Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på vädret :mad:
Det är varmt, för varmt :arghh: hästarna vill inte vara ute, jag vill inte vara ute :(
Var det tvunget att bli högsommar redan :meh:
Jag håller helt och hållet med dig!
Ska vi byta? 11 grader och jämngrått här!

Nu stör jag mig på att ni stör er på ert fina väder :cautious: ;)
(men ja, jag förstår att det här med värme inte är för alla och lider lite med er också!)
 
Jag stör mig på vädret :mad:
Det är varmt, för varmt :arghh: hästarna vill inte vara ute, jag vill inte vara ute :(
Var det tvunget att bli högsommar redan :meh:
Japp, för det är sommar nu. Lär väl inte bli nån sommar, eller så lär det bli 30+ grader istället. Tacka vet jag AC:n i lastbilen.
 
Ska vi byta? 11 grader och jämngrått här!

Nu stör jag mig på att ni stör er på ert fina väder :cautious:;)
(men ja, jag förstår att det här med värme inte är för alla och lider lite med er också!)
Det är inte det fina vädret som är det jobbiga, det är den plötsliga värmen. Från att ha varit kallt till hux flux supervarmt. Hade hellre sett att det blivit gradvis varmare, men men.

Om det är något jag stör mig på är det att solen tar som sjutton nu och jag ser ut som en tomat, trots solkräm. 😅
 
Stör mig på mix megapols egna reklam.
"Vi blandar något glatt med något vackert"
:arghh:
Säg hellre att ni blandar något fartfyllt med något lugnare :mad:
 
Stör mig på de små etiketterna på äpplena. Varje gång jag köper äpplen så går det ett par dagar och så hittar jag etiketter överallt. På golvet, under en strumpa, i fårskinnet på min laminofåtölj. Stör mig jättemycket på det.
 
Jag stör mig på att det är så jävla många tillverkare/försäljare av stolar som inte anger maxvikt, och att de få som anger maxvikt har för svaga stolar.
Jag vill för helvete bara köpa en sketen stol att ta med till stranden! :arghh:
 
Jag är så besviken:(
Köpte torrostade, saltade jordnötter (står bara det på framsidan), öppnar och hinner precis notera att de ser annorlunda ut innan jag äter. Så visar det sig att de är kryddade med lökpulver, paprika, arom och flera grejer till. :cautious::wtf::meh:
 
Nu hade jag nästan glömt hur mycket jag störde mig på detta fenomen, och det är ju väldigt störande i sig.

Men: Varför verkar ordet "har" ha fallit bort hos en stor del av dem som använder svenska språket? :arghh:

"Jag gjort klart allting" "Jag sprungit varje dag den här veckan" "Jag jobbat hårt".

Jag är principiellt emot dödsstraff, men det finns stunder när jag känner att åtminstone kroppsaga vore befogat som påföljd för detta groteska språkbruk.
 
Stör mig på då jag handlade på Ö&B idag och köpte 4 av en sak och fick se jag betalt 5:rage:
Stör mig åxo på att röken svider i ögonen
 
Stör mig att någon snodde min kappa på en restaurang, och jag köpte en ny, som inte var lika bra :mad: Det är samma storlek, men ändå inte lika bra, och det STÖÖÖÖR mig. (och ju mer jag kollar mig i spegeln med den på, ju mer sur blir jag).
 
Övertaggad butikspersonal. Dagsfärskt exempel:

Vid kassan på bokhandeln, jag ska köpa en väggalmanacka.

”Jaha, här ska det planeras!” :laugh::D
”Eh, ja...” :cautious:
”Är du medlem?” :laugh::D
”Ja” - meddelar personnummer med födelsedag i början på juni
”Jahaaa, då är det snart dags att fira födelsedag, VAD ROLIGT!” :banana::laugh::D
”Mmm...” :confused::cautious:
 
Min granne har två döttrar. De har uppenbarligen väldigt slöa kompisar som inte orkar parkera på gäst-platserna 36 meter bort utan måste parkera precis utanför tomten = i vägen för mig :mad:

(Den svarta bilen som man ser fronten på.)
IMG_20180511_194159.jpg
 
Just nu stör jag mig på en utlottning på facebook. Man kan vinna en gratis betäckning, visst hingsten ser fin ut. Men varför lotta ut en sådan sak? Skummade igenom kommentarerna och störde mig ytterligare på hur desperata och pnuttinuttit vissa inlägg verkade vara.

Känns inte helt seriöst, många av gilla-dela utlottningarna är dels olagliga om de ej har tillstånd och sen verkar det vara ett sätt att göra reklam för sin sida.
 
Nu hade jag nästan glömt hur mycket jag störde mig på detta fenomen, och det är ju väldigt störande i sig.

Men: Varför verkar ordet "har" ha fallit bort hos en stor del av dem som använder svenska språket? :arghh:

"Jag gjort klart allting" "Jag sprungit varje dag den här veckan" "Jag jobbat hårt".

Jag är principiellt emot dödsstraff, men det finns stunder när jag känner att åtminstone kroppsaga vore befogat som påföljd för detta groteska språkbruk.

Helt enig. Jag har full förståelse för de som inte har svenska som förstaspråk eller läs/skrivsvårigheter men övriga... nej, bara nej. Fram med den niosvansade katten :devil:

Edit: Särbon som är dyslektiker skulle aldrig i helvetet skriva så.
 
Folk igår fick jag filmer skickade med liknande kommentar som du borde vara här nästa gång måste du komma. Var inte ens inbjudan eller medveten om plannerna till å börja med så hur skulle jag ens ha kunnat närvara :confused:

Sen en person tjatar om att jag borde gå ut å sola. Skulle gärna vilja veta hur jag ska smörja in min vitaligo på ryggen utan hjälp. Personen i fråga tyckte spray solskydd, jag litar liksom inte på att sprejen kommer täcka varenda millimeter av min vitaligo på ställen jag inte når och kan se hur utbrett det är. Jag ör liksom inte vit jag är vit med vitvitvita fläckar dom måste vara skyddade....
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 939
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 116
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 370
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 105
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp