Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på att jag stått och betalat för expressleverans av kläder som skulle dyka upp igår men som inte ens skickats än :turd:
 
Jag är så besviken:(
Köpte torrostade, saltade jordnötter (står bara det på framsidan), öppnar och hinner precis notera att de ser annorlunda ut innan jag äter. Så visar det sig att de är kryddade med lökpulver, paprika, arom och flera grejer till. :cautious::wtf::meh:
Men det måste ju nästan blivit något fel vid packningen :confused: :crazy:
 
Jag blir extremt störd av detta!! Tänkte skriva om bisarr användning av låtar, där man inser att personen som tyckte det var lämpligt är antingen helt rubbad, eller inte har lyssnat på eller förstått texten ALLS.

Nu stör jag mig extra mycket, blodtrycket skenar😜
Den är väldigt sorlig. Förstår inte syftet att ha den i arbetsförmedlingens reklam. Eller kanske det är poängen? Arbetsförmedligen kan inte hjälpa och vill inte hjälpa.
 
Nu hade jag nästan glömt hur mycket jag störde mig på detta fenomen, och det är ju väldigt störande i sig.

Men: Varför verkar ordet "har" ha fallit bort hos en stor del av dem som använder svenska språket? :arghh:

"Jag gjort klart allting" "Jag sprungit varje dag den här veckan" "Jag jobbat hårt".

Jag är principiellt emot dödsstraff, men det finns stunder när jag känner att åtminstone kroppsaga vore befogat som påföljd för detta groteska språkbruk.

Var hittar du det här skrämmande fenomenet?
 
Just nu stör jag mig på en utlottning på facebook. Man kan vinna en gratis betäckning, visst hingsten ser fin ut. Men varför lotta ut en sådan sak? Skummade igenom kommentarerna och störde mig ytterligare på hur desperata och pnuttinuttit vissa inlägg verkade vara.

Känns inte helt seriöst, många av gilla-dela utlottningarna är dels olagliga om de ej har tillstånd och sen verkar det vara ett sätt att göra reklam för sin sida.

Ja, det är ju för att göra reklam som man lottar ut.
En eller annan av dem som inte vinner betäckningen kan nog tänkas använda hingsten i fråga ändå. För att de kom ihåg att just den hingsten nog är rätt trevlig.
 
Var hittar du det här skrämmande fenomenet?

Hos minst en s k ”influencer”. Där kan jag möjligen hantera det som ett enskilt fenomen, även om det stör mig då också.

Men nu har jag sett det från åtminstone någon mer, men kommer inte ihåg var. Antagligen någon kommentar i flödet på Facebook eller något liknande.

Och då blir jag djupt missmodig inför risken att ”influencers” vansinniga språkbruk ska bli så spritt och läst att även det blir en språklig ”influence”.
 
Hos minst en s k ”influencer”. Där kan jag möjligen hantera det som ett enskilt fenomen, även om det stör mig då också.

Men nu har jag sett det från åtminstone någon mer, men kommer inte ihåg var. Antagligen någon kommentar i flödet på Facebook eller något liknande.

Och då blir jag djupt missmodig inför risken att ”influencers” vansinniga språkbruk ska bli så spritt och läst att även det blir en språklig ”influence”.

Influensa känns som en bättre benämning... ett elakt virus :cautious:
 
Hos minst en s k ”influencer”. Där kan jag möjligen hantera det som ett enskilt fenomen, även om det stör mig då också.

Men nu har jag sett det från åtminstone någon mer, men kommer inte ihåg var. Antagligen någon kommentar i flödet på Facebook eller något liknande.

Och då blir jag djupt missmodig inför risken att ”influencers” vansinniga språkbruk ska bli så spritt och läst att även det blir en språklig ”influence”.

Det är en konstig värld vi lever i.
Där unga människor utan särskilda meriter kan leva på att skriva om sina åsikter på internet. Och få bra betalt för det.

Åsikterna från en del av dessa människor blir så småningom till "sanningar" även om forskning/vetenskap säger det motsatta.

Mycket konstig värld.


En del var faktiskt bättre "förr".
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 931
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 088
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 368
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 105
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp