🇾đŸ‡ȘSveriges Nationaldag🇾đŸ‡Ș

Jag kommer knata runt ute pÄ ett fÀlt mitt ute i "ingenstans" ungefÀr halva dagen. Den andra halvan av dagen ska jag slappa.
 
Det blir traditionsenligt jordgubbar, bubbel och nationaldagsgalopp pÄ GÀrdet. Hoppas pÄ solig och fin dag.
 
Ehh inget? Har aldrig firat nĂ„got lands nationaldag. Fast jag minns nĂ€r Grönland skulle fira sin, dĂ„ var jag dĂ€r en gĂ„ng, de hade tvĂ„ program, ett för bra vĂ€der och ett för dĂ„ligt vĂ€der 😂 Det var dĂ„ligt vĂ€der och de tvĂ„ momenten var dĂ„ pensionĂ€rsförenings fotboll pĂ„ en grusplan full med vattenpölar samt kvĂ€llen var karaoke i en sporthall. VĂ€rsta jag har hört 😂
 
Jag Ă€r mest nöjd med att den inföll pĂ„ en tisdag sĂ„ vi fick vara lediga idag ocksĂ„ đŸ„ł
TvĂ„dagars vecka, tackar tackar 😁
Ska fortsĂ€tta med sovmorgon, lata mig, Ă€ta vĂ„fflor till lunch, fortsĂ€tta lata mig, Ă€ta middag och sen lata mig lite mer 😍
Tar nĂ„gra pauser i latandet och rastar galen hund 😆
 

Att demokrati, mÄngfald, tolerans Àr typiskt svenskt kan nog mÄnga vara överens om, Àven om en stor minoritet inte ser det som svenskt. Liksom folkhögskolor som iofs grundades av de mÀnniskor som ruinerat och förstört Sverige. Plus att de inte Àr vinstdrivande. SÄ om de Àr sÀrskilt svenska beror nog pÄ betraktarens öga.

Edit: SjÀlv Àlskar jag och Àr otroligt stolt över mitt fantastiska land som vÄgat stÄ upp mot förtryck, diktatur och rasism. Jag Àlskar den svenska toleransen, vidsyntheten, öppenheten för mÄngkultur, att se det bÀsta i mÀnniskor. KÀrleken som strÀcker sig över etnicitet, religion och sexuell lÀggning grÀnser.

Edit 2: Solidaritet med de som har det sÀmre och behöver hjÀlp och stöd Àr nÄgot jag Àr sÄ otroligt stolt över att vi lever i ett sÄdant land.
 
Senast Àndrad:
Jag Àlskar mitt land av samma anledningar som @MJLee men nÄgon nationaldag har jag aldrig och kommer aldrig fira. Vi Àr pÄ Strömsholm och lÀr vÀl se den svenska flaggan, mer blir det förhoppningsvis inte.
 
Jag Àr faktiskt ledig imorgon av en ren slump men har aldig firat nationaldagen och kommer inte att göra det heller. Eventuellt sitter jag ute en stund, tinar en PÄgen giffel och kÀnner mig extra svensk? :D
 

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl God morgon, och gott nytt Är! :heart Jag har lite nÀtfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berÀttade...
2
Svar
38
· Visningar
3 707
Senast: Badger
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trÄdar om tips pÄ restauranger i en stad/ ett omrÄde. Och sen blir trÄden Àldre och glöms bort. SÄ jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 278
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok tog pÄ bÄde "blÄsan", psyket och kroppen.... Men nu Àr bÄde telefon och dator inkopplat pÄ wifi.... sovit gott i natt. Arlanda hade...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp