Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tycker det är jättekul att snickra och kan både det ena och det andra. Min sambo också, och pappa och mamma också. Och vi har flera vänner som är byggare och känner rörmokare och elektriker, så jag hade personligen gärna köpt något i renoveringsbehov. Speciellt om man kan få det till det priset, så att man känner att man har råd att fixa grejjer. Det huset jag visade skulle ju behöva byggas till, men det ryms ju också i den budgeten.

Men jag håller med om att Kristianstad är lite långt bort, så jag kollar på allt, inklusive hus i Malmö med omnejd, men då får vi nog bo i något slags radhus.... *känner mej redan instängd av tanken*
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Min rygg är mycket bättre idag, så jag väntar med läkare till sambon kan vara ledig från jobbet och följa med/passa Maja.

Kom på att det var länge sen jag såg något från Freyja, hoppas allt är bra med henne och barnen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Materiella saker :) Jag ar inte speciellt materiell av mej, aven om jag gillar all spejs vi har (spejs som i mark och luft, inte lika mycket husstorleken).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl
Vad söta ni är som tänker på mig! Jag har det finfint, fullt upp bara! Jag får nästan aldrig någon tid vid datorn, men kollar lite då o då på telefonen. Jag tycker dock det är så jobbigt att skriva på telefonen, så det blir mest att jag bara läser :)

Baenen är lite förkylda men annars mår de bra. Maja springer omkring överallt och röjer, och My babblar och,babblar och sjunger och pysslar :) Hon är jätterolig just nu, massor av humor, påhittig till tusen och utforskande. Vihar ett rätt speckat schema med öppna förskolan, badhus, lekplatser, umgänge med kompisar och släktingar, jobb(jag jobbar ons o fre) och sådant :)

Å snart är det jul, gud vad tiden går fort!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kul att höra att ni har det bra! Jag läser också mycket genom telefonen och håller med, det är jobbigt att skriva om man ska skriva något längre!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Knapplån

Milton och jag tittade på julkalendern imorse och hittills verkar det vara den bästa på flera år, jättemysigt med den gamla miljön och inga laserstrålar eller annat hokus pokus. :) Sen gick vi och öppnade adventskalendern och det tyckte han var jätteroligt och ville öppna fler luckor... ;)

Han pratar massor och nu i veckan har han börjat böja vissa ord. När jag hämtade honom på förskolan en dag pekade han ut på gården och sa "jag lekat där" och så ska han ha sagt när han såg ett kollage med min mamma på "många mormorar".



Idag fick jag nycklarna till vår lägenhet. Vi funderar på att ta med Milton till lägenheten nu när den är ganska tom och berätta att här ska sängen stå och hääär ska vi sitta och äta mat, och sen får han hjälpa till att bära in lite av sina saker. Vi kommer inte att bo i lägenheten förän det är helt klart. Låter det som ett bra upplägg?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Var noga med att berätta att alla hans saker får följa med. Jag missade tyvärr den detaljen när vi skulle flytta när dottern var tre år. En kväll när vi skulle säga godnatt så sa hon, -det ska bli roligt med eget rum men jag kommer sakna alla mina gosedjur. Jag insåg då att hon trodde att vi bara skulle flytta och bo med de saker som fanns i lägenheten när vi tittade på den :(
Så oerhört dum jag kände mej då som inte hade förklarat ordentligt för henne vad det innebar att flytta.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Måste kolla om man kan se julkalendern på svt play, har läst många som tycker den var väldigt bra.
Jag har letat massor efter en kalender med bara bilder, men det fanns ingenstans. Bara med godis eller leksaker. Vill ingen ha vanliga längre??

Idag stängde våran lekpark för vintern, så tråkigt. Jag kan förstå om dom låser det om det är isigt eller massor snö men nu när det är plusgrader förstår jag inte. Den öppnar igen i mars.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fast då falerar hela djuridén...

armani alldeles säkert men tror du hela min familj och bekantskapskrets kan tänka sej att flytta med ? :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad märkligt att de stänger lekparkerna på vintern.
Vad är syftet? En lekpark ska man väl kunna gå till jämt tycker jag.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag är övertygad om att julkalendern finns på nätet. Tur var det att vi tittade imorse för Milton slockande före kvällssändningen. :D Det är inte mycket lättare att hitta vanlig kalender här i Sverige heller. Sr/svt:s kalender är ju vanlig så det är den vi har, alla andra som jag har sett är choklad/annat godis/små totalt onödiga leksaker och prylar i luckorna. :crazy: När jag var liten fanns det ju massor. Små, stora, glittriga, fina, söta, roliga osv osv.

Trist att de stängt lekparken, det vore ju bättre om de gick efter väder...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Var noga med att berätta att alla hans saker får följa med. Jag missade tyvärr den detaljen när vi skulle flytta när dottern var tre år. En kväll när vi skulle säga godnatt så sa hon, -det ska bli roligt med eget rum men jag kommer sakna alla mina gosedjur. Jag insåg då att hon trodde att vi bara skulle flytta och bo med de saker som fanns i lägenheten när vi tittade på den :(
Så oerhört dum jag kände mej då som inte hade förklarat ordentligt för henne vad det innebar att flytta.

Det ska jag absolut tänka på och det var lite tanken med att han ska få bära lite av sina grejer själv. Då kan man ju passa på att berätta att traktorn och kissen och dragspelet och allt vad det är också ska dit. Han har ju redan flyttat från huset han levde sina första två år i till mina föräldrar och här har han ju haft tillgång till (de flesta av) sina leksaker. :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ah, jo det är klart, tänkte inte på det :)

kl

Denna åldern (2 år 1 månad)är ju helt underbar! Just nu känner jag så, för hennes trotsande har avtagit massor senaste veckorna, nu kommer hon mest med en massa sköna kommentarer och konstateranden!
Och sjunger, hela hela tiden. Hon kan blinka lilla stjärna, bä bä vita lamm, en sockerbagare, i ett hus, björnen sover och det mesta av mors lilla olle klockrent, och småsnuttar av flera andra.

Hon har även börja med en lite rolig grej, hon hittar på egna sånger av det hon ska säga, alltså hon pratar i en melodi om ni fattar vad jag menar?

När vi var på apoteket innan levde hon rövare deluxe och när jag sa till henne på skarpen för tionde gången vänder hon sig mot mig och gormar
-JAG ÄR UPPTAGEN NU!
:rofl:

Just nu har jag lussekattdeg på jäsning och när jag gjorde den kom hon ut i köket, petade mig på benet och frågade
-Hur går det mamma?:D

Vi har varit iväg idag och min rygg är halvt av just nu så hon fick gå en lång bit själv (var nog närmare en kilometer), och konstaretade fera gånger att
-jag får gå själv, mamma kan inte bära mig. Men vi kan pussas sen!

Hon har fått bergkoll på mig/dig/min/din/hans/hennes/han/hon, säger aldrig fel längre. Likaså ett äpple, en boll, ett bord osv.

Häromdagen satt vi i bilen och pratade hundar, hon är väldigt hundglad och ivll ha en hund i julklapp. Jag förklarade att vi inte ska köpa nån hund idag, varpå hon kläcker ur sig:
-Jag ska köpa en hund till dig mamma!
:eek: Helt säkert!:love:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

En fråga:
När vi handlade häromdagen fanns det en tomte där i vuxenstorlek so rörde på sig och sjöng. Moa fick fullständig panik och grät i över en halvtimme, försökte kasta sig ur vagnen i början och så. Sen dess har hon pratat jättemycket om att hon inte vil se eller klappa tomten, och när vi säger att tomten är snäll och att han ska ge henne paket säger hon att hon inte vill ha några :(

Små tomtar går bra, de är söta säger hon. men större är stenkört... ska vi försöka vänja in henne innan jul eller kommer de gå över när hon ser att han faktiskt kommer med paket?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 764
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 189
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
12 478
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp