Störiga saker vi stör oss på - del 9

just nu stör jag mig på att jag inte kan rida idag.
Skälet är ett ordentligt skavsår där ena låret möter skinkan.
För varmt och fel ridbyxor igår, inte bekvämt alls.

Med lite tur klarar jag att köra häst och vagn i stället, det skaver inte på samma sätt...
 
Jag stör mig oerhört på avsaknad av samordning och överlämning mellan två kommuners socialtjänst och skola. Ett utsatt barn sjunker djupare ner med näsan under ytan medan ingen vill sitta med Svarte Petter och ingen är ansvarig.
 
Jag stör mig på personer som tvunget måste förklara i detalj hur man gör något trots det inte är nödvändigt. Fick en stickling av en bekant som kände sig tvungen berätta i detalj hur man gör för att ta en stickling och rota sticklingen, det var en helt vanlig hoya alltså ingen specialare. Personen i fråga vet om att jag läste trädgård 3 år i gymnasiet och är aktiv på min odlingslott, vette fasen varför hen kände sig tvungen till det när jag dessutom sa till att jag vet hur man rotar sticklingar...
 
På att det är så svårt att hitta pinnglass i det här landet! Fick gå till tre olika affärer innan jag hittade en sketen Solero som dessutom smakade gammal frys! :meh:
 
just nu stör jag mig på att jag inte kan rida idag.
Skälet är ett ordentligt skavsår där ena låret möter skinkan.
För varmt och fel ridbyxor igår, inte bekvämt alls.

Med lite tur klarar jag att köra häst och vagn i stället, det skaver inte på samma sätt...

I hear you...:meh: Får ofta skav där, särskilt när det är varmt... Galet störande och gör svinont :mad:
 
I hear you...:meh: Får ofta skav där, särskilt när det är varmt... Galet störande och gör svinont :mad:

Framför allt störande, lite ont när jag sitter på en stol.
Men tänker inte sätta mig i en sadel på några dagar (får se hur länge jag står ut med det beslutet) så det går väl över.
 
Det äckliga jävla as till geting som varje morgon försöker ta sig in i mitt sovrum och idag lyckades forcera myggnätet vid 5 på morgonen :rage:
 
På dagens i-landsproblem: Att jag har så svårt att bestämma mig för vilken mobiltelefon jag ska köpa. Skrev precis till min tekniknörd till sambo och frågade hur många nätter jag kommer att få sova på soffan i fall jag väljer en något sämre telefon för samma pris bara för att den finns i finare färger :angel:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 423
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 860
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 411
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp