Status
Stängd för vidare inlägg.
@Trott fy vad trist! Aldrig kul med krångliga maskiner..


Nya Burda style kom idag. Inget direkt som fick det att klia i syfingrarna. Tänker sy en klänning med fickor, så långt räckte inspirationen.
Ska bara hitta ett mönster.

Håller med. Burda style var lite trist den här gången...

/Lizzie
 
De senaste två dagarna har jag sytt lite åt lillasyster, för att "bli av med" lite tyg. En little twisted, ett par skinny pants jr. och två easy tee. Alla mönster är då från Hallonsmula. Men syrran växer som ogräs! Dessa är sydda i 158, i februari fick hon tröjor i 146 och 152...
17522865_10158493657050114_1019386562568348771_n.jpg

17861902_10158493657395114_7538044492757048441_n.jpg

17862475_10158493657705114_9103321174393632993_n.jpg

17951509_10158493657970114_4966854003609415390_n.jpg
 
Någon här som vet vad "garnträns" är för något. Jag har sytt en tunika (mönster Burda Style). Det ska vara en knapp i nacken och i stället för knapphål något som heter "garnträns".

Har ingen aning om vad jag ska använda...

/Lizzie
 
Någon här som vet vad "garnträns" är för något. Jag har sytt en tunika (mönster Burda Style). Det ska vara en knapp i nacken och i stället för knapphål något som heter "garnträns".

Har ingen aning om vad jag ska använda...

/Lizzie
Det är nog knappöglor dom menar.
j8hz86.jpg
 
Någon här som vet vad "garnträns" är för något. Jag har sytt en tunika (mönster Burda Style). Det ska vara en knapp i nacken och i stället för knapphål något som heter "garnträns".

Har ingen aning om vad jag ska använda...

/Lizzie
Det måste vara en sådan där ögla men gör runt fingret o sen lindar :idea:
 
Min zebraklänning blev tagen för en Gudrun Sjödén-kreation :D
IMG_20170224_164731_zpscart565b.jpg

Vet inte riktigt hur, men jag tar det som något positivt!

Nu ska jag sy klart min sommarklänning. Syr i tunt tyg och tunt foder, så det blir verkligen tunt. Besvärligt att jobba med!
 
Ok, jag erkänner. Jag kan ha beställt ännu mer tyg...
Du är inte ensam... Jag trodde jag hade 2 meter av ett tyg jag skulle göra en klänning med halvcirkelkjol av. Jag hade 1,5 vilket innebar att jag inte fick ut livet :banghead: Så jag har beställt mer av det. Sen att det råkade följa med 2 meter av varje av två andra tyger också låsas vi inte om.... Men, jag tänker så här, jag har ett Knitorious fabric paket på ingående... Med ett mystery pack med paneler. Dom jag inte gillar ska jag sälja, då blir det ju lite + - 0. Typ :angel:
 
Jag ska sy mej en bomberjacka :up:
Tänkte fodra den men räcker det med att klippa ut ytterligare och foder lika eller ska fodret vara lite större? min kära mor säger större men när jag sytt jackor med foder förut så har det varit samma som ytter :confused:

Måste träna sy dragkedja dessutom, ska ha till jackan sen har kompisen frågat om jag kan sy en klänning till hennes dotter, i vävttyg så dragkedja blir ett måste.
 
Jag ska sy mej en bomberjacka :up:
Tänkte fodra den men räcker det med att klippa ut ytterligare och foder lika eller ska fodret vara lite större? min kära mor säger större men när jag sytt jackor med foder förut så har det varit samma som ytter :confused:

Måste träna sy dragkedja dessutom, ska ha till jackan sen har kompisen frågat om jag kan sy en klänning till hennes dotter, i vävttyg så dragkedja blir ett måste.
Jag har fått lära mig att ärmen ska vara 1 cm extra lång, och att man gärna kan göra bakstycket lite större på fodret, typ 1 cm där med. Typ om du ska lägga det mot vikt kant, så lägger du det 0.5 cm från den vikta kanten, sen gör du ett veck, eller lite rynk uppe i nacken. Det var iaf vad jag lärde mig när jag gick min skinnsömmerskeutbildning :)
 
Jag har en klänning som jag tycker jättemycket om men där den fastsydda underklänningen är för tajt i kjolen. Själva klänningen i sig har en vid kjol men underklänningen som är ihopsydd med klänningen i alla sömmar är tightare och gör att knäppningen glipar. Det är över låren (ridbyxdelen) det stramar. Hur gör man? Ska jag försöka sy i kilar eller helt enkelt försöka klippa bort hela underkjolen och ha en lös underkjol alternativt sy fast en ny? Jag tror att underklänningen är i någon typ av chiffong. Klänningen är den tredje från vänster blå med blommor på inköpt på hm. Underklänningskjolen och överklänningskjolen är overlockade tillsammans :P.
maxiklanningar.jpg
 
Jag har en klänning som jag tycker jättemycket om men där den fastsydda underklänningen är för tajt i kjolen. Själva klänningen i sig har en vid kjol men underklänningen som är ihopsydd med klänningen i alla sömmar är tightare och gör att knäppningen glipar. Det är över låren (ridbyxdelen) det stramar. Hur gör man? Ska jag försöka sy i kilar eller helt enkelt försöka klippa bort hela underkjolen och ha en lös underkjol alternativt sy fast en ny? Jag tror att underklänningen är i någon typ av chiffong. Klänningen är den tredje från vänster blå med blommor på inköpt på hm. Underklänningskjolen och överklänningskjolen är overlockade tillsammans :P.
maxiklanningar.jpg
Behöver du en underkjol? Annars hade jag nog helt enkelt klippt bort underkjolen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 344
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp