Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag påpekade detta men arrangören menade att man får se till att alltid ha pengar på sitt ryttarkonto. Det påpekades även i proppen att om pengar ej var inne på kontot då klubben stängde anmälan ströks ekipaget. Min kompis bestämde sig för att anmäla samma dag som anmälningstiden gick ut men struntade i det pga denna formulering i proppen. Hon pallade inte att kludda runt med allt utan åkte till en annan tävlingsplats som har gamla systemet.

Om man ska ha några dagar extra kommer det att medföra att sista anmälningsdag flyttas.

mån sista dag att betala till mitt ryttarkonto
tis 1 bankdag
ons 2 bankdag
tors 3 bankdag
fre 4 bankdag, sista anmälningsdag enl proppen
lör-sön klubben fixar med startlistor och drar pengarna från kontot
mån startlistor ut på nätet
tis
ons
tors
fre
lör tävlingsdag
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

I det fallet tycker jag att arrangören gjorde fel. Visst är det bra om ryttarna har pengar på kontot i god tid, men det kan man ju inte direkt räkna med som arrangör.

Hänvisa till vad Equipe har skrivit där man lägger upp tävlingarna och se vad de säger nästa gång ;)

Tyvärr har den gamla internetanmälan stängt nu, så den går inte att välja längre.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Så här står det i proppen: OBS! Vi använder Equipes nya tävlingsdatabas, så avgiften måste vara insatt i tid annars sorteras man bort.

Om jag alltså bestämmer mig för en viss tävling samma dag anmälan går ut så kommer jag helt enkelt inte med.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Fast vad menar de med i tid? Är ju inte givet att man sätter likviddagen samma dag som anm.tiden utgår bara för att man skriver så, även om de kanske gjorde det.

Förbundet vill inte att man skriver ut likviddag i proppen för att folk då sätter in pengarna samma dag som likviddagen = för sent eftersom det tar ett par dagar för pengarna att komma in.

Lätt att det blir lite missförstånd tycker jag.

Tillägg: hittade nog tävlingen du menade nu och de gör helt fel tycker jag. Om vi nu menar samma så skriver de dessutom att anm.avgiften ska vara insatt dagen innan anm.tiden går ut. Och det kan ju faktiskt ta mer än 1 dag för pengarna att komma in, så det blir ju fel i vilket fall...

Såhär står det förresten när man lägger upp en ny tävling:
Viktigt
Likviddagen måste sättas till samma dag som sista avanmälningsdagen - normalt 5 dagar före tävlingens början. Till och med den dagen har ryttaren rätt att utan kostnad avanmäla sig. Efter den dagen blir det i stället en strykning.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag anmälde häromdagen till en tävling som i proppen angav att de hade det nya systemet, men länken till anmälan från hemsidan gick till det gamla.
Då undrar man ju vad som gäller. Jag har anmält på länken, sen upptäckte jag att det inte gick till det nya. När jag loggade in på det nya hade jag fel klubb (jag mejlade in ändring) så jag vågar inte anmäla där med, men ska jag betala så måste jag vara anmäld via det nya systemet. Så hur gör man nu??
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Tillägg: hittade nog tävlingen du menade nu och de gör helt fel tycker jag. Om vi nu menar samma så skriver de dessutom att anm.avgiften ska vara insatt dagen innan anm.tiden går ut. Och det kan ju faktiskt ta mer än 1 dag för pengarna att komma in, så det blir ju fel i vilket fall...

Den klubben har haft flera tävlingar med det nya systemet. Jag hittade inte proppen till den jag egentligen syftade på utan klippte från en senare som hade samma formulering. I gamla proppen stog något typ "tänk på att anmavg ska vara inne senast xx juni (=sista anmdag) eftersom vi denna dag för över pengarna och har ni inte betalt i tid kommer er anmälan inte med."

Då jag påpekade detta i sekretariatet sa de att nya systemet gör att de vars pengar inte kommit in i tid inte syns för klubben så de kunde inte göra något åt det. När jag kom hem funderade jag på hur de hanterar efteranmälningar? De kan ju inte betala i tid och de bör ju ändå synas. Jag frågade om det i sekretariatet nästa dag (det var tävlingar lör och sön) och då sa man att om man inte fört över pengar i tid hamnar man bland de efteranmälda och ska betala dubbel avgift på plats. De kan i systemet inte se vilka som anmält i tid men pengar kommit in sent pga bankdagarna och vilka som verkligen är efteranmälda.

OBS: Detta är en klubb som brukar arra lite större tävlingar (en nationell/år) och 7-8 lok+reg helger varje år. Inga nybörjare alltså. Om de rör till det så här så undrar jag hur de oerfarna klubbarna ska klara det?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jo, tror vi menar samma. På den tävlingen jag kollade så var det på själva info-sidan i tävlingsdatabasen som man hade lagt till att betalningen skulle göras dagen innan anmälan gick ut... Lite sent att upptäcka det där om går in sista dagen för att anmäla. :crazy:

Jag har fattat det såhär:
För att man ens ska kunna efteranmäla via detta systemet, måste man ha pengar på kontot i samband med att anmälan görs, annars fungerar det inte.
På de vanliga anmälningarna har jag fattat det som att man får in alla anmälningar, även de obetalda, men de ligger som strukna.
Kanske någon arrangör som kan rätta mig om jag har fel, men det är infon jag fått och som jag väntar mig ska hända när jag laddar in anmälningarna för nästa tävling :crazy::D

Vi kan väl sammanfatta det med att det inte är tillräckligt tydligt för arrangörerna heller, eftersom det uppkommer en massa frågetecken.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*kl*

Hur gör man om man har pengar på kontot och vet att man inet kommer att använda dem??

Kan jag föra över dessa pengar tillbaka till mitt konto?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Alltså måste man i princip ha en del pengar innestående på det där kontot. Om alla tävlingsryttare har i snitt 500 kr på kontot kan man ju ana hur mycket pengar som finns där. Och hur mycket equipe plockar in i ränta varje månad på detta. Hade förbundet ägt kontot och tagit räntan hade det varit ok, men ett företag som mer eller mindre tvingar alla att använda systemet? Näää. DESSUTOM ska de ha 10 kr varje gång vi använder det.:mad:

Och föreningarna kommer att förlora på att det är svårt att spontant anmäla och efteranmäla.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag anmäler mig inte till de tävlingar som har tävlingsdatabasen :mad:, men de kommer ju att bli jobbigare om fler klubbar kommer att börja använda detta system :crazy:.
Jag tycker ridsportförbundet kunde sponsra med de 10 kr, man betalar ju flera tusen till dem varje år :grin:.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Tillägg: Dessutom betaler ju varje förening för att få använda systemet.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Du har tyvärr fått allt om bakfoten. Det är SVRF som äger tävlingsdatabasen alltså inte Equipe AB. Eventuell ränta tillfaller ägaren av kontot alltså SVRF och inte Equipe AB. Equipe AB är endast anlitade för att bygga systemet på uppdrag av SVRF. De 10kr som SVRF tar ut i serviceavgift går till bankavgifter (cirka 1.5kr per transaktion) och för att finansiera systemet.

Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Tillägg: Dessutom betaler ju varje förening för att få använda systemet.

Tävlingsdatabasen är helt kostnadsfri för föreningarna. Du kanske har blandat ihop Tävlingsdatabasen med tävlingsadministrationsprogrammet Equipe.

Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag tycker att TDB är jättebra:bow: Mycket enklare att ha koll på tävlingar och ekonomin. Nu har jag bara en häst så det är ganska enkelt för mig men jag tror ändå att vi alla (ryttare, hästägare och tävlingsarrangörer) tjänar på detta i längden.

// Sita
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Såhär står det förresten när man lägger upp en ny tävling:
Viktigt
Likviddagen måste sättas till samma dag som sista avanmälningsdagen - normalt 5 dagar före tävlingens början. Till och med den dagen har ryttaren rätt att utan kostnad avanmäla sig. Efter den dagen blir det i stället en strykning.

Det här har jag också sett det är ju det samma som står i TR men det jag dock inte får ihop är att det också står i TR att startlistor ska finnas publicerade 5 dagar innan tävling.....hur ska den ekvationen gå ihop?
Tidigast 5 dagar innan tävling vet man vilka ekipage som har för avsikt att starta men man ska samtidigt hinna göra startlistor.

Visst det är ju egentligen inget problem gör startlistorna i förväg och sedan för du plocka bort de som avanmäler men det blir ju inte mindre eller smidigare för arrangören. Eller ?

Har jag missuppfattat allt om man som arrangör ska tanka över anmälningar och därmed få ed betalningarna....det är väl det som är bättre än det gamla. Men då kan man väl tidigast tanka över anmälningarna efter likviddagen för att just få med betalningarna = tidigast 5 dagar innan tävling. Ur min synvikel kan det inte vara kul för den som har sek....

Oj vad långt och misstänkt svamligt men jag får inte riktigt ihop det. :confused:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det här har jag också sett det är ju det samma som står i TR men det jag dock inte får ihop är att det också står i TR att startlistor ska finnas publicerade 5 dagar innan tävling.....hur ska den ekvationen gå ihop?
Tidigast 5 dagar innan tävling vet man vilka ekipage som har för avsikt att starta men man ska samtidigt hinna göra startlistor.

Visst det är ju egentligen inget problem gör startlistorna i förväg och sedan för du plocka bort de som avanmäler men det blir ju inte mindre eller smidigare för arrangören. Eller ?

Har jag missuppfattat allt om man som arrangör ska tanka över anmälningar och därmed få ed betalningarna....det är väl det som är bättre än det gamla. Men då kan man väl tidigast tanka över anmälningarna efter likviddagen för att just få med betalningarna = tidigast 5 dagar innan tävling. Ur min synvikel kan det inte vara kul för den som har sek....

Oj vad långt och misstänkt svamligt men jag får inte riktigt ihop det. :confused:

Hej

Det går som arrangör att när som helst att ladda hem anmälningarna och göra startlistor. Efter likviddagen läser man in anmälningarna på nytt men väljer då att endast uppdatera ekonomin. Den sista inläsningen kompleterar den första som arrangören har skapat startlistor utifrån.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*kl*
Jag skickade ett mail och klagade på den där avgiften. Tycker det är ännu ett fult sätt att få in pengar. 10 kronor kan låta lite men det blir en hel del om man tävlar mycket.
Blir så jävla trött. Först betalar man anmälningsavgift, sedan skyhöga vet-avgifter där arrangörerna tjänar massor och dessutom ska man betala 10 kronor extra per start!!!

Fy. Det värsta är ju att arrangörerna ofta inte ens ger en ett alternativ, som att skicka in anmälan per post och bara föra över pengarna på deras konto.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Förresten, varför skriver in fler till förbundet och klagar? Om tillräckligt många hör av sig så kanske de tar bort avgiften, alternativt minskar den.

Eller så samlar vi in en protestlista! ;)

Och det som snuffsan sa att det är förbundet som nu förvaltar våra pejngar och får ränta på det... det tycker jag nästan är det värsta. Hade ju räckt med att man använde systemet endast till att anmäla och sedan skötte inbetalningarna själv.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Provade att anmäla mig i veckan och då var det fel på systemet!
Nej,lägg ner detta skräp som bara blir dyrt för oss som tävlar!
Riktigt skitsystem!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*kl*
Jag skickade ett mail och klagade på den där avgiften. Tycker det är ännu ett fult sätt att få in pengar. 10 kronor kan låta lite men det blir en hel del om man tävlar mycket.
Blir så jävla trött. Först betalar man anmälningsavgift, sedan skyhöga vet-avgifter där arrangörerna tjänar massor och dessutom ska man betala 10 kronor extra per start!!!

Fy. Det värsta är ju att arrangörerna ofta inte ens ger en ett alternativ, som att skicka in anmälan per post och bara föra över pengarna på deras konto.

Hej

Arrangörerna kan välja att inte ta betalt via tävlingsdatabasen och bara använda den som ett anmälningsverktyg. Dock tror jag flera arrangörer uppskattar att slippa hantera ekonomin själva och därför väljer att använda tävlingsdatabasen för att även ta betalt för anmälningarna.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 721
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 508
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 903
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp