Störiga saker vi stör oss på, del 33

Ja jag tror det är så. Hon hade redan slutat, jobbade på annat ställe ett år, och kom tillbaks då de var i desperat behov av någon som kunde den här avdelningen.
Jag hade nyligen ett möte med chefens chef, och vissa av idéerna var sådant vi diskuterade där. Chefen är en aning mjäkig när det gäller att ta tag i sådant här, han tycker att hon jobbat här så länge att hon säkert har koll.
Det blev fortsättning på min störning i dag. Högre chefen kom på besök, vilket inte händer så värst många gånger per år. Vi gick igenom vad kunde förbättras, men största delen av tiden gjorde kollegan sig väldigt upptagen med en kund.

Vi hann ändå gå igenom en hel del, åtgärder för att det inte ska bli så rörigt, vad som ska finnas var, hur kommunikationen med leverantörer ska ske, vem man kontaktar när det blir en viss typ av problem osv.
Då chefen gått gick vi två igenom det som kommit på tal.

Nej kollegan tänker inte ändra på något nu, kanske i sommar. :meh:
(Varför fins det ingen emoj som sliter sitt hår?)
 
IMG_3436.jpeg
 
Skulle kravla till kojs nu, men magen knorrar och värker plötsligt, hunger. jag kommer inte kunna sova om jag inte äter något. Så jag kan inte lägga mig nu utan måste stoppa i mig något i matväg nu. Och vet inte ens VAD jag ska äta :(
 
Haft en såndär dag där det inte finns något stopp, blev aldrig mätt eller nöjd. Allt var iofs gott och jag valde ju att äta.
Men nu har jag redigt ont i magen 🫠

(Och fortfarande ingen vettig mättnadskänsla, vafan) Kanske går att sova bort.
 
Alltså... jag har precis byggt ihop en "korg" som jag haft svårt för tidigare och satt alla mina schamposar osv där. och plockat upp alla spionens leksaker från korgen och lagt till honom... sedan städat upp ALLA från golvet och lagt i korgen.

Vad jag inte gjort är äta och gå och sova. För det har jag glömt.
 
Alltså... jag har precis byggt ihop en "korg" som jag haft svårt för tidigare och satt alla mina schamposar osv där. och plockat upp alla spionens leksaker från korgen och lagt till honom... sedan städat upp ALLA från golvet och lagt i korgen.

Vad jag inte gjort är äta och gå och sova. För det har jag glömt.
March ut i köket, för det går verkligen inte att sova hungrig
 
Buke får vara min gnällvägg, ursäkta för det, men...
Falsklarmande brandvarnare för andra natten i rad. Nu har jag iallafall lokaliserat vilken det är som sätter igång de andra. Gissar på damm men vet inte om jag orkar en natt till för att testa om den skärper sig :sleep: Barnen sover iallafall igenom det, men jag har sovit uselt i två nätter pga adrenalinpåslaget.

Somnade tillslut om inatt, vaknade några timmar senare. Noterade att sovrummet var helmörkt, dvs. klockradion hade slocknat. Strömlöst. :meh: Genast stressad av att strömavbrott betyder att dränkpumpen som håller källaren fri från vatten inte funkar, tog en evighet att somna om. Imorse fick jag gå ut i ottan och dra ur pumpsladden och slå till jordfelsbrytaren igen, så nu har ännu en dränkbar pump fått jordfel. Bara att byta. Hela min underhållsbudget går till att köpa pumpar känns det som. Skapligt trött på det.

Lyckades lämna barn utan större incidenter, kommer hem och inser att jag tappat min telefon någonstans.:banghead: Vet inte om det är i huset, i trädgården eller vid förskolan. Orkar inte. Har en leverans idag vid lunch så jag behöver bara jobba på men livets alla måsten larmar runtomkring mig och stör koncentrationen... Idag hatar jag att vara själv med allt.
 
Mängder av små djävulusiska grejer som bara inte funkar:
  • Silverfiskar i huset. De kryper upp i taket, dör och lämnar fläckar
  • Matos i mitt tvätt/duschrum. Jag luktar som om jag just kom från ett nattpass på McDonalds och har ingenstans att torka tvätt
  • Njursjuke lille hund vägrar äta alla njurfoder (jag öppnar och slänger burk på burk på burk och de kostar 40-60 kr per styck), samtidigt är han jättehungrig och står och skriker efter mat. Bytet av veterinär tar mer pyssel än jag har tid och ork med
  • Det går inte att köpa en brandvarnare som passar fästena i taket
  • Jag går upp i vikt och är uppsvullen som en blimp
  • Mina vänner vill resa (en resa på The Bucketlist) och jag vill inte boka något innan hundens mat fungerar och jag har kanske inte råd att både resa och fixa hans tänder. Jag vill att de kommer iväg, de anser att det inte är lika roligt. Vi har sparat den här resan att göra tillsammans
 
Jag känner mig som mitt i ett jättelikt Wack-A-Mole när det ständigt dyker upp problem som är kanske 2 på eländesskalan. Jag orkar inte hålla jämna steg och är ledsen och stressad. Samtidigt är det så många som kämpar med eländen som är både 8, 9 och 10. Och då känner jag mig gnällig och bortskämd.

Och jag tycker synd om min omgivning som ständigt drabbas när jag "överreagerar" (de ser ju inte alltid att jag har mängder av mullvadar)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 629
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 048
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 995
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 205
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp