Bukefalos 28 år!

Svanstedt åtalad

Sv: Svanstedt åtalad

Å andra sidan är det ett brott jämförbart med barrering - och det brukar inte leda till djurförbud.

Ja,kanske de!
Men vad jag menar är att det här fallet har varit och är så hårt media bevakat att det kommer att bli ett jävla liv om han får en mild dom.Jag kan höra"ja,ja i travet får dom minsann köra med grisfösare".
 
Sv: Svanstedt åtalad

Känner inga inblandade och vet alldeles för lite fakta om vad som har hänt. Men om det inte blir djurförbud men indragen licens så tror jag att det bara är början. Att många huvuden kommer att rulla i framtiden, med tanke på hur många som "vet" att det förkommit över allt.

Fast om man ser till detta fallet så krävdes det 9 vittnen för att det skulle bli åtal och ett av dessa vittnen är en travtränare och det antar jag väger ganska tungt?

Sen att många tror sig veta, ha hört rykten osv är ju inte direkt samma sak som att det blir anmälan och åtal.
Kan ju se detta som både positivt i o m att det faktiskt leder någonstans och blir ett åtal samt det negativa i hur vittnena blivit behandlade och rädslan för att bli behandlad så som ev. framtida vittne mot en större profl kan vara nog så avskräckande..

*Tyder ni svammlet så blir jag impad* :o
 
Sv: Svanstedt åtalad

Ja,kanske de!
Men vad jag menar är att det här fallet har varit och är så hårt media bevakat att det kommer att bli ett jävla liv om han får en mild dom.Jag kan höra"ja,ja i travet får dom minsann köra med grisfösare".

Håller med dig, för travets skull hoppas jag på hårda straff och med tanke på debatten runt travet för dagen kan det väl bli "färgat" av det och en markering med maxstraff?
 
Sv: Svanstedt åtalad

Du har helt rätt humlan!
Som vittne kommer du att få frågor som datum kl slag höll han pisken i vänster eller höger hand vilken/vilka hästar blev elade.Det gäller att kunna och våga svara på alla dessa frågor.Och Å.S advokat kommer att göra allt för att knäcka vittnena.Så det gäller att vara stark.Heder till dom som vågar ställa upp som vittnen.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Fast om man ser till detta fallet så krävdes det 9 vittnen för att det skulle bli åtal och ett av dessa vittnen är en travtränare och det antar jag väger ganska tungt?

Sen att många tror sig veta, ha hört rykten osv är ju inte direkt samma sak som att det blir anmälan och åtal.
Kan ju se detta som både positivt i o m att det faktiskt leder någonstans och blir ett åtal samt det negativa i hur vittnena blivit behandlade och rädslan för att bli behandlad så som ev. framtida vittne mot en större profl kan vara nog så avskräckande..

*Tyder ni svammlet så blir jag impad* :o

Som jag skrev innan så vet jag väldigt lite fakta om just detta fallet. Men med stora konsekvenser vid en dom så kommer det att bli fler anmälningar. Inte minst av folk som på något sätt känner sig kränkta, av någon som använt metoden. Folk är inte snälla och vänliga i alla lägen och detta kan bli ett bra vapen även för dåliga förlorare t ex i ett större travlopp.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Fast om man ser till detta fallet så krävdes det 9 vittnen för att det skulle bli åtal och ett av dessa vittnen är en travtränare och det antar jag väger ganska tungt?

Sen att många tror sig veta, ha hört rykten osv är ju inte direkt samma sak som att det blir anmälan och åtal.
Kan ju se detta som både positivt i o m att det faktiskt leder någonstans och blir ett åtal samt det negativa i hur vittnena blivit behandlade och rädslan för att bli behandlad så som ev. framtida vittne mot en större profl kan vara nog så avskräckande..

*Tyder ni svammlet så blir jag impad* :o

En utav de två som även står åtalade för medhjälp och medhjälp till djurplågeri är även åtalad för att ha hotat ett vittne att han skulle skicka hells angels på den. Så även om det inte sker något för Åkes hästträningsmetoder så kommer ena medhjälparen antagligen dömas för hot.

Tycker det är fel att Åke, som länge har varit med i spelet, använder sig av sådana metoder. Hoppas travlivet får tillbaka sitt rykte snart, positivt rykte.
 
Sv: Svanstedt åtalad

*KL*

Samma ÅS blev idag dömd till dagsböter för 17 (?)piskrapp (hörde jag på radion tror jag, har ingen källa på det)

Jag anar ett mönster.....
 
Sv: Svanstedt åtalad

Som jag skrev innan så vet jag väldigt lite fakta om just detta fallet. Men med stora konsekvenser vid en dom så kommer det att bli fler anmälningar. Inte minst av folk som på något sätt känner sig kränkta, av någon som använt metoden. Folk är inte snälla och vänliga i alla lägen och detta kan bli ett bra vapen även för dåliga förlorare t ex i ett större travlopp.

Ja du kan ha helt rätt, men å andra sidan så har detta ju blivit så stort och med tanke på den smutskastning vittnena fått utstå ska man nog vara otroligt dålig förlorare för att orka gå den vägen bara för att "jävlas"...
 
Sv: Svanstedt åtalad

Ja du kan ha helt rätt, men å andra sidan så har detta ju blivit så stort och med tanke på den smutskastning vittnena fått utstå ska man nog vara otroligt dålig förlorare för att orka gå den vägen bara för att "jävlas"...

Håller med igen!(Börjar bli tjatigt det här)
Och så enkelt är det inte att "sätta dit"någon,det är en lång procedur innan de går så långt som till rättegång.
 
Sv: Svanstedt åtalad

Håller med igen!(Börjar bli tjatigt det här)
Och så enkelt är det inte att "sätta dit"någon,det är en lång procedur innan de går så långt som till rättegång.

Jag tycker vi övergår till at du helt enkelt tar rygg på mig och sen lägger i minst 3 -> :bow: efter varje inlägg jag skriver ;):p

Jag håller ju med du då oxå såklart och det faktum att det inte går till åtal bara för att någon säger något, utan det behövs en hel del bevis för att något ens ska gå till åtal, framförallt ska väl åklagaren tro att det leder till fällande dom?

Men sen är ju anmälningar i sig en annan sak, en anmäöan betyder ju egentligen bara att någon kommer bli utredd och det är nog det Masse menar är att jävlas.. lite häxjakt över det hela och folk börjar anmäla varandra för att jävlas.
Fast även där är ju travet så media bevakat att det mesta hamnar i media och hamnar det i media och anmälaren vågar vara oanonym, så är vi ju tillbaka på ruta 1 och risken att man blir smutskastad och utfryst istället för ryggdunkad och applåderad.

Men alla har väl inte heller samma stöd som en stor profil som Å.S, en mindre tränare som anklagas får antagligen knappt nå plats i media..
 
Sv: Svanstedt åtalad

Ja,jag får ta rygg på dig igen!
Fast just nu så känns det som om det minsta lilla negativa som händer inom travet så hamnar det i pressen eller tv.Stor eller liten tränare spelar ingen roll.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svanstedt åtalad

Jo visst känns det så,räcker med en hovböld så är det uppe i pressen
 
Sv: Svanstedt åtalad

Själv hör jag nog till dom som tvivlar.

Jag menar:
Hur i hela fridens kan en tränare av den storleken med så många anställda bara komma på tanken att -nu kör vi lite ström så går hästarna fortare- och samtidigt tro att det inte skall komma fram??
Med den personalomsättningen???

Om Pelle i skogen gjort det är en annan sak för en sådan kan ju träna i "lönndom". Ingen ser, ingen vet.

Men ÅS???

Kan det verkligen vara möjligt?? :confused::confused:

AM
 
Sv: Svanstedt åtalad

Jag tycker nog Åke har förverkat sin rätt som travtränare i Sverige, sant eller inte sant, tvistar de lärde om, men jag tycker det verkar märkligt att så många skulle "hitta på" samma sak...

denna historia har ju "smutsat" ner travsporten ordentligt och om man lägger till senaste incidenten kanske det är dags för Ås att tacka för sig?

I övrigt har jag hört att ÅS tittat på stall i USA, sant eller ej vet jag ej, men han kanske garderar sig för framtiden?

vad gäller hästarna tycker jag också det är märkligt att man inte flyttat sin häst illa kvickt när hela historien uppdagades...:confused:
Om ÅS skulle få lägga ner är det väl annars ganska torligt att ägarna helst placerar sina hästar hos andra kända stortränare... den som har mycket får mer vet ni!:grin::grin:
 
Sv: Svanstedt åtalad

Funderade bara på... Om ÅS nu INTE blir dömd eller av med licensen, eller får någon slags påföljd, är inte det att säga att det är "fritt fram" att bete sig hur som helst?
 
Sv: Svanstedt åtalad

Själv hör jag nog till dom som tvivlar.

Jag menar:
Hur i hela fridens kan en tränare av den storleken med så många anställda bara komma på tanken att -nu kör vi lite ström så går hästarna fortare- och samtidigt tro att det inte skall komma fram??
Med den personalomsättningen???

Om Pelle i skogen gjort det är en annan sak för en sådan kan ju träna i "lönndom". Ingen ser, ingen vet.

Men ÅS???

Kan det verkligen vara möjligt?? :confused::confused:

AM

Precis mina tankar också.
Hur fan kan det vara möjligt att vara så dum i hela huvet isåfall??
 
Sv: Svanstedt åtalad

Funderade bara på... Om ÅS nu INTE blir dömd eller av med licensen, eller får någon slags påföljd, är inte det att säga att det är "fritt fram" att bete sig hur som helst?

Nej,varför det? Döms han inte så är han ju oskyldig och vittnena anses ha ljugit eller missuppfattat? han lär ju i så fall stämma dem alla för förtal, och det kan kosta dem en och annan krona....

OBS! Han är ännu inte dömd!! :idea:
 
Sv: Svanstedt åtalad

Borttagandet beror på att 95% av trådens inlägg handlade om sånt som inte har på detta forum att göra.
Sakfrågan får gärna diskuteras, men lämna personernas familjeförhållanden och annat trams och skvaller utanför.

Jag håller med dig om att vissa gick mer än lovligt över styr men varför radera hela tråden, hade det inte räckt med att ta bort dom 95% inlägg som inte hade på detta forum att göra i stället för att ta bort hela tråden??

Sedan tycker jag personligen att man inte ska blanda in barrering i denna tråd heller. Allt som inte har med en Start tråds ämne bör så snart som möjligt raderas så blir trådarna trevligare och håller focus på det tråden handlar om.

Bra att du gjorde ngt åt det "skvallret som uppkomm" fast lite bra ny information tycker jag att det va.:p
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 186
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Ace
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 028
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp