Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Oj en sån vill jag också ha. Vars köpte du dödskalle fleecefilten??
Har ni SÅ varmt? Jag har använt skrittäcke/ländtäcke lääänge, och idag kom snön!!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*Beger mig genast till rusta* :rofl:
Hoppas de har svarta kvar här!
Jag har redan ett rosa med vita dödskallar men vill ha ett där dödskallarna syns mer!!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

tjusigt! hade vart skoj och se den på en häst, kan du inte ta ett kort när den sitter på:)?

Var så mörkt när jag skulle fota i torsdags, men jag ska göra ett nytt försök imorgon:)

Vad använde du till att trä igenom pärlorna? eller, ja men du kanske förstår vad sitter pärlorna på?

Jag hade bara ngn sorts broderitråd hemma, vek den dubbelt:D
Tyckte det kändes ganska så stabilt iaf:D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Oj en sån vill jag också ha. Vars köpte du dödskalle fleecefilten??
Har ni SÅ varmt? Jag har använt skrittäcke/ländtäcke lääänge, och idag kom snön!!

Den är mycket riktigt från Rusta. :)

Ja, här är det rätt många plusgrader än så länge. Pållen går fortfarande utan täcke i hagen, så ridtäcke känns lite onödigt. Jag vill också ha snö!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Den är mycket riktigt från Rusta. :)

Ja, här är det rätt många plusgrader än så länge. Pållen går fortfarande utan täcke i hagen, så ridtäcke känns lite onödigt. Jag vill också ha snö!

Jag håller med, jag vill i alla fall ha lite kallare för min häst blir svettig när man tränar honom nu när det har blivit varmare eftersom att han har fått tätare päls.. :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Nu är det färdigt, provade det på pålle idag!

doskalletacke.jpg


doskalletacke2.jpg


Manligt va? :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Eller hur? :D Han kommer få gå med det typ hela tiden nu, när han är nyklippt. :D

Och det var ju skitenkelt att sy! :banana: Ska köpa fler filtar och sy mer täcken snart! Billigt och bra också!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Nu har jag också gjort ett pärlpannband :o
Pärlade ihop till ett i morse, fast det vart rätt så fult. Gillade V-formen men inte riktigt pärlorna. Kan skylla på att jag inte hade något annat hemma.
Har använt runt lädersnöre.

Här är även bild på leopardpaden. Ni får ursäkta kedjan och mina röda nosludds-stigläders-stoppare. Ska göra ett par snyggare nångång.
Paden är jag iallafall ganska nöjd över. den glider inget och verkar göra sitt jobb väl :p Fast lite för lång neråt vart den.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Haha, det där är inte sadeln jag rider honom i. ;) Det är hans gamla som jag ska sälja. Dock så är den riktiga fastlåst och jag hade inte nyckeln med mig... Så den här fick agera fotomodell istället!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Den är mycket riktigt från Rusta. :)

Ja, här är det rätt många plusgrader än så länge. Pållen går fortfarande utan täcke i hagen, så ridtäcke känns lite onödigt. Jag vill också ha snö!
Oj jämarns, då bor du långt från norrland antar jag? ;)

Du kan få min snö! :P
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Oj jämarns, då bor du långt från norrland antar jag? ;)

Du kan få min snö! :P

Usch ja, långt ner i söder där det är på tok för varmt för min smak egentligen. Och regnigt. :( Nu har vi haft ett par frostnätter dock så det kanske finns lite hopp.

Lassa hit den bara, jag vill tolka! :bump: Förra vintern regnade bort totalt och pållen kunde inte dra pulkan en enda gång.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Eller hur? :D Han kommer få gå med det typ hela tiden nu, när han är nyklippt. :D

Och det var ju skitenkelt att sy! :banana: Ska köpa fler filtar och sy mer täcken snart! Billigt och bra också!

Det var jättegulligt!
Kan tänka mig att det är enkelt att sy! Det är väl bara i princip att klippa ur för sadeln där framme? Sicksacka kanter, ev. rumpsnöre.
Vill också göra! :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Nu har jag äntligen fått tummen ur och sytt lite mer :)

Sel- och bröstunderlägg i fleece
Bröstunderlägget är inte riktigt klart än, det ska stoppas lite "kanterna".
Jag är riktigt nöjd:bump:
Namnlst-1.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Eqetan:
Vad fin! Vad har du använt för mellanlägg? Skumgummi?
Jag blir avis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 024
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 485
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp