Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Slaktade mina gamla armband imorse, och gjorde detta:



Ngn som har tips på hur man kan fästa runt nackstycket?
Har bara knytit runt än så länge.


Ska ta bilder sen hur det ser ut till häst:)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Faktum är att den fungerar riktigt bra! Ringarna är från en gammal grimma, det rödbruna skinnet är älgskinn, mjukt och skönt! Kedjan kommer från en moppe, cykelkedjan kändes för klen. Kapade kedjan i lahom l'ängd, borrade/filade (härdat, tog en evighet) tills schakeln från biltema gick igenom :D och sydde dit remmarna. Har haft den i ett par månader nu och hästen vill inte ha ngt annat...
 
Sv: Sy egna hästgrejer

tjusigt! hade vart skoj och se den på en häst, kan du inte ta ett kort när den sitter på:)?
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Gosch va läckert! Nu måste jag också :angel:

Armband, här kommer jag! *springer med kniv*
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Själv har man ju då sytt en ny pad till min bomlösa sadel :)
Iläggen är istoppade i paden, men tyget gör så att dom inte syns.
Paden
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*knapplån*

Hmmmm... Detdär hemsydda ländtäcket som jag pratade om på typ sida 2 eller något:crazy:

Bättre sent än aldrig:idea:



//Lillan
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Förresten så här blev mina benskydd när de blev klara...

15559432.jpg

Blir avundssjuk att jag måste och försöka göra ett par Damasker! :love: :d
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Ni som gjort egna pannband av pärlor osv
-Vad har ni använt för material?
-Hur har ni ordnat så att pannbandet fäster i nackstycket?

Sitter här men en herre jösses massa pärlor en del inspiration och så men inga riktiga lösningar.:angel:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Dem blev jättefina!! :love:
Jag har också gjort ett par benskydd av rött och ljusbrunt läder med fleecefodring på insidan av skenan. Dem sitter jättebra och glider inget!
16079694.jpg

Nästa projekt blir ett till schabrak och även ett fleecetäcke hade jag tänkt!

Coolt! :)
Jag ska skriva in så fort jag har kommit på hur jag ska göra mina :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*knapplån*

i brist på annan underhållning har jag gjort photoshopskisser av saker jag gjort till mitt projektarbete, här har ni en:
barbackapadochlandtacke.jpg

blomman föreställer en reflex, fast egentligen är det en drakreflex jag har
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*knapplån*

Hade lite tråkigt i eftermiddags, så jag sydde ett ridtäcke av några fleeceplädar jag hade över. Det är vändbart så att man kan välja om man vill vara rockig med döskallarna eller sockersöt med det babyblå (dock lär ju den babyblå sidan lätt bli skitig när den ligger mot hästen så jag kommer nog få tvätta det en del :p ). Ska prova det på medryttarpållen imorgon, får försöka komma ihåg att ta med kameran då också. Lite synd att det är för varmt för att använda det än så länge, nästan så jag längtar efter vintern. :D

tacke001.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 028
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 651
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp