Bukefalos 28 år!

Stort problem!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stort problem!

om du tittar på h*n tidigare inlägg ser du hur rätt det står till:confused::confused: hmm fattar inte att man ger sej ut på ängar när man inte ens kan byta sittben eller ens sitta ner i traven, och detta nu då h*n inte ens vet vad hästen har för bett:( på sin gammla Islänning.

Jo TROLL finns det tydligen gott om !!
där emot skulle jag villja ha tag i ägaren till hästen:devil:
 
Sv: Stort problem!

om du tittar på h*n tidigare inlägg ser du hur rätt det står till:confused::confused: hmm fattar inte att man ger sej ut på ängar när man inte ens kan byta sittben eller ens sitta ner i traven, och detta nu då h*n inte ens vet vad hästen har för bett:( på sin gammla Islänning.

Jo TROLL finns det tydligen gott om !!
där emot skulle jag villja ha tag i ägaren till hästen:devil:

Det är ingen i slänning!!!
 
Sv: Stort problem!

skrev inte i slänning heller utan islänning !!tror inte en du vet vad du rider för ras ens:angel: om du inte vet vad du rider på för bett:(
 
Sv: Stort problem!

om du tittar på h*n tidigare inlägg ser du hur rätt det står till:confused::confused: hmm fattar inte att man ger sej ut på ängar när man inte ens kan byta sittben eller ens sitta ner i traven, och detta nu då h*n inte ens vet vad hästen har för bett:( på sin gammla Islänning.

Jo TROLL finns det tydligen gott om !!
där emot skulle jag villja ha tag i ägaren till hästen:devil:

Jag kan visst sitta ner i traven!!Och jag har ridit i 5 år!!!
Och jag har bara ridit på en ridskola med Islandshästar och dom tar så små steg att man inte kan rida lätt.Det har min ridlärare sagt!!!!
 
Sv: Stort problem!

En 28-årig häst borde nog inte galoppera omkring på ängar och fält. Ta det lugnt med honom istället så blir han kvar hos dig ett tag till.
 
Sv: Stort problem!

Jag kan visst sitta ner i traven!!Och jag har ridit i 5 år!!!
Och jag har bara ridit på en ridskola med Islandshästar och dom tar så små steg att man inte kan rida lätt.Det har min ridlärare sagt!!!!


jaså kan man inte? oj, undar vad jag har gjort då...
kompetent ridlärare :angel:


*i smell an oager..*
 
Sv: Stort problem!

Det är jättesvårt att lära dig rida hästen så här på ett forum, det bästa du kan göra är att ta hjälp av någon från marken, helst ägaren. Det spelar ingen roll att hon/han också säger att hästen kan dra, säg helt enkelt att du vill ha hjälp, det är ju hennes/hans häst så det borde ligga i hans/hennes intresse också.

Jag tror inte heller att det är ngn här inne som försöker dumförklara dig men du tar åt dig på fel sätt från inläggen. Folk försöker hjälpa till, inte vara dryga och då får man också lyssna även om det kanske inte alltid är vad man vill höra...men det är ju så man lär sig eller hur?

Lycka till.
 
Sv: Stort problem!

Usch, jag blir bara så lessen när jag läser sådana här trådar! TS verkar inte veta vad hon sysslar med, och jag tycker det är enormt synd att en häst (som är gammal dessutom) skall måsta lida för hennes ovetande!
Om man inte vet vilken ras hästen man rider är, vad man stoppar i munnen på den när man ska ut och rida, och dessutom river runt i full galopp på åkrar skall man kanske lägga av helt och hållet. Eller åtminstone ta sig nånstans var man kan lära sig mera.
Det verkar bara komma mer och mer såna här liknande fall, och jag tycker så himla synd om alla de stackars hästarna som bara gör sitt bästa för att tillfredsställa den som sätter sig upp på ryggen :(
 
Sv: Stort problem!

Usch, jag blir bara så lessen när jag läser sådana här trådar! TS verkar inte veta vad hon sysslar med, och jag tycker det är enormt synd att en häst (som är gammal dessutom) skall måsta lida för hennes ovetande!
Om man inte vet vilken ras hästen man rider är, vad man stoppar i munnen på den när man ska ut och rida, och dessutom river runt i full galopp på åkrar skall man kanske lägga av helt och hållet. Eller åtminstone ta sig nånstans var man kan lära sig mera.
Det verkar bara komma mer och mer såna här liknande fall, och jag tycker så himla synd om alla de stackars hästarna som bara gör sitt bästa för att tillfredsställa den som sätter sig upp på ryggen :(

Har du inte läst hela tråden??
Jag vet att det är en Connemara och jag vet vad jag har för bett och jag rider inte på åkrar!
Och jag säger ju att jag inte kan få stopp på honom och alla tar den här tråden på fel sätt.
Jag vill inte galoppera i full galopp det är ju det som är problemet!
Kan du rida eller??
 
Sv: Stort problem!

Men förstår du inte att folk reagerar på din attityd? I början försökte de hjälpa dig men du slog ju bara ifrån dig och nu har alla tröttnat. Ta hjälp av ngn i stallet där hästen står!
 
Sv: Stort problem!

Hej Patrick. Nu har två gånger lagt in inlägg.

Vilken typ av bett har du? Det är en rätt så elementär fråga...
 
Sv: Stort problem!

Min medryttarhäst Patrik är skitpigg på travbanor och öppna fält.:rofl:Det är kul!!!
Men det värsta är att jag knappt får stopp på honom!

Vad ska jag göra.:confused:

Tacksam för svar!!:bow:

Kramizar Linnéa


Vet inte.Men skarpare bett går inte för han är 28 år och väldigt gammal.:(


Har du inte läst hela tråden??
Jag vet att det är en Connemara och jag vet vad jag har för bett och jag rider inte på åkrar!
Och jag säger ju att jag inte kan få stopp på honom och alla tar den här tråden på fel sätt.
Jag vill inte galoppera i full galopp det är ju det som är problemet!
Kan du rida eller??

Jag vet inte riktigt, men jag tycker det låter som att du motsäger dig själv :confused:
 
Sv: Stort problem!

En enkel fråga. Vad gör du på en travbana med en 28 år gammal connemara? Speciellt som du ej enligt tråden kan hålla nere tempot.
 
Sv: Stort problem!

Jag kan visst sitta ner i traven!!Och jag har ridit i 5 år!!!
Och jag har bara ridit på en ridskola med Islandshästar och dom tar så små steg att man inte kan rida lätt.Det har min ridlärare sagt!!!!


Jo visst kan man rida lätt på Islandshästar! Tölten däremot ska man sitta ner i...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 198
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 555
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp