Bukefalos 28 år!

Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

men skall man betala in i ocr nummret eller bankgirot?
Fattar verkligen ingenting!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Arrangörerna kan välja att inte ta betalt via tävlingsdatabasen och bara använda den som ett anmälningsverktyg. Dock tror jag flera arrangörer uppskattar att slippa hantera ekonomin själva och därför väljer att använda tävlingsdatabasen för att även ta betalt för anmälningarna.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB

Jamen det är ju just det! Det gagnar SVRF och arrangörerna men vi som ryttare åker på alla extrakostnader. Det är ju helt horribelt att för det första behöva ha pengar sittande på ett konto utan att kunna få ngn som helst ränta för det och dessutom inte ha nåt val! Att sen behöva betala "serviceavgift" därutöver är ju helt j**la makalöst.:mad:

Dessutom är systemet väldigt krångligt att använda, med tanke på att Equipes anm.system var väldigt enkelt för alla så tycker jag nog ni misslyckats en del med detta.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men det är ju inte lite fräckt egentligen – betala för att få betala, 10kr/häst!! Snacka om stålar som Sv Ridspförb kommer att håva in, exakt hur får vi del av de pengarna? Dessutom massor m pengar innestående på konto som ger ränta åt förbundet!! Borde ju givetvis vara självfinansierat redan där??!!... Vi får ett krångligt system, dålig sida m buggar scrollning hit o dit som vi dessutom betalar extra för att få betala till!? Vem är hjärnan bakom detta? Om inte 10kronan tas bort eller väsentligt minskas så ska TDB bojkottas av klubbarna anser jag! Och vi är många i min klubb som hänger på namnlistan som med all säkerhet är på gång!! Hur gör vi??:idea:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

verkar vara rätt många som tycker att systemet suger. Bäst vi samlar namn så vi får en ändring!
Någon som känner sig manad? Jag vet som sagt inte riktigt hur man går tillväga med sånt där. :o
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Visst kan jag göra det!! Fast jag vet knappt hur man går tillväga? haha!
Man kanske kan starta en namninsamling på naminsamnling.se och sen skicka till förbundet?

Jamen det är en perfekt idé! Skapa en där så sprider vi det via buke. Det lär bli många som skriver på!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hällst vill ju förbundet att man ska betala in en stor summa, som pangarna bara kan dras från när du anmäler. Men ett tips är att inte göra det utan att bara betala så mycket som behövs inför varje tävling, vet många som blivit av med pengar för att det har dragits för mkt pengar m.m. och då varit svårt och krångligt att få tillbaka det :/


tycker som ni andra att det är dåligt, mycket bättre med det gammla!!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Jag anmälde till en tävling för ett par dagar sen med det nya systemet och då stod det att jag skulle betala in 340 kr. Skulle jag då egentligen betalat in 350 kr, alltså de extra 10 kr???? Och i proppen stod det att man skulle betala till ett postgiro men i det nya systemet var det sen ett helt annat nr man skulle betala till. Hur ska man veta liksom!??!!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

När jag anmälde till någon tävling i början så drogs det inte 10:- men på de senaste tävlingarna har de automatiskt lagt till 10:-. Står det 340 Kr så är det bara den summan som ska betalas in annars hade det stått 350:-. Systemet är väl inte riktigt igång.

Några gånger har jag även råkat ut för att man inte kan anmäla en häst utan licens till lokaltävling fast att de får tävla utan licens på den nivån.

Om man anmält en häst till en klass men sen vill lägga till ännu en klass får man betala 10:- en gång till. Lite väl saftigt. Borde vara 10:- per ryttare och tävling.

För övrigt tycker jag att det är ett bra system när det väl fungerar som det ska.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Hej

Jag tror att du missuppfattade mig. Arrangörerna kan använda tävlingsdatabasen utan att ta betalt för anmälningarna och sedan göra det på plats. Då fungerar tävlingsdatabasen precis som Equipes gamla internetanmälan. Ingen avgift att för ryttarna eller arrangören att anmäla sig. Det är upp till klubben om de vill använda systemet för betalning eller ej. Om de väljer bort betalningssystemet blir det ingen serviceavgift för ryttarna heller.

Med vänliga hälsningar
Stefan Enberg, Equipe AB

Hej!

Just detta tog jag upp med min klubb igår men de hade inte fått någon som helst info om att det gick att göra så. Visste inte hur de skulle göra för att välja bort betalningssystemet och kunde därför inte göra det. Så min tanke är ju att SVRF vill ju givetvis att klubbarna ska använda betalningsdelen, peppar dem till det genom att påtala fördelen med att slippa pengahanteringen, och följden blir service avgift för ryttarna= inkomster + ränta på kontot för SVRF.

Om systemet hade varit så himla valfritt som du säger så hade de ju informerat om det när arrangörerna får lära sig att använda det...:grin:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Angående det med att du måste logga in med olika användare för att sköta anmälningarna för dina barn så finns det nu ett botemedel. Du som förälder skapa ett personligt konto till dig själv. duSedan kan under "Mina ryttare" lägga till dina barn.

Detta fungerar bara om föräldern har egen licens.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

bravo bravo bravo!!:bump:
har mailat ut länken till ett 80tal pers, gör så ni andra också så kanske det finns chans till ändring!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

19 namn so far ;)
Hur många tror ni vi ska satsa på innan jag skickar in det?

Minst 100 helst fler. Jag har PM:at folk i min närhet, jag tror färre ser denna tråden nu när den hamnade här istället för på Hoppning...så om alla skickar PM till så många som möjligt så måste det ju ge nåt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 767
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 934
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 009
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp