Tatueringstråden, del 4

Slänger ut en fråga här som någon kanske kan svara på :)
Jag vet att man kan tatuera över skärsår, men kan man tatuera över/på brännskadad hud? Någon som vet?

Jag har tatuerat över ett par ärr från att jag bränt mig med cigg, det var inga problem i alla fall. Gissningsvis så länge det är helt läkt bör det gå bra, men är det ett stort område med grova ärr får man ha i åtanke att det troligen påverkar slutreslutatet av tatueringen något. :)
 
Jag har tatuerat över ett par ärr från att jag bränt mig med cigg, det var inga problem i alla fall. Gissningsvis så länge det är helt läkt bör det gå bra, men är det ett stort område med grova ärr får man ha i åtanke att det troligen påverkar slutreslutatet av tatueringen något. :)

Tack för ditt svar :)

Jag skulle kanske ha tillagt att det är hudtransplanterad hud. Jag har alltså en brännskada stor som en femkrona där jag var tvungen att göra en hudtransplantation för att det skulle kunna läka. Kan man tatuera på den huden tro? Den är ju tunnare är övrig hud, men helt läkt då skadan är nästan tio år gammal.
 
Tack för ditt svar :)

Jag skulle kanske ha tillagt att det är hudtransplanterad hud. Jag har alltså en brännskada stor som en femkrona där jag var tvungen att göra en hudtransplantation för att det skulle kunna läka. Kan man tatuera på den huden tro? Den är ju tunnare är övrig hud, men helt läkt då skadan är nästan tio år gammal.

Jag har noll och ingen erfarenhet av transplanterad hud, men man kan ju tatuera sig i princip var som helst så jag har svårt att tro att det skulle vara ett problem det heller om det är läkt sen så länge. Hör med aktuell tatuerare bara, för att vara på säkra sidan. ;)
 
Slänger ut en fråga här som någon kanske kan svara på :)
Jag vet att man kan tatuera över skärsår, men kan man tatuera över/på brännskadad hud? Någon som vet?

Japp, men inte alla brännskador och jag skulle definitivt inte låta vem som helst göra det. Kan komma på typ 3 i Sverige jag skulle låta göra sådant.
 
Idag har jag gett mig själv en julklapp/födelsedagspresent, en studio jag funderat på att bokat tid hos sålde presentkort den här veckan. Köp ett på 1200 kr men betala 1000 kr, så jag köpte två stycken :up: Bokade dessutom tid för en tatuering, blev den 14 februari bara några dagar innan jag fyller så därför det känns som en födelsedagspresent :D Ska bli en kungdom hearts tatuering, med hjärtat samt texten "I been having these weird thoughts lately... like is any of this real or not?". Måste bara komma på vart jag ska sätta den :confused:
Förlåt om jag förstör nåt nu, men ska det inte stå "I've been havin..." :o
 
Förlåt om jag förstör nåt nu, men ska det inte stå "I've been havin..." :o
Jo det ska det vara. Tyvärr har jag missat att se det (och det är tyvärr missat på tatueringen också) men det står så på den "quote" jag har tagit det ifrån. Måste ha tappat det när jag skrev det till tatueraren. Tur nog så tänker jag inte på det :rofl: eller kanske blir att göra det nu :cautious:
 
Jo det ska det vara. Tyvärr har jag missat att se det (och det är tyvärr missat på tatueringen också) men det står så på den "quote" jag har tagit det ifrån. Måste ha tappat det när jag skrev det till tatueraren. Tur nog så tänker jag inte på det :rofl: eller kanske blir att göra det nu :cautious:
Som sagt förlåt! Skulle kanske hållit tyst, men då visste du iaf om det. Det går inte att klämma in på nåt sätt? Blir kanske fult iofs..
 
Som sagt förlåt! Skulle kanske hållit tyst, men då visste du iaf om det. Det går inte att klämma in på nåt sätt? Blir kanske fult iofs..
Ja tyvärr tror jag det inte går att lösa :( men men, den sitter på mitt lår så det är som tur är inte så många som ser den, och blir den väl synlig får jag hoppas att andra inte tänker på det :rofl:
 
Ja tyvärr tror jag det inte går att lösa :( men men, den sitter på mitt lår så det är som tur är inte så många som ser den, och blir den väl synlig får jag hoppas att andra inte tänker på det :rofl:

Jag trodde det var med flit:D. Du får väl låtsas att det SKA vara så helt enkelt.
 
Imorn dags för sittning 3!

Samma tatuerare men ny studio eftersom han flyttat. Jag som gillade där han var för där hade han ett eget rum o man kunde ligga där o se plågad ut utan att någon såg en.... Bara en annan tatuerare också o han var antingen aschill eller inte där... Nu hela bygget fullt! :eek:

Tur jag har en asbra vän som troget följer med mig för sällskap och trygghet i mitt grimserande.
 
Jag trodde det var med flit:D. Du får väl låtsas att det SKA vara så helt enkelt.
Haha! Jag är ärligt talat inte så bra på engelska, åtminstone inte att skriva, så jag är inte ett dugg förvånad att jag helt enkelt tappade 've och inte tänkte på det sen :o Så ja, jag kommer nog låtsas som ingenting :angel:
 
Imorn dags för sittning 3!

Samma tatuerare men ny studio eftersom han flyttat. Jag som gillade där han var för där hade han ett eget rum o man kunde ligga där o se plågad ut utan att någon såg en.... Bara en annan tatuerare också o han var antingen aschill eller inte där... Nu hela bygget fullt! :eek:

Tur jag har en asbra vän som troget följer med mig för sällskap och trygghet i mitt grimserande.

Jag har legat "helt öppet" i en studio med totalt 4-5 tatuerare när jag körde revben och rygg, dessutom med ett stort fönster som folk delvis kunde se in genom bara ett par meter bort.. :p
Meeen man skiter ganska fort i vilket faktiskt! :D
 
Ok så det där med ny studio gick ju rätt bra.. Han som sitter i samma rum som min är en astrevlig prick och vi hade en väldigt otippad gemensam vän, vilket var himla skoj. Utsikt över en liten park med många hundrastare att titta på.. Och framåt slutet så stannade det upp en hel del gubbar som nog var på väg till krogen på nästa hörn, de flesta verkade bli lite generade när man tittade tillbaka på dom...

Har fått ligga på en brits innan, men nu var det stol, vilket på många sätt var mycket skönare, men fick sån jäääävla träsmak under sista timmen... :eek: Själva tatuerandet gjorde mindre ont igår. Men näbben på kolibrin sitter inte så jävla bra till. Tur den är liten.......

Nu är alla djur på plats, även om bara två egentligen är klara. Kolibrin är klar och min älskade drill N'boa är nästan klar. Så kär i min älskade apa att det finns inte! :love:

Filter på bilden eftersom ljuset var skräp hemma imorse.

17362620_10154409192764562_5638957171692467617_n.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 405
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
236
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 895
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp