Stall & Gårdsbilder!

Sv: Stall & Gårdsbilder!

Här är också vinterhagen, tall och granskog på runt 1 ha, ligger vid Ålands hav som synes:


En del, sett uppifrån huset.
hstardecember2005004heppel.jpg



Sett nerifrån hagen, upp mot huset.
vinterhage4.jpg



vinterhage1.jpg


vinterhage2.jpg


vinterhage3.jpg





Sommarhagar, blandade bilder från 3 olika hagar (1½ ha, ½ ha och en liten). Alla hagarna inkluderar både gräs och skog:

biiip.jpg


elsaspringer.jpg


lycka.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v215/lord_owen/Bilder20juni05027.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v215/lord_owen/Bilder20juni05025.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v215/lord_owen/Bilder20juni05013.jpg

afaffafaffafa.jpg


sommarhage.jpg
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

har fortfarande inga interiörbilder... kanske imorgon:angel: !
vi har 15 inackorderingar, varav två är mina.
Ekeby-Almby ligger faktiskt bara 8 km från Örebro:devil: :smirk: .
förövrigt är jag mycket nöjd med anläggningen, den har verkligen allt jag vill ha. förutom ridhus...
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Vilket himla mysigt litet stall du hade! :love:
Shettisboxen med den lilla dörren och namnskylten var jättesöt. :D
Och ni ser ut att ha superfina omgivningar också ju. Min häst avundas alla fina gröna hagar ;) :D. (Vi har inga direkta beten här, utan hon står på sommarbete på annat håll, i somras hos min farbror typ 5 km bortifrån.)
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Vad fint det såg ut! :) Inredningen såg fin ut och blommorna och bordet etc. utanför gav en fin inbjudande känsla. :)
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

cactuspower skrev:
Vilket himla mysigt litet stall du hade! :love:
Shettisboxen med den lilla dörren och namnskylten var jättesöt. :D
Och ni ser ut att ha superfina omgivningar också ju. Min häst avundas alla fina gröna hagar ;) :D


Jag tackar min pappa som har byggt det åt mig. :love:
Nu längtar jag bara tills sadelkammaren är klar, börjar bli lite jobbigt att ha alla grejer i pappas förråd/inne, jag har ju rätt mkt saker. :angel:

Vinterhagen är jag speciellt nöjd med! :) Alltid någonting att göra, sand att rulla sig i och man kan ha dem där (svalka från havet) de varmaste, jävligaste dagarna på sommaren också. Sommarhagarna är hövall utan det minsta klöver, alldeles toppen.
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Ja ta med kameran i morgon och plåta mera! :bump:
Jag ser frameomt interiörbilder! :banana:

Haha, det må så vara ;) Men tyvärr ligger det ju åt helt fel håll för min del eftersom jag går på Kv*nnersta. Jag börjar på och bli grymt less på och pendla igen känns väldigt meningslöst annars skulle jag nog överväga att flytta dit och ta med mig hästen och stalla upp någonstanns (både ert o Mitrolles stall ser ju trevliga ut. :D ) Men så ska man ha lägenhet också (skulle aldrig vilja bo på skolan :crazy: ) och utgifterna skenar i så fall i väg.. och det kan väll vara ett par års väntetid på en lägenhet också.. :crazy: -suck-

Nåja, "bara" 2½ år kvar.. :smirk:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Vilket FINT litet stall du har :love: Tänk om man hade kunnat ha ett eget stall. Fast det är rätt bekvämt att vara inackoderad :p
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Álin skrev:
Vilket FINT litet stall du har :love: Tänk om man hade kunnat ha ett eget stall. Fast det är rätt bekvämt att vara inackoderad :p


Tack. :)
Ca. 70 meter från min ytterdörr.
Är väldigt skönt att ha eget stall, senaste stallet jag hade min häst inackorderad i var skolans internatstall och jag fick psykbryt på de övriga där, ingen var så "petig" som jag. :angel:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Jag förstår att du är nöjd! Sikken lyx och bo så. *erkänner mig vara en smula avundsjuk :p*

Haha du låter precis som jag ang. ordning och reda. Just nu är jag typ städkärring i vårt stall, inte det minsta kul :mad:.. det är jag som
plockar bort skiten när någon skitit på gången, jag sopar stallgången,
jag rensar bort gamla fodersäckar och ruttna morötter i foderkammaren och jag rensar bland folks grejer i sadelkammaren.
Okej erkänner mig vara lite pedant t.o.m kanske :p eftersom jag hänger tränsen snyggt (snurrar käkremmen o nosgrimman, vet inte hur jag ska förklara, hänger tyglarna på ett visst sätt ihop med tränset också..) sen putsar jag mina grejer efter anvädning etc.
men det är sjukt störande när folk inte ens kan plocka rätt efter Sig själva o ta den grejer på stallgången etc.. :mad:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

cactuspower skrev:
Jag förstår att du är nöjd! Sikken lyx och bo så. *erkänner mig vara en smula avundsjuk :p*

Haha du låter precis som jag ang. ordning och reda. Just nu är jag typ städkärring i vårt stall, inte det minsta kul :mad:.. det är jag som
plockar bort skiten när någon skitit på gången, jag sopar stallgången,
jag rensar bort gamla fodersäckar och ruttna morötter i foderkammaren och jag rensar bland folks grejer i sadelkammaren.
Okej erkänner mig vara lite pedant t.o.m kanske :p eftersom jag hänger tränsen snyggt (snurrar käkremmen o nosgrimman, vet inte hur jag ska förklara, hänger tyglarna på ett visst sätt ihop med tränset också..) sen putsar jag mina grejer efter anvädning etc.
men det är sjukt störande när folk inte ens kan plocka rätt efter Sig själva o ta den grejer på stallgången etc.. :mad:


Ja, jag är rätt nöjd själv. :D

Ja, grejen var väl (och ÄR) att de var helt blåsta i det stallet, fodringar glömdes bort, stallgången sopades endast av mig och en till, fodrades med mögligt hö, de helger vissa hade helgmockningen så mockades bara skiten ut, hästarna hade inte vatten i hagen, senast förra helgen hörde jag att hästarna stått inne till halv 1 (ska egentligen ut 07.00 :eek: :eek: ) på dagen (utan frukost, ingenting att äta sedan kl 19-20 då de kom in föregående kväll) för att hon som skulle ta ut dem varit för bakis för att orka sig upp. De "vuxna" som har ansvaret bryr sig inte så mkt heller, dvs skolans rektor och en av lärarna som är ansvarig för stallet. :mad: :mad:

Då har det gått för långt..
Men jag är väldigt petig, känner igen mig i det du skrev. ;)
Jag tycker om att ha det snyggt och prydligt i mitt stall.
Gud vad bra det känns att kunna skriva så.. MITT stall. :D :love:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Här kommer mina bilder på vårt paradis. Har precis flyttat hem min häst så allt är inte riktigt klart än.

pic.php

Huset i vinterskrud, övervåningen har vi inte flyttat in i än, det är en utbyggnad som inte är riktigt klar

pic.php

Huset på sommaren

pic.php

Ladugården med stallet.

pic.php

Captain inne i sin box, den andra boxen är det lite småfix kvar i

pic.php

Stallgången, lite småfix kvar där också.
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Hehe, jag är också petig. I stallet vi står i är det bara vi som är inackoderade, förutom stallägaren själv då som har en häst (två i vanliga fall) och som tur är är alla noga med att hålla rent och städat :bow:
Man trivs mycket bättre när det är snyggt och prydligt.
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Du har inte lust att byta din gård mot en liten villa utan övervåning? :angel:
Jag gillade de ljusa färgerna i stallet :love:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Samma petiga människa här. Jag vill inte ha lortigt och stökigt och det ska finnas klara regler om hur allt ska skötas :) Det är det som är så skönt nu med eget stall. Man får bestämma själv hur allt ska vara. :banana:

Det är mycket roligare att ha ordning och reda :banana:
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Álin skrev:
Du har inte lust att byta din gård mot en liten villa utan övervåning? :angel:
Jag gillade de ljusa färgerna i stallet :love:

Jorå, vi kan byta. Karln och bonusbarn följer med i bytet, men hästen tar jag med mej :angel: :D
 
Sv: Stall & Gårdsbilder!

Närå, skulle aldrig flytta från vårt paradis på jorden. Här finns allt jag drömt om. Mark att göra hagar på, sjö att bada i nedanför hagarna och så stort bra hus och stall. Jag bara älskar stället. :love:

Kul att du tyckte färgerna i stallet vart bra, jag vart väldigt nöjd själv. Till sommaren fortsätter jag att bygga så jag får en riktig sadelkammare och spolspilta. Det ska bli skönt att kunna duscha av honom när man vill.

Hittade en bild på en busig kille i hagen :love:
2607043960.jpg
[/url][/IMG]
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 999
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 958
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp