Bukefalos 28 år!

Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Håller med sig till 100! Man ska inte stjäla hundar o.s.v. men vet man att hundar lätt blir stulna så får man ju skylla sig själv lite om man lämnar en vovve bunden utanför en affär. Nu är jag trätt och orkar inte förklara att jag fortfarande tycker synd om ägaren trots alla omständigheter.. Ofc..
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jag bor i centrala Göteborg och inte alls så långt ifrån Hemköp på Rosenlund. Det går förbi flera tusen människor där varje dag, både normala och "icke-normala". Jag passerar också förbi där flera gånger per dag då det är på vägen till och hem från skolan, samt jag cyklar förbi där när jag ska till jobbet, samt att jag åker förbi där i bilen ifall jag ska någonstans etc. Det är nästan alltid en hund, eller flera hundar, som sitter bundna utanför Hemköp. Vi är massor med hundägare i området, så det är inte samma hundar som sitter där hela tiden heller, utan massor av olika.

Trots att jag har bott här i 4 år och pratat med majoriteten av hundägare i området och trots att det är så många hundar som sitter där fastbundna och trots att det är så sjukt mycket människor som passerar förbi så har jag aldrig hört talas om en hundstöld utanför "vårt" Hemköp. Jag har inte ens hört någon klaga på att något barn klappade hunden eller att någon kastade sten på det etc. Hundarna får sitta där ifred helt enkelt!

Om det inte stjäls hundar utanför vårt Hemköp så stjäls det inte speciellt många hundar överlag i andra delar av landet heller. Det bygger jag på att "ingen" 100 meter bort skulle känna igen hundarna eller personen som håller i kopplet. Ingen hade reagerat nämnvärt ifall man hoppade på spårvagnen med en hund, och det finns 3 st hållplatser i närheten och bara 2 hållplatser till centralstationen, så det är lätt att snabbt försvinna. Så ska man sno en hund är Hemköp på Rosenlund absolut en av de mest gynnsamma ställena på i Sverige!

Av alla hundar som är bundna utanför en affär så är det promilleandelar som stjäls! Att någon, som dessutom ville ha två stycken pitbullblandningar skulle lurpassa eller ens befinna sig i området är högst osannolikt.

Det är klart att det kan hända att det är någon hundnappare som gått förbi och snabbt som attans impulstjuvat två hundar av tuffare ras! Men det är mer sannolikt att det är någon som känner ägarna och hundarna.

Hur många hundar följer ens med okända människor hur som helst? Min ena hade följt med, men min andra hade försökt att streta emot.
 
Senast ändrad:
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Precis, hur vanligt är det egentligen?

Jag har bott i stockholm, men nu i småstad och nej,faktiskt, mycket hundar utanför butiker men aldrig någon stulen?
Är det verkligen en så stor risk att det är absolut ajaj och förbud, eller förbannat stor otur?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Nu är ju tiken över 2 år, så man kan ju sluta stressa över det.

Naturligtvis är det en risk att lämna hunden, men att då tycka att man naturligtvis inte är en bra hundmänniska är steget lite för långt.

Blandrasavel är ju ett ämne i sig, men vet du mer? Är hundarna inte lämpliga för avel? Defekter? aggressioner?
eller hoppas vi bara att alla som avlar utanför skk ska få sina hundar stulna eller bara råka ut för ett helvete?

16 månader är tiken och valparna är sju veckor.
Sen är det nog ingen som hoppades att dom hundarna skulle bli stulna.

Tycker du det är ok att para en 14 månader gammal tik eller?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Enligt ägarna så är tiken 2 år.

http://chrillesamstaffpittbull.blogg.se/

http://www.facebook.com/group.php?gid=118841541500456&ref=search

Felciterad i tidningen? Jag blev det i samma tidning, de hade få rätt... :rofl:

Enligt ägarna på andra ställen är tiken 16 månader, särskilt om man kollar tidigare, dom har nog ändrat i efterhand. Hur som så är det väl tidigt?

Men som sagt, jag önskar ingen detta. Men empatin blir mindre när man får veta sådant här. Skulle aldrig lämna min hund utanför affären. Än mindre para en så ung tik, och ännu mindre hålla på med att producera massa blandisar.

men det är ju jag.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Enligt ägarna på andra ställen är tiken 16 månader, särskilt om man kollar tidigare, dom har nog ändrat i efterhand. Hur som så är det väl tidigt?

Men som sagt, jag önskar ingen detta. Men empatin blir mindre när man får veta sådant här. Skulle aldrig lämna min hund utanför affären. Än mindre para en så ung tik, och ännu mindre hålla på med att producera massa blandisar.

men det är ju jag.

Jag tror som du att uppgifterna ändrats i efterhand, och att försöka framstå som seriös när man avlar på¨amstaff/APBT är =)&&¤#¤¤(cencurerat)

Fö så lämnar jag inte bilen olåst med nyckeln i heller, men det är jag det.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jag tror som du att uppgifterna ändrats i efterhand, och att försöka framstå som seriös när man avlar på¨amstaff/APBT är =)&&¤#¤¤(cencurerat)

Fö så lämnar jag inte bilen olåst med nyckeln i heller, men det är jag det.

På facebook sidan som dom efterlyser dom på står det att tiken är två år och amstaff, men det stämmer ju inte heller, den är ju en blandras. Så dom verkar skriva lite det som känns bäst och ser bäst ut.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Enligt ägarna på andra ställen är tiken 16 månader, särskilt om man kollar tidigare, dom har nog ändrat i efterhand. Hur som så är det väl tidigt?

Men som sagt, jag önskar ingen detta. Men empatin blir mindre när man får veta sådant här. Skulle aldrig lämna min hund utanför affären. Än mindre para en så ung tik, och ännu mindre hålla på med att producera massa blandisar.

men det är ju jag.

Vart har de skrivit det? Länkar tack!
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jag tror som du att uppgifterna ändrats i efterhand, och att försöka framstå som seriös när man avlar på¨amstaff/APBT är =)&&¤#¤¤(cencurerat)

Fö så lämnar jag inte bilen olåst med nyckeln i heller, men det är jag det.

Nu är ju jag absolut inte för blandras avel, framförallt inte för avel på dåliga föräldrar oavsett, vilket finns väldokumenterat på buke.

Men att avla på friska djur, oavsett ser jag inget som helst fel i.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Det får du leta reda på själv, men jag har läst det tidigare i dag, tror att det till å me finns någon länk i tråden till en sådan artikel.

Oj, det var ju seriöst.:grin:

Artikeln ja, jag har blivit interviuvad av samma tidning och felciterad på de mesta sätt... är jag då varken travtränare, mina hästar körs inte av den kusk jag använder och vad heter hästarna egetligen?
För så illa var det när artikeln kom i tidningen och ja så då inte det som skrevs... :crazy:
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

På facebook sidan som dom efterlyser dom på står det att tiken är två år och amstaff, men det stämmer ju inte heller, den är ju en blandras. Så dom verkar skriva lite det som känns bäst och ser bäst ut.

Men vänta nu, på fb efterlyser de stulna hundar... och beskriver dem som amstaff, ska de då påpeka att ingen stamtavla till valparna finns, de är blandraser.. på vilket sätt är det viktigt förutom för dig? :confused:
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Har läst det på fler ställen. Och du får gärna tycka det är oseriöst.
Har även sett annonser på valparna på blocket osv, vilket jag inte heller klassar som vidare seriöst. Men blandras avel är ju sällan det.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Men vänta nu, på fb efterlyser de stulna hundar... och beskriver dem som amstaff, ska de då påpeka att ingen stamtavla till valparna finns, de är blandraser.. på vilket sätt är det viktigt förutom för dig? :confused:

Amstaffkorsning hade man ju lätt kunnat skriva, men visst, amstaff går ju lika bra. Ser bättre ut med.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Och hur vet vi att dessa föräldradjur är friska?
Enda som står är att valparna är friska, o eftersom uppfödarna knappast är veterinärer så säger det ingenting.
Vilka raser ingår, framgår ej klart, HD/ED röntagde? MHade i den mån de är renrasiga? Patellaundersökta? Ataxi testade?

Ja det verkar ju vara en väldigt seriös kennel!
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Har läst det på fler ställen. Och du får gärna tycka det är oseriöst.
Har även sett annonser på valparna på blocket osv, vilket jag inte heller klassar som vidare seriöst. Men blandras avel är ju sällan det.

Jag söker och söker, men hittar inget alls...
Synd att du inte kan vara mer seriös då och visa vart du får din info ifrån..
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Och hur vet vi att dessa föräldradjur är friska?
Enda som står är att valparna är friska, o eftersom uppfödarna knappast är veterinärer så säger det ingenting.
Vilka raser ingår, framgår ej klart, HD/ED röntagde? MHade i den mån de är renrasiga? Patellaundersökta? Ataxi testade?

Ja det verkar ju vara en väldigt seriös kennel!

På vilket sätt vet vi att de inte är friska?

Nu pratar vi om oseriös blandrasavel och därför tycker vi inte att dessa ska ha hund och inte få dem tillbaka för de är oseriösa?
Det måste ju finnas någon form av substans i det hela och inte bara amen och gudskelov åt skk.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 376
Senast: geting
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 061
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 380
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp