Tävlingsdatabasen - Hjälp!

FT_ryttare

Trådstartare
Ska precis anmäla min häst till semifinalen i 4 årschampionatet och denna anmälan går via tävlingsdatabasen från equipe.
har aldrig använt de här programmet förut o de står att pengar kommer dras från mitt ryttarkonto... Que!?!?

Ska jag bara betala in pengar på de bankgiro som står o sen se glad ut eller vadå?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jepp, sen kostar det 10 kr att använda tjänsten så du måste betala in 10 kr extra.
Lite dåligt tycker jag :(
Alltså det blir ju som ditt konto du betalar in pengar på och sen drar de pengarna därifrån.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag blev med paff när jag såg att det skulle dras pengar :crazy: aja, det är väl bara att betala in..
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

ja känns ju som att de är enklare o betala in direkt till arrangören eller betala på plats.
Märkligt men de är väl bara att göra som de står, så man får starta ;)
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Ja precis, varför ändra på nåt som funkar :p. Det är väl bara att göra det och se glad ut då antar jag.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

samma här..
Brukar ofta "strunta" i att betala in till klubbens konto, och betala på plats. Och det har aldrig varit några problem, något enstaka fall har de tagit ut en extra avgift, men det kan jag leva med.

Och, som nästa tävling jag anmält mig till, där gick anmälningstiden ut en fredag, och pengarna skulle vara inne på TDB-kontot på måndagen.
Det är ju omöjligt om man inte har internetbank, för anmäler sig på fredagkvällen, så öppnar inte vanliga banken förrän på måndag, och ofta tar det ju ett par dagar till pengarna är inne.

Men, jag står fortfarande med i startlistorna. Så, får väl se vad som händer på tävlingsdagen, det kan ju inte ske något värre än att man räknas som oanmäld och då får betala efteranmälningsavgift..
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Krångligt :crazy: Jag som alltid brukar anmäla mig i sista stund av någon anledning, och jag föredrar att betala på tävlingsplatsen som man alltid gjort..
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag tycker att det ändå finns fördelar med att betala in på ett konto innan.
Det finns nämligen en hel del tävlingsryttare som det blir en hel del tjafs med på tävlingsplatsen om vem som ska betala vad och när. Speciellt de ryttarna som rider andras hästar förväntar sig att tävlingsplatsen ska fakturera ägarna till hästarna istället. På detta sätt kan ju ägarna själva betala in till ett gemensamt konto så blir det inget tjafs.
Har själv suttit i sekriteriat ett antal gånger på större tävlingar och alltid är det ett par som inte vill betala för sig eftersom det inte är deras häst. Det finns även andra som systematiskt inte gör rätt för sig och betalar vilket leder till arbete för tävlingsarrangören i efterhand som på detta vis försvinner.
Men visst verkar det bökigt ibörjan....
/Qbaby
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Nä jag har anmält till 2 tävlingar nu med denna "tjänst".
Å jag gillar den inte heller.

Sen tycker jag att det är för :devil: att vi ska behöva betala för att betala:mad:
Sen finns det faktiskt fortfarande dom som inte har mail eller internetbank, dom får ju mycket mer arbete.

sen funkar den väl inte helt hundra ännu, vet att en klubb där det saknades nästan 20%:confused: av de anmälda. Tur att de tävlande var opservanat å hörde av sig innan.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det brukar till och med stå att avgift ska vara inne samma dag som anmtiden går ut. Vilket innebär att sista anmdag egentligen är tre bankdagar tidigare eftersom man får räkna med tre dagar för överföring till tävlingskontot. Alternativt får man ha en summa stående på tävlingskontot, dvs hos equipe, som de kan tjäna en massa ränta på.
Plus att det alltså kostar 10 kr per ekipage och tävling.

Skit tycker jag. Det är dyrt nog utan alla smygavgifter.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Gillar inte det där alls, tycker bara att det blir onödigt krångel :crazy:



Håller med!
Equipe's gamla system är mycket bättre. Vet inte hur många gånger jag har suttit och svurit över den där j***a tävlingsdatabasen..
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det där är jättekrångligt, jag brukar alltid betala på plats och det har ingen brytt sig om, förutom en klubb.
men jag fattar inte hur man gör med ryttarkontot, ska man bara sätta in tex en tusenlapp och så dras det pengar därifrån när man ska tävla?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Ja, de tycker väl att man ska göra så, men det retar mig som sagt att equipe ska handha våra pengar och ta in ränta på dem varje månad. Det är mycket pengar det rör sig om då systemet är fullt igång.

Får ett företag som inte är bank förvara andra personers pengar? Vad händer om equipe kursar? Vem kollar så pengarna inte plötsligt försvinner? Vem/vilka har tillgång till mina pengar och vad finns det för säkerhet?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Tar de betalt för att man har pengarna på konto hos dem?
:eek: gamar.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Tror att de tar ut en avgift på 10 kr/ tillfälle som man använder funktionen.

Jag som tävlingsryttare tycker att det fungerat fint innan då man betalat på plats.
Men som även insatt i tävlingsarrangörsverksamhet så måste jag säga att det FINNS fördelar för de som arrangerar tävlingar med det nya systemet. Men arrangörens fördelar tänker man kanske inte på som tävlingsryttare.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

De tar 10 kr per ekipage man anmäler. Vill man ha med 3 hästar till en tävling kostar det alltså 30 kronor. Plus att de som sagt kan håva in ränta på ett rejält kapital. :mad:

Sen står det i systemet att klubben kan ta ut veterinäravgift i samband med anmälan (vilket strider mot TR) samt en säkerhetsavgift som ingen lyckats förklara vad det är. Spännande att se hur dyrt det kan bli att tävla utan att anmälningsavgifterna höjs.:mad:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Som arrangör förstår jag nyttan av systemet då det gör mitt jobb mycket enklare. Istället för att jag får sitta i flera timmar och manuellt registrera inbetalningar mot anmälningarna så görs detta automatiskt av systemet.

Det är lika krångligt att föra över pengarna till ryttarkontot som det är att föra över dem direkt till tävlingsarrangören, så där är det ingen försämring.

Om man läser lite om systemet står det faktiskt hur det fungerar med pengarna och vem de tillhör (https://tdb.ridsport.se/security). Vad jag förstår så fungerar det precis som en mäklare eller en betalväxel. Pengarna tillhör alltså klienterna och inte företaget!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Enklaste sättet o kommer alltid att vara tror jag att det är att betala till arrangören på tävlings dagen lr direkt till klubbens konto..
Att hålla på att krångla med olika konton hit o dit gör mig bara förvirrad!!!:eek:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 635
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 183
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp