Bukefalos 28 år!

Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

tycker man inte det är viktigt att träffa mamman är man oseriös tycker jag.

Många som köper hundar som är oreggade och efter föräldrar som inte är undersökta och testade på något vis är nog rätt oseriösa redan där.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

*kl*

Jag tvivlar faktiskt på att hundarna är stulna, jag tror att det är ett trick för att få valparna sålda. Tjejen bloggar på som vanligt, inte ett ord om att de är ute och letar efter hundarna - skumt, tycker jag.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

den tanken har också slagit mig... men det här är så pass spridet nu att hundarna borde blivit sedda om det är kvar i v-ås, fast de kan ju vara inlåsta i nån källare.

ang att lämna hund utanför affär så finns det bättre och sämre, denna affär har inte kassorna vid utgången, dvs synligheten utanför är inte super. Jag har lämnat min hund utanför men då lämnar jag henne inte utan uppsikt, utan ser henne hela tiden genom fönster.
Det går inte i denna affär. Samt så ligger systemet vägg i vägg med den affären och att vissa blir våldsamma av alkohol är ingen nyhet, så att lämna dom utanför av den anledningen tycker jag också är lite vanskligt.
Det är inte direkt en liten närbutik utan majoriteten som handlar där kör bil och affären ligger intill en stor rondell med stora vägar i alla riktningar.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Varför måste jag tycka det är löjligt, det framgår ju klart och tydligt att du inte förstod jämnförelsen.

Nej jag förstod inte alls hur du kunde göra den jämförelsen, alldeles riktigt :)

Du skrev;
Det finns pedofiler, så mina barn får varken gå ut eller på dagis?

Jag antog att detta var en jämförelse med att binda upp hunden utanför affären, för vad har den meningen annars i tråden att göra?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Nej jag förstod inte alls hur du kunde göra den jämförelsen, alldeles riktigt :)

Du skrev;
Det finns pedofiler, så mina barn får varken gå ut eller på dagis?

Jag antog att detta var en jämförelse med att binda upp hunden utanför affären, för vad har den meningen annars i tråden att göra?

Fast jag skrev en hel del mer i det inlägget, som var ett svar till Swats inlägg om att kalkylera risker och att bli förvånad om olycka eller brott sker efter hur man handlat.

Skillnaden var att hon tog upp "dåliga idéer" och jag tog upp bli utsatt för ett brott.

Läs Swats inlägg igen, så ser du nog min poäng och att jag inte jämnför pedofiler med stulna hundar´:)
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Finns nog enklare sätt att sälja valparna på!

På nyheterna så sa hon att hon hade svårt att komma i väg att leta efter hundarna pga att hon fick lov att ta hand om valparna.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Finns nog enklare sätt att sälja valparna på!

På nyheterna så sa hon att hon hade svårt att komma i väg att leta efter hundarna pga att hon fick lov att ta hand om valparna.
Nja, jag tror nog inte att det är så lätt att bli av med ett gäng amstaffblandisar, och som vanligt så tycker folk så synd om valparna så en hel del köpare får de nog på det här sättet.

Tycker bara det är konstigt att det inte nämns ett ord i bloggen om att hon är orolig för hundarna - själv skulle jag varit helt ifrån mig om mina hundar blivit stulna... inte skulle jag skriva om fotosessioner jag varit på, att jag råkat stoppa fingret i kompisens hunds rumpa etc... nä, nåt lurt är det med det här.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Tycker bara det är konstigt att det inte nämns ett ord i bloggen om att hon är orolig för hundarna - själv skulle jag varit helt ifrån mig om mina hundar blivit stulna... inte skulle jag skriva om fotosessioner jag varit på, att jag råkat stoppa fingret i kompisens hunds rumpa etc... nä, nåt lurt är det med det här.

Ville bara säga att det inte är denna Jessicas hundar ju, tjejen heter Sanna. Jessica hjälper väl troligtvis bara till i sökandet av hundarna
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Ok, jag fattade det som om det var den här Jessicas hundar, my mistake;)
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

valparna var ju planerade med tanke på att det går att läsa att de hyrt in en hane till denna kull i deras blogg.

De lär ju få fullt upp med valparna eller finns det folk som betalar 7000kr för en sådan valp som inte är reggad i SKK?
En SKK reggad Amstaff med alla hälsotester som bör göras o MH samt lite mer meriter än utställning får du knappast för under 12 papp.

Vad priserna ligger på reggade APBTs har jag ingen pejl på, dock annonseras de aldrig ut o är mycket svåara att få köpa om man inte har kontakter o referenser.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

kl

Men herregud, var är respekten för andra människor? Uppenbarligen väldigt frånvarande i den här tråden i alla fall.
Jag är inte heller för oseriös avel, men måste det blandas in i varenda tanke och allt man gör? Och varför ta för givet att allt är fel med en persons avel för att de råkar göra ett misstag?

Det må vara dumt att binda hunden utanför affären. Dock är det fortfarande ett brott att stjäla hunden. Precis som det är ett brott att ta någons bil bara för att dörren råkar vara olåst.
Och förmodligen känner man sig som ägare (minst) lika mycket skuld för det som hänt i det här fallet som i något annat där hunden försvunnit.

Har man ingenting att bidra med mer än att vara otrevlig kan man lika gärna låta bli att skriva. Okej om ni saknar empati för dessa människor, men varför måste man tala om det?
Skit samma om hunden är renrasig eller inte. Den är stulen, älskad och saknad.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Så du menar att jag inte får svara Jassica om priser på renrasiga hundar?

Det är väl ingen i tråden som gett utryck för något annat än att hundarna skall få komma hem snarast möjligt?
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Många som köper hundar som är oreggade och efter föräldrar som inte är undersökta och testade på något vis är nog rätt oseriösa redan där.

Ojdå då är jag extremt oseriös jag då.
Har 3 hundar varav
* 1 av dem har riktig stamtavla och de andra 2 är oreggade renraser dvs blandraser
* 2 av dem är omplaceringar.

Gissa vilken hund som är absolut mest sjuk med diskbråck, epilepsi, dålig mage, inavelsgrad 22,2% från en kennel som får bruksavelspriser m.m. Den seriöst avlade reggade taxen.

Gissa vilken som är testad som polishund med beröm godkänd. Den oseriöst avlade schäfern som är en gravt misshandlad omplacering. Har träffat föräldrarna till en av dem och det är inte den reggade taxen utan den oreggade.
Här tar vi hand om hundar som behöver ett hem och köpt en valp vi inte ska tävla med eller ställa ut utan arbeta med privat. Om man sen har träffat föräldrarna eller inte är en helt annan sak så dra inte alla över en kam. Pöss!

Den diskussionen kan man ta en annan tråd om, men jag kunde inte låta bli. ;-)
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Du är extremt oseriös om du kallar en kennel som föder upp hundar med 22,2% inavelsgrad för seriös..
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Inavelsgrad går dessutom att kolla upp innan man köper hunden, en möjlighet man har när det handlar om registrerade, renrasiga hundar.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Du är extremt oseriös om du kallar en kennel som föder upp hundar med 22,2% inavelsgrad för seriös..

Förlåt missade några "" där Det ska stå Den "seriöst" avlade taxen

Gabbi: Nu är det omplaceringar jag har som behövt ett nytt hem. Taxen är vi hem nr 3 åt och schäfern hem nr 4. Stamtavlor spelar ingen roll för mig jag tar hand om de som behöver ett hem och ger dem det de behöver. Valpen är däremot köpt som valp direkt.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Så du menar att jag inte får svara Jassica om priser på renrasiga hundar?

Missade du kl?

Det är väl ingen i tråden som gett utryck för något annat än att hundarna skall få komma hem snarast möjligt?

Jo.

Och oavsett vilket håller jag med Jenka om att det är en ganska otrevlig ton i tråden. Det är möjligt att de här hundägarna inte är de mest perfekta hundägare/uppfödare som finns, men det tycks ju onekligen florera en hel del rykten och spekulationer (även i den här tråden) och i sådana lägen är det ganska onödigt att gå ut och döma så jäkla hårt som några gör.
 
Senast ändrad:
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Jenka började ju sitt inlägg med kl och jag kan inte se var någonstans i sitt inlägg hon skriver att du inte får svara jassica ang. prisnivån på renrasiga hundar. Men sak samma.
 
Sv: Stulna hundar i Västerås!!!!!!!!!!!

Förlåt missade några "" där Det ska stå Den "seriöst" avlade taxen

Gabbi: Nu är det omplaceringar jag har som behövt ett nytt hem. Taxen är vi hem nr 3 åt och schäfern hem nr 4. Stamtavlor spelar ingen roll för mig jag tar hand om de som behöver ett hem och ger dem det de behöver. Valpen är däremot köpt som valp direkt.

Du är säkert en jättebra hundägare. Men jag tycker iaf att det är oseriöst och dumt att bidra till blandrasaveln utan testade och kollade avelsdjur (är nog inte emot blandrasavel i sig, men den är sällan seriös) där man bara avlar hur som helst för att hundarna är så 'söta och snälla'
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 001
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 311
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp