Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Sparf skrev:
LYCKOOST!!!:eek::D Tror du man kan få slänga iväg till bibloteket och fråga om dom kan få tag på dom böckerna?? Eller verkar dom väldigt sällsynta??

Dom finns hyfsat billigt på adlibris.se *tipsar*

Make your own horse clothing finns på bibliotek i Gbg, Västerås och Flyinge, och den andra finns på Flyinge, så du kan kanske beställa dem genom ditt lokala bibliotek, om du inte vill/kan köpa dem. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Sy egna hästgrejer

Sparf skrev:
LYCKOOST!!!:eek::D Tror du man kan få slänga iväg till bibloteket och fråga om dom kan få tag på dom böckerna?? Eller verkar dom väldigt sällsynta??

Det går ju alltid att kolla på biblioteket.
Jag hade aldrig sett sånna böcker förr innan jag såg de som jag har nu.
Jag kan ju kolla lite mer i dom å se om jag hittar nåt förlag eller nåt. Borde väl finnas nån ledtråd var de kommer ifrån.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Rosie82 skrev:
Det går ju alltid att kolla på biblioteket.
Jag hade aldrig sett sånna böcker förr innan jag såg de som jag har nu.
Jag kan ju kolla lite mer i dom å se om jag hittar nåt förlag eller nåt. Borde väl finnas nån ledtråd var de kommer ifrån.

Se mitt svar precis ovanför ditt...

Här kan du se info om "Make your own horse clothing" och " Make your own horse equipment" samt var de finns: http://www.bibliotek.se/session/showrecord?titleId=2591137 och http://www.bibliotek.se/session/showrecord?titleId=6867423

För att se vilka bibliotek som har dem, klicka på "Var finns titeln?"
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Hayah: Det blir nog jättesnyggt. Men kan du inte sätta snören och knyta fast i ringarna. Om du har några förståss. På reflexländtäcket satte jag två snören/plats och fäste fast i alla ringar och övriga hål:p Då gör jag nog det. Iallafall bak.

Dexdemonia: Gjorde du allt det i slöjden?? För annars kanske du vet vart man kan köpa nosluddsludd??:p Jag har gjort blått schabrak med nallar på och nosludd i slöjden och jag har rött ländtäcke på gång, samtidigt som jag broderar en jättetråkig duk med en tomte på:mad:

Lillan_Tuff: Jag tror det vart skitsnyggt:p Jag ska oxå brodera in hästens namn på sidan tror jag:D jättefint med saker som ingen annan har, tycker jag. Iallafall som inte liknar någon annans:smirk:

Pazuzu: Tack Tack Tack!! :bow: Nu måste jag genast "ta tag" i den boken!:D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

fick just det där suget att brodera in hästens namn på sidan av ländtäcket. Ska det vara på bara ena eller bägge sidorna?
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Hummmm... En sida tror jag. Men om du ska ha ditt namn men också så ska du ha det på andra sidan tycker jag:p Sitter du och arbetar för fullt nu eller?
 
Sv: Sy egna hästgrejer

jope. har sytt på kantband och håller på och lagar ett hål som förra hästen slet upp ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Nämen shit hörru... Jag är påväg in till staden nu för att köpa fleece tyg:p
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Tack:bow:

Japp, det är ett fleece täcke - glömde visst skriva det. Materialet köpte jag i en vanlig tygaffär när de hade lite fleece rea. Tyget blev kanske billigare än att köpa ett täcke, men hade jag köpt de spännen som behövdes istället för att återanvända hade det nog gått på ungefär ett ut.. (totalt kostade nog tyget 200, och det finns ju fleectäcken till det priset)
Att använda en täckesgjor fungerar alldeldes utmärkt förresten (just detta brukar jag ha utan eftersom det mest är till "svett och fint")

Seleskyddet är en mycket underlig variant som jag saknar bild på, men det är en påse som man kan öppna i båda sidor och där man kan hänga selen på ena sidan av en galge som jag gjort om lite extra och tömmarna kan hänga på andra sidan...(bröstsele) Vet inte hur de "ska" se ur så det blev en väldans improvisation.

Barbackasadeln har jag inte betalat ett öre för, tog en gammal vojlock som bas, fäst ett "bak och ett framvalv" i typ skumgummit, testred och fäste ordentligt. Använde ett par läderremmar under sitsten för att kunna fästa sadelgjorden i och så täckte jag allt med en gammal filt...Bara en dressyrgjord behövdes...Dessutom försökte jag fästa någon form av skummgummibossor under som jag är tvekasm om de har någon effekt. Förhoppningsvis är min uppfinning inte värre än att rida barbacka och till våren ska jag testa hur bra den verkligen blev genom att rida dressyr i den (vilket var min ursprungstanke, vill sitta nära, men få lite mer stöd en barbacka)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

jag hade lyxen att ha gamla täcken hemma :p Ska fixa till ett bogveck i hennes flecetäcke i helgen med. Det hänger lite neråt knäna på henne. :cool:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Så nu har jag gett upp för idag.
Vad har jag kvar?
Remmarna man fäster i sadeln.
Men jag har svarta resårband och i morron ska mamma köpa svartkardborr och så ska jag sy klart det. Sen är det bara att brodera dit hennes namn med. :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Hästsko: Power:D Jag håller på med skrittäcke:p alltså nästan likadant:D

Kardinal: Det ksulle vara himmelriket i sånna fall... Jag har fått nys om boktitlar jag ska hitta, som handlar om att sy till hästen:p

Hayah: Blää, det fanns inga bra fleecefiltar:mad: dom va jättetunna, för små och såg ut att gå sönder när som helst. Sen var dom skitdyra också.
Jag ska klippa bort den där konstiga kanten, sy dit svanssnöre och brodera in namnet på ena sidan sen är jag klar med!! :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Svanssnöre tar jag ett sånt där man köper :p
Har såna liggande :D
I morron ska mor som sagt köpa kardborr och då blir jag klar sen ska jag komma på nått snyggt sätt att brodera och hitta en snygg färg med. Funderar på grå då resten av detaljerna är grå.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

För många år sedan sydde jag tjocka benpaddar (nattbandage eller transportpaddar) av vanliga sovtäcken...
Mått kan du kolla efter på något märke du gillar... Eller mät på hästen...
Annars har jag gjort saker i läder- det är nästan roligare men lite dyrare iofs...
 
Sv: Sy egna hästgrejer

jaa, varför inte? jag sätter upp det på Att-Göra-listan oxå:p Ett nattbandage till travaren vore på sin plats faktiskt:smirk:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Hehe, vi kanske blir klara samtidigt:p Jag har broderat in ett stort R på vänster sida på skrittäcket nu men det vart inte så jättebra ..=/ Sen ska jag kanske figurklippa framkanten lite så det passar och blir lite snyggare när sadeln ligger på:D Annars så är jag färdig nu:) Jag har tagit bilder på allt men ska bara ta en sista bild när det ligger på hästen.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Just nu har jag tagit tag i nacka skinnet igen och ska fixa med kardborren :)
Sen ska jag kolla upp vad jag har för färger på mina trådar här hemma så ska jag brodera in Hayah på sidan :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

ang. mönster så kand u ju som sagt rita av ett utetäcke på mönsterpapper, men gör första försöket i ett gammalt lakan och prova på hästen! då ser du var du behöver ändra och kan göra det bättre när det är "the real thing" så slipper du sy fel i dyrt tyg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 027
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 647
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp