Tatueringstråden, del 4

Jo.. tänker lite så också. Har tatuerat mig en gång på sommaren och det gick bra, men nu är det ju saltvatten och säkert 30-40 graders värme..

Så väntar nog till april :)

Fast saltvatten är i allmänhet bättre ur de aspekterna.
 
Drygt en decimeter ungefär (en fjäder) hade velat ha den på underarmen eller insida överarm..

Gud vad svårt, tycker det är så jobbigt att gå och tänka på att skyla den hela tiden :/

Mina har faktist läkt väldigt snabbt i 30+ värme (snabbare och bättre än de jag har gjort i Europa, ingen aning om varför. Det är ju varmt och äckligt konstant), men oavsett så får man ju se till att ha på solkräm när man är ute.
 
Jag har en grå liten tatuering som jag vill göra en cover-up på, i färg tror jag. Skulle gärna vilja ha tips på bra ställen i gbg med omnejd. Just nu är jag inne på något tecknat, det kommer i alla fall inte att bli reality/porträtt.
 
Jag har en grå liten tatuering som jag vill göra en cover-up på, i färg tror jag. Skulle gärna vilja ha tips på bra ställen i gbg med omnejd. Just nu är jag inne på något tecknat, det kommer i alla fall inte att bli reality/porträtt.
Liza på Buzzstop 28 (hon heter filthyswede på instagram) gör grymma tecknade tatueringar :) Har ingen av henne själv, gått hos en kollega i samma studio, men jag hade velat ha en av Liza :)
 
Liza på Buzzstop 28 (hon heter filthyswede på instagram) gör grymma tecknade tatueringar :) Har ingen av henne själv, gått hos en kollega i samma studio, men jag hade velat ha en av Liza :)
Amen! Har följt henne länge och hon är sjukt duktig. Skulle jättegärna ha en av henne
 
Efter tvätt och smörjning hemma och några timmar till att smälta det hela så är jag så jävla nöjd! Och kär! :love::love::love:
15284085_10154813956250712_8238208122113251118_n.jpg
 
Tiden för idag var redan tagen, men jag har fått en tid på fredag :banana: Blir ännu en på benet, denna gång på vaden :) En Alice i underlandet blir det. Ska till Anna på Soulworks Tattoo Parlour i Falun :) Tror den kommer bli bra :D Hade en annan lite enklare variant, en Kingdom Hearts tatuering, med lite text och ett hjärta, men Alice tror jag "passar" henne bättre att göra om man kollar på det hon lagt ut iaf, även om hon sa att hon gör allt såklart. Spännande! Är ju för fasiken ett år sen sist så det är allt på tiden :D
2-4 timmar trodde hon det skulle ta på ett cirkus, känns lagom :)
 
Glömde liksom bild! Nu är den flagig och kliar satan. Såhär såg den ut direkt när vi var klara, tatuerarens bild som han la upp på sin insta. Ovanför leon är en noshörning som vi hann konturerna på. Sedan ska en drillhane på insidan vaden, en kolibri på framsidan och så två nordkapare baktill. Och så bakgrund. Blir större och dyrare än jag tänkt, men också så sjukt jävla bra. :D

safe_image.php
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 246
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
258
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 559
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp