Bukefalos 28 år!

sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så ni skickar alltså inte hem sjuka barn??!! Konstigt.
Haha jo om de har feber eller på annat sätt inte mår bra så ringer vi föräldrar.
Men om det är gamla förkylningar som hänger i eller nya är svårt att veta.
Det är ju alltid några barn sjuka och hemma
 
Snöar som attan här nu och ska tydligen bara fortsätta i ett par dagar. Hästarna får ställas av ett tag för nu är det isgator med snö ovanpå och jag har ingen lust att gå omkull med min virrpanna till häst. Aramis är så försiktig av sig så det skulle säkert gå att rida honom men Annie har ingen aning om hur man taggar ner ;)

Frisören tog av en dm hår idag så nu ska jag och mitt ovanligt korta hår gå och lägga oss. Natti!
 
Snöar som attan här nu och ska tydligen bara fortsätta i ett par dagar. Hästarna får ställas av ett tag för nu är det isgator med snö ovanpå och jag har ingen lust att gå omkull med min virrpanna till häst. Aramis är så försiktig av sig så det skulle säkert gå att rida honom men Annie har ingen aning om hur man taggar ner ;)

Frisören tog av en dm hår idag så nu ska jag och mitt ovanligt korta hår gå och lägga oss. Natti!
verkar inte vara någon ende på snön.
 
Och nu messade mamman att barnet inte ska äta för mkt socker.. joråsåattehhmm det tåget har redan gått :rofl:
När jag fick den infon när jag var barnvakt blev svaret: Jag satsar på att överleva och hålla ungen på skapligt humör, sockerkickar och klättrandes i taket är dina problem att lösa.
Det är ju liksom inte mitt fel att folk skaffar barn och behöver hjälp, tillverkningen fixar folk så bra så tydligen men sen blir det värre visst mellanåt.
 
När jag fick den infon när jag var barnvakt blev svaret: Jag satsar på att överleva och hålla ungen på skapligt humör, sockerkickar och klättrandes i taket är dina problem att lösa.
Det är ju liksom inte mitt fel att folk skaffar barn och behöver hjälp, tillverkningen fixar folk så bra så tydligen men sen blir det värre visst mellanåt.

På riktigt? Du svarade så?
 
Japp och min syster fick ta det för hon var grymt beroende av att få hjälp och jag lovar vare sig hon eller ungen for illa.
Du vet det där att det kan låta värre än det är och speciellt i text :)

Syster är en annan sak, man känner ju varandra väl i de flesta fall och vet vad man kan säga och inte. Hoppas jag.
 
Syster är en annan sak, man känner ju varandra väl i de flesta fall och vet vad man kan säga och inte. Hoppas jag.
Brukar folk ta en okänd person och ha ungarna hos?
Syrran är äldre så hon som lärt mig :p Jag skulle inte säga något liknande till vem som det lovar jag det är jag för pryd.
Ungen kunde säga mitt namn innan hon försökte ljuda mamma så tror syrran var rätt okej med mig som barnvakt. :o
En gång när jag skulle hämta på dagis så ropar en förskoleläraren till henne att mamma kommit innan hon såg att det var jag som pratade med en annan personal, ungen kommer rusandes får syn på mig och vi väntar alla på paniken men hon tjoa bara halloooonsaft motter (moster).
Vi andades ut alla i samma andetag tror jag och hon jag stod och pratade med konstaterade: ja hon trivs och är trygg med dig det är ju bevisat nu.
 
Hur ser HbA1C ut jämflrt med det uträknade värdet i libren?
Kom det som en överraskning?

Pasta är väl inte bekymret? Pasta kan man äta och gärna fullkorn då. I rimlig mängd och anpassat till medicindos. Men det är annat som drar upp det väl?

Jag kämpar som en gnu numera efersom kortisonet gör värdena helt oberäkneliga. Jag kan ligga OK med pilen rakt fram, och en halvtimme senare - utan föda - ligga skyhögt. Men jag kollar hela hela tiden. Hatar kortisonet men älskar vad det gör med övriga delar av min kropp.

Kämpa på!

Jag visste att jag skulle ha riktigt dåligt HbA1c, när Libren låg på 25-30 och ibland för högt för att läsa av var det inte direkt en överraskning. Det var det första jag sa till Johan (min läkare). Men att det skulle vara så dåliga att han sa katastrofala var jag inte beredd på eftersom han är så lugn för det mesta. Han var genuint upprörd/irriterad/sur. Jag tror att han vet att mitt bingeing på läsk osv är i perioder men varför han just hängt upp sig på pasta vet jag inte. Allt annat såg bra ut, blodtryck, kolesterol, sköldkörteln. Himla bra ibland att ha en endokrinolog som läkare. :up: Jag låg lite högt så nu har han sänkt dosen lite.

Jag får börja om igen, ta nya tag. Och gå ner i vikt + motion :meh:

Kom äntligen hem, katten smet ut och de hade glömt wasabin på min sushi! :mad: Det är inte min dag idag :meh:

Kram @tanten :)
 
Är sur på mig själv och ganska ynklig,dumma tandläkare och dumma rädsla som gjorde att jag inte fick min tillfälliga bro idag,men den krävde 4 sprutor o jag ballade ur efter 2.
Tröstshoppade 2 semlor och 8 glassstrutar :o och tycker att alla borde pjoska o gulla med mig resten av dagen :idea:

:heart :heart :heart Du har all rätt att vara ynklig. Hoppas du har någon som kan plocka om och skämma bort dig. Tandläkare är djävulens apostlar (fast kanske inte ändå, hur bra din hovslagare än är så vill man nog inte att hen fixar dina tänder :nailbiting:)

Det låter som ett stort jobb om du behöver fyra sprutor så be om att bli sövd. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
647
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
466
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 300
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp