Ta bort hund

Har kompisar som erbjudit sig komma förbi, men jag vet inte om jag orkar. Får se imorgon eventuellt, förhoppningsvis har stormen ute lagt sig också...
Jag tror att ikväll mår du bäst av att försöka sova lite om du kan. Jag gissar att du är ganska utmattad efter en lång tids anspänning och lite brutalt tur i oturen att älskade Totte inte bodde på heltid hos dig kanske gör det lättare att sova när du somnar. :heartsleep:
 
Stor kram till dig. :heart

Här ska du få en dikt som jag gillar:

"Innan jag blev hundägare
Lagade och åt jag mat oantastad
Jag hade ofläckade, icke nerhårade kläder
Jag pratade med normal samtalston även när dörrklockan ringde

Innan jag blev hundägare
Sov jag så länge jag ville
Och oroade mig aldrig hur sent jag gick o la mig
eller om jag kunde få plats i min säng

Innan jag blev hundägare
Städade jag mitt hem en gång i veckan
Jag snubblade aldrig över leksaker, ben och annat
eller bjöd in grannens hund på lek och bus

Innan jag blev hundägare
Oroade jag mig aldrig för om mina krukväxter,
eller om påsar, toalettpapper, tvål eller deodorant var giftiga

Innan jag blev hundägare
hade jag aldrig blivit
kissad på,
bajsad på,
dreglad på,
tuggad på,
nypt av små valptänder

Innan jag blev hundägare
Hade jag total kontroll över
mina tankar
min kropp och sinne
Jag sov hela natten utan att dela varken kudde eller täcke

Innan jag blev hundägare
Tittade jag aldrig in i stora, själfulla ögon och grät
Kände jag aldrig att något med mjuk päls och fyra ben kunde fängsla mitt hjärta så

Innan jag blev hundägare
Hade jag aldrig burit på en sovande valp bara för att jag inte kunde sätta ner den
Hade jag aldrig gått upp mitt i natten, var tionde minut, bara för att se att allt var väl
Visste jag inte hur något så litet kunde få mig och känna mig så viktig

Innan jag blev hundägare
Hade jag aldrig känt värmen
glädjen,
kärleken,
härligheten
eller tillfredställelsen över att vara
En hundägare."
 
Ett tillägg: om det alls är nån tröst så blir sorgen mer hanterlig med tiden.
Redan efter några dagar kommer det att vara lite lättare att andas igen.

Min veterinär brukar säga att det tar ungefär ett halvår att lära sig leva med sorgen och även i den frågan har hon faktiskt rätt.

Jag hade ett stort ljus som jag tände varje kväll nästan hela förra våren. (Det är ganska exakt ett år sedan min hund vandrade vidare). För mig kändes det bra att ha en sån stund på kvällen när jag kom hem.
 
Tänk ändå hur många vi är i hela Sverige och utanför, som gråter för Totte idag. Vi kommer allihop att minnas honom, även jag som aldrig haft äran att möta honom. På kvällarna när jag scrollat genom Buke har han funnits där som en liten person i utkanten av mitt liv.

Han behåller sin plats i Bukes hall of fame :heart
 
Tänk ändå hur många vi är i hela Sverige och utanför, som gråter för Totte idag. Vi kommer allihop att minnas honom, även jag som aldrig haft äran att möta honom. På kvällarna när jag scrollat genom Buke har han funnits där som en liten person i utkanten av mitt liv.

Han behåller sin plats i Bukes hall of fame :heart

Detta är så jäkla fint att läsa ❤ han gjorde verkligen avtryck hos så många. Lilla hjärtat.
 
Ett tillägg: om det alls är nån tröst så blir sorgen mer hanterlig med tiden.
Redan efter några dagar kommer det att vara lite lättare att andas igen.

Min veterinär brukar säga att det tar ungefär ett halvår att lära sig leva med sorgen och även i den frågan har hon faktiskt rätt.

Jag hade ett stort ljus som jag tände varje kväll nästan hela förra våren. (Det är ganska exakt ett år sedan min hund vandrade vidare). För mig kändes det bra att ha en sån stund på kvällen när jag kom hem.

Jag har gjort plats åt honom i min hylla, där kommer hans urna få stå också ❤ det känns fint.
20220204_172816-01.jpeg
 
Pepp, vilken tung dag men skönt att läsa att ni fick ett fint avslut. Hoppas att du får sova i natt. Tänker på dig! ❤
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 112
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 221
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp