Bukefalos 28 år!

Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Ja, naturligtvis gör du det.

Men det besvarar ju inte luckorna i det resonemang.

Go`natt!:)

Vad är det du vill ha svar på?? Jag har inte länkarna och nej jag orkar inte leta reda på dem åt dig. Så viktigt att du tror på mig är det verkligen inte.

Oseriös blandras avel med för ung tik håller dom på med, även om den nu skulle vara 2 år.
Men fortfarande tycker jag inte att det är rätt åt dom att hundarna blev stulna.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

På vilket sätt vet vi att de inte är friska?

Nu pratar vi om oseriös blandrasavel och därför tycker vi inte att dessa ska ha hund och inte få dem tillbaka för de är oseriösa?
Det måste ju finnas någon form av substans i det hela och inte bara amen och gudskelov åt skk.

Jag svarade på ditt påstående ang avel på friska hundar.
Eftersom det inte finns redovisat någonstans på hemsidan att dessa tester skulle vara gjorda så utgår jag från att de inte är det.
Vad har SKK med saken att göra om nu tiken är en blandis? Är det en ren, reggad APBT så borde man ju skriva i vilken klubb den är reggad, eller hur?

Kan du påvisa var någonsstans i tråden som jag eller någon annan påstått att de inte skall få tbx sina hundar, vad jag kan utläsa så hoppas alla att hundarna kommer åter oskadda.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jag svarade på ditt påstående ang avel på friska hundar.
Eftersom det inte finns redovisat någonstans på hemsidan att dessa tester skulle vara gjorda så utgår jag från att de inte är det.
Vad har SKK med saken att göra om nu tiken är en blandis? Är det en ren, reggad APBT så borde man ju skriva i vilken klubb den är reggad, eller hur?

Kan du påvisa var någonsstans i tråden som jag eller någon annan påstått att de inte skall få tbx sina hundar, vad jag kan utläsa så hoppas alla att hundarna kommer åter oskadda.

Helt korrekt, det finns inte redovisat, men därmed då inte sagt att det är sjuka hundar med dålig mentalitet.
Jag tycker alla hundar i avel ska undersökas, jag tycker inte man ska få avla på dåliga höfter, andningsproblem och hjärtfel etc, något man faktiskt "får" enligt skk, som är den organsiation som styr i sverigens hundvärld. Och det är väl där vi kommer in när vi pratar blandrasavel?

Nej, dessa hundar är förmodligen inte testade, men vad gör det bättre än en kennel som avlar på defekta djur?
Hade det varit skk reggat, hade ni kollat status då och sagt nej, de har avlat på c höfter, så gud vad oseriöst?

Jag har på flera ställen läst att de är oseriösa av olika anledningar, folk har läst sig till både det ena och det andra och naturligtvis är tiken för ung. sen att ägarna säger tikens ålder, ja det är ju bs och bara för att...
Att hundrana ska komma hem, för hundarnas skull, inte för de oseriösa ägarnas skull.

Men, inget av detta hör egentligen hit, 2 ägare har fått sina hundar stulna och istället för att med empati sätta sig in i det, så blir det massa tjaffs och trams om raser och lämnade utan tillsyn och oseriös avel.

Jag såg filmen och en tjej som såg sin hund som ett saknar "barn" och saknade dem... jag tycker det räcker så.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Vad är det du vill ha svar på?? Jag har inte länkarna och nej jag orkar inte leta reda på dem åt dig. Så viktigt att du tror på mig är det verkligen inte.

Oseriös blandras avel med för ung tik håller dom på med, även om den nu skulle vara 2 år.
Men fortfarande tycker jag inte att det är rätt åt dom att hundarna blev stulna.

Vad har min tro på dig med detta att göra, jag efterfrågar grunden till din åsikter och ditt resonemang, jag vill veta det du vet och skaffa mig mer info om det ämne vi debatterar.
Känns märkligt att du grundar dina åsikter i vad du läst dig till, men du kan inte visa mig det så jag har samma info som du och kan bilda mig en uppfattning på samma villkor och grund?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Helt korrekt, det finns inte redovisat, men därmed då inte sagt att det är sjuka hundar med dålig mentalitet.
Jag tycker alla hundar i avel ska undersökas, jag tycker inte man ska få avla på dåliga höfter, andningsproblem och hjärtfel etc, något man faktiskt "får" enligt skk, som är den organsiation som styr i sverigens hundvärld. Och det är väl där vi kommer in när vi pratar blandrasavel?

Nej, dessa hundar är förmodligen inte testade, men vad gör det bättre än en kennel som avlar på defekta djur?

Nu kommer vi väldigt långt OT, men din syn på avel av SKK reggade raser stinker, inte många där det anses OK att avla på defekta djur, vilket oxå är olagligt enligt Djurskyddslagen. Alla raser har inte HD krav, bara Bruksraser har krav på genomförd MH för reggning utav valpar.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Nu kommer vi väldigt långt OT, men din syn på avel av SKK reggade raser stinker, inte många där det anses OK att avla på defekta djur, vilket oxå är olagligt enligt Djurskyddslagen. Alla raser har inte HD krav, bara Bruksraser har krav på genomförd MH för reggning utav valpar.

Hur menar du nu?
Min syn, att jag vill ha avel på friska individer stinker, för skk har inte de kraven på avelsdjur?? :eek:

Jag vill helt enkelt ha kraven att vi ska avla på friska djur, det är helt okey att det stinker, faktiskt
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

På gott och ont är jag likadan i verkliga livet som på detta forum!'

Så att hoppas/tro att jag skulle vara "snällare" om vi mötter öga mot öga är tyvärr ett önsketänkande.

/Swat

i ett lite halvdesperat försök att förstå det här; varför? varför är du så dömande? är det bara hundägare eller alla kategorier av människor som ska pressas genom ditt elitistiska filter innan de sorteras som "bra" och "dåliga"? vad vinner du på det?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

lite halvknappis

vad är det ni hänger upp er på egentligen? för det första; tiken kan ha varit för ung vid valpningen, men ägarens uppgifter om hundens ålder är att den är 2 år. att i efterhand ändra detta för att framstå som mer seriös känns väldigt långsökt! dessutom har det ju gått bra. valparna lever så tiken har tydligen varit kapabel att föda fram dem, ge di och senare fostra. för det andra; vad spelar det för roll om tiken är renrasig eller ej? älskar man inte individen oavsett? även jag skippar rätt ofta det långa namnet "blandras med största delen x", "x-blandras" och "oregistrerad x", det gör jag även här på buke och jag har inte fått någon skit för det? varför hacka på den här personen som redan ligger? hade min "oregistrerade blandning mellan labrador av jaktmodell och labrador av utställningsmodell" försvunnit så hade jag aldrig skrivit något annat än "labbe".
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Knapp

Men HERREGUUUUD,ge er nu,om ni vill diskutera ålder på tiken,hur fel det är med blandrasavel,hur mycket ägaren får skylla sig själv,m.m,SÅ GÖR DET I EN ANNAN TRÅD,starta en egen tråd,så kan ni sitta där i stället,det ni disskuterar är inte ett dugg intressant,och har inget med saken att göra,en hundägare har förlorat sina hundar!

Som sagt,jag vill inte se något annat tjaffs i den här tråden! Skärp till er!
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Att jämföra att binda upp en hund av kamhundsras utan uppsikt och att lämna barn på dagis blir ju lite löjligt, det måste du väl ändå tycka själv ?

Jag tror knappast det var en av oss "hundfolk" som snodde hundarna, jag tror krasst att dom kommer användas i fel sammanhang och att det inte precis är den sedan innan hedligaste människan som snor två kamphundar..

Utan för ett annat ICA i en annan del av Götet har två hundar blivit stulna ( misshandlade och en dödad ) under relativt kort tid, folk forts ändå att binda upp och lämna utanför. Hundstölder har väl ökat rätt markant på senare år ( min egna åsikt efter en stunds räknande/läsande på nätet ), tyvärr verkar det dock inte finnas någon bra statistik ..
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Bästa inlägget i denna tråd. Kan man inte ha den respekten för både hundägare, de som letar samt hundarna att vänta med att disskutera rätt och fel, och raser osv osv och en massa goja tycker jag inte man behöver diskutera alls i denna tråd
Man kan starta en egen med diverse OT. Det är hundar som är borta och hela tiden så j*kla tragiskt att det ska göras påhopp på den som redan ligger. Tror ni inte personerna oavsett hundraser osv mår skit just nu som det är och inte behöver stampas på mer om de gick in och läste på olika ställen där sån här goja förekommer. Tragiskt att man vill sparka på folk som redan ligger. Det är hundarna som ska hem det är där fokusen ska ligga.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Att jämföra att binda upp en hund av kamhundsras utan uppsikt och att lämna barn på dagis blir ju lite löjligt, det måste du väl ändå tycka själv ?

Jag tror knappast det var en av oss "hundfolk" som snodde hundarna, jag tror krasst att dom kommer användas i fel sammanhang och att det inte precis är den sedan innan hedligaste människan som snor två kamphundar..

Utan för ett annat ICA i en annan del av Götet har två hundar blivit stulna ( misshandlade och en dödad ) under relativt kort tid, folk forts ändå att binda upp och lämna utanför. Hundstölder har väl ökat rätt markant på senare år ( min egna åsikt efter en stunds räknande/läsande på nätet ), tyvärr verkar det dock inte finnas någon bra statistik ..

Varför måste jag tycka det är löjligt, det framgår ju klart och tydligt att du inte förstod jämnförelsen.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

men du vet ju inte hur gammal tiken är. uppgifterna går isär. du vet inte heller hur det har gått till när tiken blev dräktig.

valparna var ju planerade med tanke på att det går att läsa att de hyrt in en hane till denna kull i deras blogg.

De lär ju få fullt upp med valparna eller finns det folk som betalar 7000kr för en sådan valp som inte är reggad i SKK?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

valparna var ju planerade med tanke på att det går att läsa att de hyrt in en hane till denna kull i deras blogg.

De lär ju få fullt upp med valparna eller finns det folk som betalar 7000kr för en sådan valp som inte är reggad i SKK?

Med tanke på all "reklam" de fått så är det nog inga som helst problem att sälja valparna...
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jag anser inte själv att jag har ett "elitistiskt-filter", men det kanske jag har!?

Däremot så anser jag att man som vuxen person är ansvarig för sina handlingar och dess konsekvenser. Oavsett om vi pratar om hundägare, föräldrar, bilförare, ryttare eller vad som helst.

/Swat
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

är väl knappast någon bra reklam, inte blir jag mer intresserad av en valp bara för att föräldrarna blivit stulna.

Speciellt inte när man inte kan träffa mamman.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

tycker man inte det är viktigt att träffa mamman är man oseriös tycker jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 399
Senast: geting
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 086
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 405
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp