Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Visar mitt hemsydda skrittäcke igen!
Det är flera (bl a Superstaar :love: ) som undrar om det:

Jag köpte alltså filten på Frölundas ena hemmamatch. La det på golvet och la ett vanligt regntäcke ovanpå. Klippte ut, sydde svansremmar och kardborre band framtill. Klart!
Tog MAX 10 minuter allt som allt! :D

Ridtcke.jpg

:love: Det var nog det snyggaste jag sett!!
Är själv ett STORT Frölunda fan! :D:D:D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Ni får starta en klubb - hästar med supportertäcken - och komma stilandes på fotbolls (?) matcherna ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Om jag har Frölundatäcke portar de nog mig i stallet, har ju flyttat till Skellefteå och ja här är de ganska så envisa om att Skellefte är det enda laget :angel:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Mellanlägget kommer från en tjock gammal vojlock
Vi använde den aldrig så jag "slaktade" den:devil:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

P134785006.jpg


tja.. vad tycker ni?
jag har bara orkat göra ena sidan och framvalvet..
men det ska bli "discobollar" på bakvalvet sen också
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Orkar inte läsa igenom denna väldiga tråd, utan frågar lite fräckt utan att veta om ämnet varit på tapeten tidigare..

Jag ska försöka sy en typ "curbstrap" till ett utställningsträns, men hittar ingenstans där man kan köpa material! Jag behöver läder, lädertråd, sylar, spännen och ringar.

Någon som vet vart man kan köpa sådana saker?
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Läderiet i danmark på postorder/internet, där köpte jag mitt.
Men det tar ju några veckor och frakten kan bli dyr.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

men:( orkar verkligen inte sitta och läsa igenom hela tråden för att leta efter pannabnden....och söker man på pannband eller liknande får man ju sitta tills fan komemr och avlöser en;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*knapplån*

41841.jpg



Har sytt ett ridtäcke :D:bump: Är jättenöjd med det :bump:
Har inga bilder på det på hästen, men det fixar jag imorgon om jag kommer ihåg att få med mig täcke och kamera (glömmer alltid något... :crazy:)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Hej :)

Har nu under 2 veckor läst den här tråden i hela 75 sidor! *stolt* :smirk:
Men nu måste jag få skriva ett inlägg iaf! Har själv ej sytt nåt till hästen tidigare men nu har jag börjat på ett schabrak har bara kantbandet kvar!

Sen såg jag nånstans i mitten av tråden att någon ( några?) sytt ridbyxor, tyvär hittade jag inte nån beskrivning eller mönster. Nån som vet hur man gör eller var man hittar mönster?

Kram!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Här kommer en bild på det på hästen :bump:

41846.jpg


41847.jpg



(Lägg särskilt märke till schabraket också, det har jag visat tidigare i tråden :idea:)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*kl*

Sådär, nu har jag provat täcket på medryttarpållen, det passade perfekt:

henkeskull01.jpg


Tjocka magen sticker ut, men han börjar ju trots allt bli gamla farbrorn (även om han inte riktigt har fattat det själv) och då får man väl lov att ha en liten kalaskula... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 024
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 486
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp