Bukefalos 28 år!

sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heart :heart :heart Du har all rätt att vara ynklig. Hoppas du har någon som kan plocka om och skämma bort dig. Tandläkare är djävulens apostlar (fast kanske inte ändå, hur bra din hovslagare än är så vill man nog inte att hen fixar dina tänder :nailbiting:)

Det låter som ett stort jobb om du behöver fyra sprutor så be om att bli sövd. :up:
:love: Tack,äntligen någon som såg min offerkofta,får jag ta av den nu?
Nya tag nästa vecka,jag ska få en bro och för att mittentanden ska kunna sitta stadigt så måste han slipa ner två levande tänder + gräva ur vid 4 tänders tandkött för att göra avtrycket.
Jag har blivit sövd förut och det ligger en gällande remiss på kss (skövde sjukhustandvård) men som du sa det är :devil: avföda så jag litar inte på dom o denna gången ska resultatet vara collgate reklam leende.
 
När folk skriver om snö :love:
Jag älskar snö!!

Ledig idag... igår skrev vi på nya 6 månader att hyra det här huset, känns bra!

Idag borde jag jobba mer på mitt tänkta företag, jag borde åka och handla samt åka förbi mekanikern och få nya däcket påsatt på bilen (punktering för några dagar sen, kör med reservdäcket nu)...
 
Det måste man inte. Vi tittar på sport, mat- och bakprogram samt program i stil med Trafikpoliserna och Meltzer och döden. Mycket bättre :D
(Jodå, det händer faktiskt att unga fröken tittar på barnprogram. Jag vägrar dock "dubbat jävla hjärndött skit som gör tittarna dumma i huvudet" :rofl: )

Mina tva aldsta var sma under 70-talet och a fanns det bara 30 minuter barn-TV om dagen. Om barnen kom och bad att fa titta sa sa jag de fick paminna mig nar Tobbe och Linda (och nagra andra som blev inropade till barn-TV) gick hem fran leken pa gatan sa skulle vi titta pa det. Nu hade barnen for det alra mesta roligare ute med kompisarna sa det blev inget av med TV.
Nar den yngste var liten bodde vi i Saudi Arabien med oerhort begransad tillgang till TV. Da hade vi i och for sig en VHS och hade tillgang till alla bra gamla filmer som passade en liten kille. Han fick titta pa EN film om dagen, men om det var i ett svep eller i omgangar berodde pa hur jag (eller store broderna) hade tid att sitta med honom da jag anser (fortfarande) att smabarn behover en som ar med och kan tillrattalagga om det behovs. (Nej, jag ar inte alls ett kontroll freak.)
 
-1 och det snöar för fullt igen. Både jag och hundarna är barnsligt förtjusta :D

Det är så vackert och ljust med allt det vita överallt :love:. Behövde inte pannlampan ens i skogen, så ljust var det.
 
Skrap, skrap och rassel nu är det dags att vakna grannarna för nu härjar lilla traktorn med plogen utanför förstår ni så upp och hoppa och morgon morgon vilken fin väckning ni får :wtf:
 
Mina tva aldsta var sma under 70-talet och a fanns det bara 30 minuter barn-TV om dagen. Om barnen kom och bad att fa titta sa sa jag de fick paminna mig nar Tobbe och Linda (och nagra andra som blev inropade till barn-TV) gick hem fran leken pa gatan sa skulle vi titta pa det. Nu hade barnen for det alra mesta roligare ute med kompisarna sa det blev inget av med TV.
Nar den yngste var liten bodde vi i Saudi Arabien med oerhort begransad tillgang till TV. Da hade vi i och for sig en VHS och hade tillgang till alla bra gamla filmer som passade en liten kille. Han fick titta pa EN film om dagen, men om det var i ett svep eller i omgangar berodde pa hur jag (eller store broderna) hade tid att sitta med honom da jag anser (fortfarande) att smabarn behover en som ar med och kan tillrattalagga om det behovs. (Nej, jag ar inte alls ett kontroll freak.)
Just det där med att vara född på 70 talet, det är jag också och jag kommer ihåg hur dödligt tråkigt det var när man var hemma och var sjuk. Jag vet att jag tittade på barnprogram på serbokroatiska, och finska för det var åtminstone barnprogram även om jag inte förstod språket. Det var UR-kanalen som brukar köra dem. :D
Den klara fördelen med vhs/dvd är att man har koll på vad de tittar på, speciellt sonen körde gärna samma program om och om igen, han är inte superpigg på att prova nya grejer. ;) Då visste man vad han tittade på och jag kunde i princip alla konversationer utantill. :angel:
 
Strax dags att gå till tåget. Idag lär chefen på praktiken vilja prata med mig - inte om fåtöljen :D, utan om jobb :banana: En kvinna sa upp sig igår så det kommer finnas en tjänst ledig, och min handledare har rekommenderat mig och sagt att jag är intresserad :) Verkligen en bra arbetsmarknad för de medicinska sekreterarna, man kan välja och vraka på jobben.
 
Just det där med att vara född på 70 talet, det är jag också och jag kommer ihåg hur dödligt tråkigt det var när man var hemma och var sjuk. Jag vet att jag tittade på barnprogram på serbokroatiska, och finska för det var åtminstone barnprogram även om jag inte förstod språket. Det var UR-kanalen som brukar köra dem. :D
Den klara fördelen med vhs/dvd är att man har koll på vad de tittar på, speciellt sonen körde gärna samma program om och om igen, han är inte superpigg på att prova nya grejer. ;) Då visste man vad han tittade på och jag kunde i princip alla konversationer utantill. :angel:

Alla mina var stora bokalskare redan innan skolan (och ar det fortfarande). Var de hemma sjuka sa plockade jag fram en ny bok och dagen var raddad.:D
 
Alla mina var stora bokalskare redan innan skolan (och ar det fortfarande). Var de hemma sjuka sa plockade jag fram en ny bok och dagen var raddad.:D
:D Jag läste också mycket, men innan jag kunde läsa helt själv så var det tv som gällde, mina föräldrar hade sällan tid att hänga så mycket med mig när jag var sjuk. Pappa åkte alltid tidigt till jobbet, så mamma var hemma på förmiddagen, sen bytte de vid lunch och mamma åkte och jobbade. Båda jobbade även hemma, så jag skulle mest vara tyst och inte i vägen. Jag kunde få sitta bredvid och rita om det inte var telefonsamtal som skulle göras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
536
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
416
Senast: sweep
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 258
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp