🇾đŸ‡ȘSveriges Nationaldag🇾đŸ‡Ș

SÄ var det nÀr vi bodde utomlands ocksÄ, kan aldrig ens pÄminna mig om att jag tÀnkt pÄ nationaldagen nÀr jag bott utomlands. Midsommar dÀremot. DÄ Àr man svensk pÄ riktigt i utlandet :love:
SĂ„ Ă€r det! Bönderna brukar himla med ögonen nĂ€r jag gĂ„r pĂ„ stigarna i klĂ€nning, plockar blommor och gör kransar Ă„t mig och hundarna. :D đŸ„° "There she goes again..."
1685999655578.png
 
NÄgot vill jag hitta pÄ med barnen (och ev vÀnner ocksÄ) iaf.
Kanske utflykt i ett fint strövomrÄde vi har i nÀrheten, Äka till Strömsholm och titta pÄ tÀvlingarna eller kanske till och med delta i stadens officiella firande. Vi fÄr se vad det blir...
 
Ska jobba. Har förvisso inte firat nationaldagen sen jag gick i mellanstadiet, Àven om vi varit pÄ nationaldagsgaloppen nÄgra Är.
 
För mig Àr det midsommar som Àr det svenskaste.
Ja jag Àr fortfarande lite sur för att inte riktiga midsommar blev en röd och ledig dag istÀllet för nationaldag.
Den svenskheten fĂ„r vi Ă„terkomma till om nĂ„gra veckor 😁

Men idag firar vi Sverige 🇾đŸ‡Ș😁🇾đŸ‡Ș Hurra hurra hurra. Du gamla du fria....Kungen o Drottningen, hela Hovet Ă€r med sĂ„klart.

Jag nallade lite frÄn en av Nationaldags bakelserna i kylskÄpet :d. Hoppas ingen mÀrker det :p
 
Flaggan Ă€r hissad! Ätit god frukost och sen blir det konsert đŸŽ”
Tror vi ska grilla idag. Allt Àr inte superplanerat men lite firande blir det :)
Gustav Vasa kĂ€nns lite för abstrakt. Jag firar landet! Ja hela Norden inkluderar jag i mitt nationaldagsfirande 🇾đŸ‡Ș
 
Midsommar Àr absolut betydligt svenskare Àn nationaldagen. Den enda dagen pÄ Äret jag fÄr hemlÀngtan!
Samma hĂ€r. Tror aldrig jag firade nationaldagen pa ngt sĂ€tt nĂ€r jag bodde i Sverige. HĂ€r firas knappt Österrikes nationaldag heller sa dagarna har nog ganska liten betydelse generellt för mig.

Men midsommar, da lÀngtar jag till Sverige.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vi Àr pÄ landet, men ska Äka hem i eftermiddag. Fram tills dess mÄste jag plugga. SÄ inte mycket firande hÀr!
 
Kollar pÄ hÀstar pÄ Strömsholm. Halvengagerat just nu dock. Sen kÀka hemgjorda hamburgare och rabarberpaj ikvÀll.
 
Har satt upp svenska flaggan pĂ„ fasaden och ska ha potatis plĂ€ttar med bacon och lingon till middag 🎉 kanske blir Ă„ baka kladdkaka tillsammans med vĂ„ra smĂ„ ocksĂ„ men det Ă€r nog sĂ„ lĂ„ngt jag drar vĂ„rt firande â˜ș. Nationaldagen har jag aldrig firat egentligen,.. Ă€r som andra i trĂ„den lite putt pĂ„ att inte Midsommar blev helgdag Ă€ven fast jag inte bor i Sverige, helt klart den mest svenska och finaste högtid i vĂ„r kalender 🌾🌾🇾đŸ‡Ș💕
 
För mig Àr det midsommar som Àr det svenskaste.
Ja jag Àr fortfarande lite sur för att inte riktiga midsommar blev en röd och ledig dag istÀllet för nationaldag.

Jag Ă€r glad att det inte blev det 😁
Inte för att jag firar nationaldagen men för att vi fĂ„r fler lediga dagar. Midsommar Ă€r vi redan lediga torsdag och fredag, nu blev vi ju lediga mĂ„ndag och tisdag ocksĂ„ 😁
KlÀmdagar ftw!
 
NÄgot vill jag hitta pÄ med barnen (och ev vÀnner ocksÄ) iaf.
Kanske utflykt i ett fint strövomrÄde vi har i nÀrheten, Äka till Strömsholm och titta pÄ tÀvlingarna eller kanske till och med delta i stadens officiella firande. Vi fÄr se vad det blir...
Om du Àr pÄ Strömsholm, ser detta och vill sÀga hej IRL sÄ fÄr du hojta till ;)
 
Hur ska ni fira den? Vi ska gĂ„ pĂ„ stan och vifta med flaggor, hurra och skandera, Ă€ta gott, dricka gott i ett soligt o skönt vĂ€der 😀
Är hemma med dottern sĂ„ vi har lekt ute och myst en massa, sitter just nu vid tv:n. Ska stĂ€da lite och göra mat för att sedan Ă„ka till Karlstad nĂ€r sambonkommer hem. Ska fota dĂ€r pĂ„ tvĂ„ skolor i morgon och pĂ„ torsdag. Har aldrig firat nationaldagen och ser ingen som helst vits med att göra det heller. Det Ă€r bara en dag som alla andra.
 

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl God morgon, och gott nytt Är! :heart Jag har lite nÀtfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berÀttade...
2
Svar
38
· Visningar
3 705
Senast: Badger
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trÄdar om tips pÄ restauranger i en stad/ ett omrÄde. Och sen blir trÄden Àldre och glöms bort. SÄ jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 278
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok tog pÄ bÄde "blÄsan", psyket och kroppen.... Men nu Àr bÄde telefon och dator inkopplat pÄ wifi.... sovit gott i natt. Arlanda hade...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp