Bukefalos 28 år!

Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

fint schabraket blev!
vad har du för "foder" i det? och hur syr man "ränderna"?

Tack :D
Fodret är vanligt sovtäcke.
Ränderna sydde jag med mitt ögonmått, jag helt enkelt börna på med raksöm :rofl: Ränderna är nog inte exakt lika breda, men det blev rätt jämt ändå.
Jag tog vanligt bomullstyg överst, sovtäcke emellan och fleece på undersidan.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Ett pannband som jag gjorde för någon dag sedan:
img_8351_27692139.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

hoppsan! hur har du det med ridkläder och sånt till dig själv? eller kanske dags att uppfinna något helt nytt!
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

PM:a gärna mig om vad för pannband du använder :bump:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*

Honey+048.jpg

Vintersits i fårskinn, made by me. :love:
(priset man får betala av att behöva/vilja ha en sadel med helt ostoppad sits: iskall sits så fort det blir minsta lilla kallt...)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Jag älskar dina pannband med pärlor!
Hur är de gjorda? Är det svårt?
Tänkte att om det inte verkar alltför komplicerat så skulle jag göra ett försök på något liknande (när jag blivit klar med alla andra projekt som jag påbörjat...:D).
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*

Kan ni som skriver "kan du pm:a mig?" och "jag pm:ar dig" bara lägga ner den verksamheten?
Den ni skickar till lär märka det ändå, och vill ni ha ett pm om något - då kan ni skicka ett pm till personen och fråga det ni undrar över.
Det ser så tråkigt ut när det är flera inlägg i rad som bara handlar om att folk vill ha/skickar pm och tråden blir så onödigt lång.
Likaså alla inlägg med "gud vad snygg", visst - det är jätteroligt för den som gjort det att få höra sånt. Men att bara skriva det i sitt inlägg gör också att tråden blir flera kilometer lång jättefort, så lägg till lite text (t.ex. "hur gjorde du det där?", "vilket material har du använt?", "vad använde du för mönster?" eller skicka berömmet i ett pm - så får vi en tråd som är lätt att kolla igenom, där vi får se många fina saker och läsa intressanta grejer.
Hoppas att ni inte blir allt för irriterade på mig nu ;)

Alltså:
Ska du skicka ett pm: gör det, skriv inte
Vill du ha ett pm: skicka ett pm till personen du vill veta något av, så får du säkert ett svar tillbaka
Har du tillverkat något, vill ge konstruktiv kritik, undrar över hur något är tillverkat m.m.: skriv ett inlägg
Tycker du att något är fint, och inte har något mer att säga: skicka hellre i ett pm

I tråden vill vi ju ha massa bilder på era kreaktioner, beskrivningar av hur ni har gjort, konstruktiv kritik, idéer på vad som kan tillverkas och liknande. Keep up the good work :bow:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*

Jag ska sy ett schabrak i syslöjden, men där finns bara tillgång till "vanliga" kantband. Tycker det ser lite tråkigt ut med bara ett kantband och vill gärna ha passpoal/fläta/"tvinnad snodd" (kommer inte på vad dom kallas?)

Är det någon som vet någonstans där man kan köpa passpoal, fläta eller "tvinnad snodd"? Finns det i vanliga textilaffärer?

Tackl på förhand! :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

det skall finnas i välsorterade tygaffärer. se till att köpa en som är i liknande kvalitet/material som schabraktyget, så att de krymper på samma sätt. trist att sy ett fint schabrak som sedan krymper som sjutton, men dekorationen krymper inte alls... ta med dig tyget och fråga i tygbutiken!
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

det skall finnas i välsorterade tygaffärer. se till att köpa en som är i liknande kvalitet/material som schabraktyget, så att de krymper på samma sätt. trist att sy ett fint schabrak som sedan krymper som sjutton, men dekorationen krymper inte alls... ta med dig tyget och fråga i tygbutiken!

Smart! Det hade jag nog aldrig tänk på om du inte sa det :angel:

Får bli en tur ut på stan imorgon då, och hoppas att tygaffären är tillräckligt välsorterad ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Dagens verk, ca 5cm bred nosgrimma. Nyinsmörjd så det gick inte att ta så bra bilder, men man ser lite i alla fall.

7982d43635b307391b4ceffed88b1b9b_229_186.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*

Honey+048.jpg

Vintersits i fårskinn, made by me. :love:
(priset man får betala av att behöva/vilja ha en sadel med helt ostoppad sits: iskall sits så fort det blir minsta lilla kallt...)

Oohhh den såg mysig och varm ut! :love:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Ja, det var lite krångligt men det gick! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 830
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
98 153
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 746
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 839
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp