Tack och lov för liten hund!

Sv: Tack och lov för liten hund!

Jo visst vore det ultimat att ha det så. Men att hunden ska ha hunnit lära sig allt detta vid 8 mån ålder? Jag har inte lyckats i alla fall.

Halvt kl

Att det inte finns några fördelar med stor hundar har jag aldrig påstått, tvärtom. Men små hundar har sina fördelar och tråden är skriven lite med glimten i ögat.
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Mer fördelar med liten hund:

-behöver inte ha stor kombibil för att frakta hunden i
-mindre bajskorvar o plocka upp :D

även om fördelarna (de praktiska) är större med liten hund kommer nästa bli stor iaf :)
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

sååå tungt e det inte med att han en stor hund liggandes i känt/på armen. när min 35kg bjäse myser tror hon nämligen att hon e en liten tax:p
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Vägen dit är dock lång, och valpen hinner bli stor tills dess! :p Sen är det ju inte alltid så enkelt.

Jag har antingen haft tur med hund eller fått honom lydig fort tack vare konsekvens. Å andra sidan har jag ingen gummibollsBoxer :p:love:
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Men det händer ju knappast på en dag ;). Man kan inte räkna med att alla hundar har "schäfer-sinne". Arwen är ju både självständig, självbelönande, svårmotiverad och envis till tusen, med henne (och många andra liknande hundar) tar det tid och vissa metoder är lättare att använda än andra. Konsekvent kan man vara, likt förbannat kan det ändå ta lång tid. :)
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Faktiskt så känns det så när jag tänker tillbaka, att jag nästan fick hem en 8 veckors "klar" valp :o. Självfallet var det inte så, men det gick väldigt fort för honom att lära sig och ta till sig av det jag sa. Samma sak med min rumskompis boxerhane som växte upp med oss innan vi skiljdes åt vid skolans slut. Han har dock aldrig varit så envis och självständig som din Arwen ;). Så visst är det individer och det går olika fort.

Roligt att du säger just "Schäfer-sinne" då de flesta schäfrar jag har känt har varit långt ifrån så "lätta/enkla" att ha att göra med som jag uppfattat Gabbis verkar vara :)
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Men kära nån..

Jag kan nog garantera er att det ligger blod, svett och tårar bakom Gabbis schäfers uppträdande, alla schäfrar är inte självlärda och enkla som det låter på er två ;)
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

När jag säger schäfer-sinne menar jag förarvek och lättmotiverad, inget annat! :) Men jag vet att de kan vara svåra också. Golden-sinne då? Lilljessicahs Iver är ju också en sån hund som din, som liksom är redan "klar", man ska bara plocka fram det och voíla! :D

Varifrån kom boxerhanen?
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Visst är det så, borde snarare skrivit "golden-sinne" :p. Men på Gabbis inlägg lät det som att det skulle gå lekande lätt, en vecka och vips! fäääärdigt :D.
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Haha tyckte du?

Jag läste det mer som motsvar till de fördelar med småhundar som togs upp, skrivet med glimten i ögat ;)
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Visst är det så, borde snarare skrivit "golden-sinne" :p. Men på Gabbis inlägg lät det som att det skulle gå lekande lätt, en vecka och vips! fäääärdigt :D.

När vi köpte vår hund var faktiskt det ett av tillvalen, "färdig lydnad 5.0"
Vi var väldigt nära att välja det, men ekonomin sa ifrån och vi fick nöja oss med iRumsrenhet och inkallning 3.0. Inkallningen har jag fem invites över på förresten, nån som vill ha??
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

jatack jag tar gärna en inkallningsinvite, såvida det är den uppgraderade versionen som funkar vid tikfläckslukt och roliga kompisar som gör lekinviter :P
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Ja, 3.0 är ett premiumtillägg, så det bör funka. Men du behöver ESET NOD32 köttbulle för att installationen ska fungera problemfritt.
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

När vi köpte vår hund var faktiskt det ett av tillvalen, "färdig lydnad 5.0"
Vi var väldigt nära att välja det, men ekonomin sa ifrån och vi fick nöja oss med iRumsrenhet och inkallning 3.0. Inkallningen har jag fem invites över på förresten, nån som vill ha??

:rofl: :rofl:

JAG vill ha en inkallningsinvite! My God, vår inkallning är verkligen superkass :p
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Haha tyckte du?

Jag läste det mer som motsvar till de fördelar med småhundar som togs upp, skrivet med glimten i ögat ;)

Nä jag blev nog mest sur över att uppfödaren glömde skicka med mig installations-cd:n! :mad: Vet du hur krångligt det är att installera varenda program manuellt? Har laddat ner några illegalt för att jag inte hade råd med riktiga varan och så fick hon virus ett par gånger och fick startas om. Allt arbete i onödan liksom :grin: (läs: hon kom i tonåren :angel:).

:D

Men så glider vissa (*host*Gabbi*host*) in på en jävla räkmacka med sina färdiginstallerade hundar...
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Jo, det kanske kan vara lätt att tro det, men det beror nog snarare på att jag luftar mina svårigheter och problem med en liten utvald grupp människor som jag litar på och som jag vet tänker hund som jag. Gudarna ska veta att denna grupp har fått ta del av en del problem som även jag har haft, färdiginstallerad schäfer eller inte.
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Tänk dig då om du inte ens skulle kunna installera programmen manuellt?

Då kan vi fasen snacka om mild ålderdom på 2 sekunder..

Du ska alltså vara jäkligt tacksam för att hon ens är en så pass uppdaterad hårddisk att det går att installera manuellt, sådet så!!













ha, nu trodde du att du skulle få en smiley men tji fick du!
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 066
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 020
Senast: Lilahnee
·
Övr. Hund Börjar bli lite väl irreterad över detta, folks inställning till små hundar.. Vi har haft vår lilla tik i tre veckor nu, hon är mycket...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 909
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp