Tatueringstråden, del 4

Fast du ska ju ha tatueringen ett tag, tänker jag. De tar aldrig in gästtatuerare eller så? Jag hade lätt (och har) åkt både till grannstaden och grannlandet för nån jag tycker är riktigt duktig. Men det kräver kanske en viss nivå av desperation...

Eller så kan du ju bara säga till honom att lägga av. Men nöj dig inte med "sämre" tatueringar eller slemmiga gubbar! :D
 
Senast ändrad:
Jag håller fortfarande på att bearbeta tanken på att göra min första tatuering :D Jag är så petig så det måste kännas helt rätt. Det ska vara något med barnens namn och födelsedag i alla fall. Diskret, snyggt och inte för stort och täckande. Är just nu inne på baksidan underarmen och bara ha text och inget annat. Ska få fingrarna ur och gå till min gamla kompis som är tatuerare och få hjälp med att rita upp och se vad som känns bäst :)
 
Den 6/9 är det dags för mig igen :) känns som att jag har väntat i en evighet men det är bara 2 månader sedan jag bokade tiden :p
 
19145912-1778544992162947-3733440003735483381-n.jpg

Min senaste tatuering. Inte bästa kvaliten på tatuering men sånt som blir när man gör den lite spontant på tatueringsmässa sent en lördag.
 
Jag gjorde två i Juli, har en timme bokad för lite smågrejer den 30/8 och 29/11 (:eek: ) blir det en Vera-special :rofl:
(Min tatuerare ska få göra vad hon vill. Jag vill inte se förrän den är klar :rofl::rofl: )
 
Jag funderar på att tatuera mig igen, åtta år efter min första. Jag är ju så himla velig men har fastnat för fyra textrader som jag inte tror att jag kommer att ledsna på och som för mig står för mycket fint.

Det är från Pink Floyds High hopes:

"The dawn mist glowing
The water flowing
The endless river
Forever and ever"

Det är egentligen "för mycket text" mot vad jag tycker är optimalt så det känns inte som det finns så många ställen att sätta den så jag antar att det blir revben? Vad tror ni, blir det bra? Råd/tips om placering, tatuera på revben eller vad som helst? :)
 
Min är inte ens läkt men jag funderar redan på om jag inte ska ta och boka in mig nästa gång han som gjorde den här är i Sverige igen :rofl: jag leker med tanken på bilder på barnen. Litar stenhårt på den här killen, jag har sett bilder på gaddar som ser likadana ut som bilden han hade att gå efter. Frågan är om jag vill ta bilder på dem nu när de är små eller om jag i så fall ska vänta tills de blir större. Eller om jag öht ska ha något med foto... Jag känner att jag måste fundera klart först.
 
Jag funderar på att tatuera mig igen, åtta år efter min första. Jag är ju så himla velig men har fastnat för fyra textrader som jag inte tror att jag kommer att ledsna på och som för mig står för mycket fint.

Det är från Pink Floyds High hopes:

"The dawn mist glowing
The water flowing
The endless river
Forever and ever"

Det är egentligen "för mycket text" mot vad jag tycker är optimalt så det känns inte som det finns så många ställen att sätta den så jag antar att det blir revben? Vad tror ni, blir det bra? Råd/tips om placering, tatuera på revben eller vad som helst? :)

Låret? Vaden? Skuldran? Mellan skuldrorna?
Revbenen funkar det med, inte farligt alls enligt mig men alla är vi individer och upplever saker och ting (smärta) olika.. ^^
 
Låret? Vaden? Skuldran? Mellan skuldrorna?
Revbenen funkar det med, inte farligt alls enligt mig men alla är vi individer och upplever saker och ting (smärta) olika.. ^^

Hmmm... Ja låret eventuellt? På skuldran eller mellan skuldrorna känns det som det kommer bli så små bokstäver? Finns det någon bra riktlinje över hur stora bokstäverna ska vara för att de ska hålla sig fina? :) Jag tänker också på om man gör över revbenen, är det stor risk att det blir skevt och utdraget om man någon gång skulle bli gravid eller brukar det klara sig bra i det området?

Tusen frågor :p
 
Hmmm... Ja låret eventuellt? På skuldran eller mellan skuldrorna känns det som det kommer bli så små bokstäver? Finns det någon bra riktlinje över hur stora bokstäverna ska vara för att de ska hålla sig fina? :) Jag tänker också på om man gör över revbenen, är det stor risk att det blir skevt och utdraget om man någon gång skulle bli gravid eller brukar det klara sig bra i det området?

Tusen frågor :p

Kanske det bli iofs, vet inte hur stor/liten du är heller ju.. :p Kan ju även fråga tilltänkta tatueraren om han/hon har förslag på placering med ev graviditet i åtanke, har ingen erfarenhet/kunskap om hur kroppen reagerar/vilka delar av kroppen som blir stora i samband med graviditet osv..
 
Kanske det bli iofs, vet inte hur stor/liten du är heller ju.. :p Kan ju även fråga tilltänkta tatueraren om han/hon har förslag på placering med ev graviditet i åtanke, har ingen erfarenhet/kunskap om hur kroppen reagerar/vilka delar av kroppen som blir stora i samband med graviditet osv..

Nej jag får nog vela några år till innan det blir något av det här som det ser ut. :grin: Tack för input!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 795
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 189
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp