvadratmeter? Är själv i planer på att bygga stall och det vore perfekt för mig. :smirk:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Oj, ingen anning :o
Stora stallet har 9 boxar och 4 spiltor (vänstar dörren på bilden) och lilla stallet har två fölboxar och två ponnyboxar (högra dörren på bilden)

Jag kan ta några fler bilder in ifrån idag om du är intresserad :) (om jag kommer ihåg då :p)
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Fast jag glömde idag :o Körde och köpte oljerock istället :D

Ska försöka komma ihåg imorgon ;)
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Hej MisterLillen! fint stall, har ni byggt det själva av lösvirkae eller har ni köpt en stomme? får man fråga vad det kostade och be om en planlösning? är på jakt efter litet stall med max 4 boxar.

ullis25
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

ullis25 skrev:
Hej MisterLillen! fint stall, har ni byggt det själva av lösvirkae eller har ni köpt en stomme? får man fråga vad det kostade och be om en planlösning? är på jakt efter litet stall med max 4 boxar.

ullis25
Jag vill oxå veta! Ska förmodligen bygga större men det såg trevligt ut.
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Haha, jasså på det viset ;)
Då kanske jag ska överväga o bo kvar hemma då :p

Hästen din lär ju bo lyxigt i af :D
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Här kommer en länk till min och sambons ranch ;)

Klicka runt och kolla bilder och läs lite historik! Platsen gården ligger på har varit bebyggd lääänge, och har varit en gård hela tiden även om bostadshus och lador har flyttats på med åren. Det är bara sädesmagasinet/festlokalen som är "original"

http://www.subaru-online.se/ursjotorp/index.htm
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 377
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 676
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 168
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp