Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en klänning sydd nu på morgonen :)

17309640_10158371992345114_3460114769014917732_n.jpg


17424869_10158371992495114_4411403003550714241_n.jpg
 
@Trott Älskar modellen! Var hittar man...?

Har femtielva mönster och tyger liggandes och noll inspiration. Börjat på ett par projekt men inget blir ju klart. Missnöjd med allt.
Väntar på nästa nummer av Burda Style och Burda Easy för inspiration.
 
Är det någon som har ett enkelt mönster på barnbyxor (strl 74-80), modell mysbrallor med mudd vid fötterna och magen. Eller kan tipsa om vart jag kan hitta :)
 
@Trott Älskar modellen! Var hittar man...?

Har femtielva mönster och tyger liggandes och noll inspiration. Börjat på ett par projekt men inget blir ju klart. Missnöjd med allt.
Väntar på nästa nummer av Burda Style och Burda Easy för inspiration.
Det är från So easy sew :)
Jag har dock fått minskat den mitt fram plus så har jag slimmat till den i ärmarna och kanske lite i sidan också om jag inte minns fel.
https://www.craftsy.com/sewing/patterns/wear-everywhere-easy-knit-dress/184408
 
Jag har ett par byxor som jag aldrig använder för de är för långa och för vida i benen. Dock rätt snyggt tyg och de sitter bra upptill. På Pinterest har jag sett en del tips på att korta av och ta in benen. Det ser ju plättlätt ut där, bara vända ut och in, nåla och sy typ.

Vad bör jag tänka på? Egentligen gör det ju inte så mycket om det går snett, för jag använder ju inte byxorna ändå nu, men det vore förstås mycket bättre om det blir bra så att jag kan använda dem! Det är ett vävt tyg med lätt stretch (tänk chino med stretch).
 
Jag har ett par byxor som jag aldrig använder för de är för långa och för vida i benen. Dock rätt snyggt tyg och de sitter bra upptill. På Pinterest har jag sett en del tips på att korta av och ta in benen. Det ser ju plättlätt ut där, bara vända ut och in, nåla och sy typ.

Vad bör jag tänka på? Egentligen gör det ju inte så mycket om det går snett, för jag använder ju inte byxorna ändå nu, men det vore förstås mycket bättre om det blir bra så att jag kan använda dem! Det är ett vävt tyg med lätt stretch (tänk chino med stretch).
Är de fodrade?

Annars är det väl bara att klippa av lite, sy in, och sen lägga upp dem?
 
Min overlock gick sönder idag :arghh::arghh::arghh::turd::turd::turd:
Av någon anledning gick helt plötsligt vänster nål av (sydde prematurbyxor "som vanligt"). Bytte nål, och skulle köra igång igen. Men icke sa nicke... Helt plötsligt tog nålarna i griparmarna på fel sätt, det tjongade och pjongade på ett hiskeligt sätt :turd:
Så jag fick upp till symaskinsaffären, och köpte mig en s15 istället för min Lidl Singer :meh: Dom ska kolla på Singer-maskinen gratis och fixa den om det nu inte är för stort fel, då får jag tillbaka den och skickar in den på garantin. Så nu är jag 4000 kr fattigare. Yay när man är arbetslös, men jag måste ju ha en maskin iom företaget. :wtf:
 
@Trott fy vad trist! Aldrig kul med krångliga maskiner..


Nya Burda style kom idag. Inget direkt som fick det att klia i syfingrarna. Tänker sy en klänning med fickor, så långt räckte inspirationen.
Ska bara hitta ett mönster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 353
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp