Störiga saker vi stör oss på, del 33

Folk som sitter och scrollar mobilen eller ser på tv när man pratar i telefon och därför inte lyssnar alls på vad man säger. :wtf:
Vill du scrolla mobilen/se på tv? Absolut, gör det. Men säg det då så slipper jag känna mig ointressant och ignorerad. :down:
Och om jag då säger ”men du ska få fortsätta med ditt/se på tv/vi kan höras senare/etc” svara då inte ”Nej men det är okej, prata du”! Jag vill inte bara PRATA, jag vill bli LYSSNAD på och faktiskt föra ett SAMTAL. :cautious:
 
Varför ska hissen alltid vara trasig när man behöver den som mest :arghh: Är lite skröplig och cirka 5 x 12 trappsteg ingick inte riktigt i min komma-hem-plan 😅 Stackars alla mina grannar som har hjälpmedel, hissen är högst opålitlig och att tvingas vara instängd i sin lägenhet så ofta måste vara fruktansvärt :(
 
Kollektivtrafikproblem som ändrade hela dagens planer och det faktum att jag skulle in på en Stor Coop enbart för mjölk men kom ut med... Allt annat, ingen mjölk :p:o

Fick mig iaf 4 burkar Celsius Drakfrukt:angel1::love1:
 
Det har ringt flera ggr idag från dolt nummer. Ett par samtal har jag missat, men när jag svarar så är det helt tyst i luren. Gissar att det är vården som ringer, men uppenbarligen har de strul med telefonin.. (jag har haft andra samtal som gått fram utan problem).
 
Det har ringt flera ggr idag från dolt nummer. Ett par samtal har jag missat, men när jag svarar så är det helt tyst i luren. Gissar att det är vården som ringer, men uppenbarligen har de strul med telefonin.. (jag har haft andra samtal som gått fram utan problem).

Nu kom de fram och ursäktade sig för att de haft strul 😅
 
Bilar! Bruksbilen behöver motorbyte pga kamkedjan gått sönder. Leta ny motor den blir inte lätt.
Den andre som vi skulle ordna lite "fort och lätt" var betydligt sämre/mer att göra på än vad trodde. Vi har motor till den men saknas delar, runt 10k för att fixa den.
Orkar inte! Jag vill spara pengar inför bebisen men det verkar gå åt skogen🙄😡
 
Följebilar till breda transporter. Igår var det andra gången en sådan försökte preja ner mig i diket när jag var ute med hästtransporten. Fan vad arg jag blir som har att välja på mellan att fronta en följebil eller att köra i diket. Tror de att jag kan evaporera från vägen eller?
 
De har huggit träd i den lilla skogen bredvid mitt hus i samhället jag bor i och igår kl 04:00 kom en timmerlastbil och började lasta skiten. Jaja tänkte jag, det får väl gå för en natt.. men nu kom lastbilen igen kl 02:15, så nu får jag väl lyssna på alla dunsar och oljud precis utanför mitt fönster som godnattvisa denna natten också :meh: hoppas innerligt att den inte kommer imorgon natt…
 
Att för andra gången denna vår förklara för högt bildad amerikan att det inte går bra att ta mötet på franska bara för att vi är från Sverige. Det är så många lager av fel i frågan. Men de ber i alla fall om ursäkt för det första lagret av felslut när de inser att de som vanligt blandat ihop länder.

Men om man nu är högt bildad, har engagerat sig i att plugga det europeiska språket franska - hur kommer det sig att samma ihopblandning ändå finns? Är det en amerikansk sanning att alla länder i Europa som börjar på S är samma och att man inte känner till mer än ett modersmål per land? En gång trodde jag det här var en elak fördom men det verkar sitta djupt.

(Att jag sedan hjälpligt kan ta ett möte på enkel franska hör inte dit. :sneaky:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 952
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 312
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 127
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 495
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp