Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Constance, Jennifer, Ljulius och Messy: Tack så mycket! :o :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

kl

Jag sydde en packväska för våra långpormenader. Där fick jag plats med lite fika och morötter, hovkrats och annat bra.. På väskan så knöt jag fast band som jag kunde använda till att knyta fast en filt eller en tröja eller nått. Sen fäste jag den i en tömköningsgjord. Hittade inga närbilder.

till8nov030.jpg


till8nov111.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5


Jättefint!:love::love:
Är det nån som har en bra beskrivning hur man gör sånt här?
Konstantine, ditt verk var också suupersnyggt!

Förresten, har lyckats spräcka mina täckridbyxor i grenen:angel: och ska ta och köpa nya, men funderade på om man kan sy om dom gamla så de blir mer som chaps. Va tror ni om det?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

vill minnas att det i slutet av förra tråden finns inlgad en bra instruktionsvideo på hur mn gör..
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

i skolan ska jag sy ett ländtäcke/skrittäcke och sen brodera min hästs namn på det :)
tänker använda ett av hans ländtäcken som mall tror jag.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Ingen som hade något förslag på lätta saker att sy?:angel: :D

Det lättaste att sy är väl nosludd eller dyl.
Lättast är det om du har redan en mall, tex. ett schabrak, så kan du rita av det och använda som mall och sedan designa det själv. :D
Lycka till!
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Är det nån som har sytt rumpvärmare?
Bilder?
vad ska man ha för mått?
Är en "stor" sadel (ingen ponnysadel typ)
Mått?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Tänkte piffa upp ett panband med flätning med 2-3 trådar. Även göra ett matchande spö? Då jag har ett ganska nytt och billigt här hemma;) Vad tror ni om det?
Men vad ska man ha för band?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Det lättaste att sy är väl nosludd eller dyl.
Lättast är det om du har redan en mall, tex. ett schabrak, så kan du rita av det och använda som mall och sedan designa det själv. :D
Lycka till!
Ja nosludd e ju lättast;) Det har jag gjort massor när jag var liten XD
Jag tänkte på ett Schabrak men dom måste ju vara ganska tjocka? Tackartackar:D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Det varierar ju på kvalitén på köpta schabrak också, vissa är fladdriga och tunna, medans andra är tjockare och stadigare :) Det som jag syr valde jag att göra tjockt ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 400
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 585
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 416
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 611
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp