Tack och lov för liten hund!

Sv: Tack och lov för liten hund!

Jag önskar att jag också hade en sån grupp!
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

:rofl: :rofl:

Du har en föråldrad mjukvara alltså? :D
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

ha, nu trodde du att du skulle få en smiley men tji fick du!

:rofl::rofl::rofl:
Ni är ju underbara!

Jag har också en väldigt snäll valp, men han saknar vissa tillval. Och så har han något elakt virus och får fortfarande ryck som en liten valp och bara måste vara överallt samtidigt och hänga i byxbenen...
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Haha vad jag skrattade!

Jag har en hund som enligt mig är den ultimata mellanstorleken =) 50 *50 cm 15 kg =) Klarar att leka med stora som små, tål tacklingar från stooora hundar och mosar inte vavvor =) Snabb och smidig som en vinthund, kan rulla ihop sig till en yttepytteboll och upplevs inte som stor inomhus. Fäller inte, ett krav. Drar inte in smuts heller faktiskt men torkar ju av i hallen alternativt sköljer benen. Man har nära till huvudet, dvs kontakt med kopplet-behöver inte ha koppel längre än 120. Nära till munnen för belöning och tillräckligt stor för att alla inte ska vilja hälsa =) Man knäcker inte ryggen om man klipper klor med hunden ståendes på golvet, likaså bad =) Och han river inte heller ägenheten när han får "efter bad ryck" :D
Och vill han så får även han plats i knäet och man orkar lyfta honom och bära runt på honom. Som en 3 åring typ ;)

Stjäl inte hela sängen men tål att man råkar knuffa till honom :angel:

Ibland hade det dock varit smidigt med en mindre hund som även när den knallar på i sin bästa takt inte är snabbare än mig....jag får ont i smalbenen ibland när hunden har bråttom hem och jag försöker hålla jämna steg för att ej dra i kopplet.....brukar dock komma på mig.....vem ska lyssna på vem egentligen....:angel:
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

Men kära nån..

Jag kan nog garantera er att det ligger blod, svett och tårar bakom Gabbis schäfers uppträdande, alla schäfrar är inte självlärda och enkla som det låter på er två ;)

Nu har vi ju fått svar, hon var ju så gott som färdiginstallerad när hon anlände :D
 
Sv: Tack och lov för liten hund!

När jag säger schäfer-sinne menar jag förarvek och lättmotiverad, inget annat! :) Men jag vet att de kan vara svåra också. Golden-sinne då? Lilljessicahs Iver är ju också en sån hund som din, som liksom är redan "klar", man ska bara plocka fram det och voíla! :D

Varifrån kom boxerhanen?

Haha, ja tillsätt bara oregano! Sen smakar det carte dor glass! :p

På just sådanna saker som nämnts här (där småhundar skulle vara lättare) så har han varit plätt lätt! :) Däremot när det gäller lydnaden, att umgås med andra hundar utan att valla runt dom etc så har det kostat många färgranna hårstrån och dl blod i tårar kan jag lova!

Oj.. ehm.. *funderar*.. Hon som tog kullen har inget registrerat kennelnamn. Hennes tik köpte hon dock som valp från Nuggest (?) kennel som jag har för mig ligger i skåne. Hon heter Nuggets Stina tror jag. Valparna fick iaf namn som StinasHugoBoss i stamtavlan :)
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 066
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 020
Senast: Lilahnee
·
Övr. Hund Börjar bli lite väl irreterad över detta, folks inställning till små hundar.. Vi har haft vår lilla tik i tre veckor nu, hon är mycket...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 909
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp