Status
Stängd för vidare inlägg.
Hah, jag har hittat problemet. Är van med att allt är bedrövligt trångt över bysten, så nu när jag hade chansen tog jag helt enkelt i för mycket :D imorn ska jag prova att göra en mindre justering!
 
Är lite inne på att köpa skärmatta och rullkniv. Hur stor matta behöver man, vad har ni? Är det ens nödvändigt?
 
Är lite inne på att köpa skärmatta och rullkniv. Hur stor matta behöver man, vad har ni? Är det ens nödvändigt?
jag har 2 st 60x90, då kan jag oftast skära ur en hel klänning utan att behöva flytta på tyget. Och ja, skärmarna och rullkniv är himla mycket smidigare än sax tycker jag! Jag lägger tyngder på mönstret så slipper man momentet att nåla också.
 
Är inte det lite litet?
Syr ju mycket klänningar och villigt behöva flytta runt tyget för mycket. Lat och bekväm :angel:

Jag syr bara barnkläder just nu, så då funkar det :) Men det kanske funkar att köpa två? Eller större strl, fast då är de rejält dyra!
 
Har hittat 60*90 för 335 kr. Men som sagt, det får ändå vänta ett tag. Blivit lite mycket utgifter nu med flytt och dubbel hyra..

Fixat en hylla till syrummet, så nu har alla (nästan alla) tyger flyttat ut ur påsar och in i hylla. Mycket mer överskådligt. Och mycket tydligare hur mycket tyg jag har.. Dags att rensa lite!
 
Mönstret nerladdat och ihopsatt. Det blev minst sagt gigantiskt :o

Det blev Date Dress men jag kommer göra ett bredare "rufflat" bälte och ev. en lite smalare kjoldel. Den kommer sluta strax nedanför knät.
 
Lite halvkassa bilder, men har gjort tre nya easy tee åt lillasyster. Lekt med vinylskrivaren också.

19905146_10158979583840114_7015119058125076361_n.jpg

19989671_10158979583905114_5939861151887461992_n.jpg

20155744_10158979583975114_1565445531142260221_n.jpg
 
Hoppar in i tråden med nyvaknat intresse och motivation :D
Har inte sytt "ordentligt" på närmare 20 år, men nu är jag så sugen! Första paketet med beställda tyger ligger för hämtning på utlämningsstället, hoppas hinna dit idag. Planerar att sy en enkel kjol för att komma igång, vill sy lite mer av mina egna kläder :love: Så pepp!!
 
Hoppar in i tråden med nyvaknat intresse och motivation :D
Har inte sytt "ordentligt" på närmare 20 år, men nu är jag så sugen! Första paketet med beställda tyger ligger för hämtning på utlämningsstället, hoppas hinna dit idag. Planerar att sy en enkel kjol för att komma igång, vill sy lite mer av mina egna kläder :love: Så pepp!!
Då är vi ungefär lika ringrostiga. Har precis sytt mina två första kjolar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 353
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp