Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Dressyr och fälttävlan har man ju alltid betalat i förväg, det är ju bara ihoppningen som man har betalat på plats. Så för oss/vi/de dressyr och fältisarna så blir det ju ingen skillnad.

Hmm, nej. Jag har varit på både dressyr- och ft-tävlingar där betalning skett på plats. Ibland delar av avgifterna, ibland samtliga.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det är nog inte helt lätt, såg nu att datumen på proppen och på databasen inte stämmer.:confused:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Man kan ju tycka att arrangörer som inte är säkra på tvälingsdatabasen bör använda ett annat system till de säkert lärt sig. Som ryttare kan man nog bara försäkra sig genom att ta kopior och skriva ut kvitton på sina anmälningar och överföringar.

Fast här är det ju ett problem. Gamla Equipe får ju inte användas längre och det hade sina fördelar för många. Där kunde tex våra utländska ryttare anmäla sej med lite handledning. :idea: Nu har vi löst det med egen anm men hur smiditg är det att ha dubbla system när vi alla betalar dyrt för det ena.

Jag tillhör ju dem som arbetar med IT och kan ju bara konstatera att implementera ett nytt system kan göras betydligt smidigare. :p

Användarna i detta fallet är ju ofta rel ovana och frivilliga. Då kan man inte ställa så stora krav. Man kan också se vissa tendenser vilka som är mest postitiva till detta. :angel: Vi känner ju våra sekretariat. :o

Problemet är att det bästa program inte är bättre än sin svagaste länk och det finns många svaga länkar i detta, tyvärr. Buggar kan rättas till men användare är användare.

Att ha två hästar och anmäla sej med känns som rena drömmen. Helt klart är systemet utarbetat för en ryttare med en eller ett par hästar som inte lägger så stora pengar på att tävla. Man byter kanske inte ens häst någon gång. Man tävlar inte hästar åt andra, har inte plan A, B, C och D för olika hästar osv. Då kan man ju tycka att andra har dålig planering.

Säkerligen blir det också bättre efterhand MEN då MÅSTE vissa sekretariat bli mer ödmjuka och inse att det kan vara användarfel hos dem, allt är inte hos anmälaren. :devil:

Att ha ett sådant här system och tex lotta bort ryttare och ändå dra avgifterna är ett exempel på hur man kan hantera det. :devil: Bara att lära sej vara bank även åt klubbarna nu då. :crazy:

Att skriva ut en massa visar ju ingenting, tyvärr, idag. Vem som kan ju fixa vad som. :cool:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Den erfarenhet jag har som arrangör är att det fungerade inte alls förr (när man betalade kontant). Då var det vanligare att folk anmälde sig och inte dök upp. Ligger man ute med pengar så se man till att återta/avanmäla så man får pengarna tillbaka. I min förra klubb så betraktade vi folk som inte betalt in som efteranmälda och lottade vi bort var det alltid de som rykte först.

Fast det du beskriver har inte "mina" klubbar haft problem med, dvs folk som inte betalar. Enstaka har hänt men inga stora bekymmer. Olika i våra distrikt uppenbarligen. Nu ser vi en tendens att det går över t kontant ist för med TDB. Ganska dumt då det innebär mycket kontanter på tävlinsplatsen. Har varit på mest sådana tävlingar i år faktiskt, både i Skåne och Småland.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Visst finns det undantag men då är det ju klart bättre att skriva att "det är vanligast" eller "oftast görs si eller så". Inte att det "alltid" gjorts på det ena eller andra viset.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 187
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp