Tatueringstråden, del 4

Gjorde en tatuering när jag var 20 nu är det nog kört för fler :(

Vet ni om man kan tatuera över diabetesfläckar? Inte på benet naturligtvis men har några på armen som är riktigt fula.

Vet att ärr i viss mån går att täcka men ingen aning om hur det är med diabetesfläckar. Sen läker man ju för jäkla dåligt numer. Finns flertalet jag skulle vilja ha annars
 
Mina djur är klara nu! Vi gjorde bara klart dem och avvaktar med bakgrunden eftersom jag fått hysteriskt kli med någon form av utslag i några av tatueringarna under slutet av sommaren som lite kommer och går. allt ser bra ut och även övriga i studion kikade o tyckte att det garanterat inte är någon fara men smart att chilla lite med det. Alltid skönt när de går runt lite o kollar in varandras o pratar om jobben, känns tryggt eftersom de alla är sjukt duktiga! Börjar känna mig hemma där och så är det snart slut på det! Vafan liksom!

Målet idag var bara att få allt snyggt så OM bakgrunden skiter sig har jag ändå en kick ass tattoo.

Glömde fota, hamnade på studions instastory, ungefär halvvägs in, om nån vill kika och hinner innan den tas ner- Ivory Tower Tattoo.
 
Testar om bilderna funkar så det går att visa upp lite. :)

22089477_10154952815924562_1158977823400795046_n.jpg


22046168_10154952816239562_9140790340428646064_n.jpg
 
Visst är den? :) Jag går och kikar på den så fort tillfälle ges och känner mig urlöjlig :rofl: men det är svårt att låta bli!
Jamen jag förstår det! Jag är superkräsen när det gäller tatueringar och tycker att de allra flesta är fula (:p) men din var ju helt sanslöst fin!!
 
Jamen jag förstår det! Jag är superkräsen när det gäller tatueringar och tycker att de allra flesta är fula (:p) men din var ju helt sanslöst fin!!
Kan lägga till att jag sa ungefär vad jag ville ha (tror att min beskrivning var i stil med två duvor som flyger, lite ljus, svartvitt och den ena större än den andra) och han ritade ett par förslag. Det här motivet var LÅÅÅÅÅÅÅNGT över förväntan och då har jag ändå kollat hans Instagram och sett hans tidigare projekt :p
 
Kan lägga till att jag sa ungefär vad jag ville ha (tror att min beskrivning var i stil med två duvor som flyger, lite ljus, svartvitt och den ena större än den andra) och han ritade ett par förslag. Det här motivet var LÅÅÅÅÅÅÅNGT över förväntan och då har jag ändå kollat hans Instagram och sett hans tidigare projekt :p
Jäklar vad coolt!
 
Ping @niphredil :D Sisådär några månader sent, haha!

tattoo.jpg


I början av maj fick jag den här tatuerad på insidan av armen! Utsidan är denna :D Går också att se några sidor tillbaka i tråden. Så nu är i alla fall hela överarmen färdig, men hela armen ska bli gjord. Har bokat tid igen 1/12, och då ska jag dra linjer på resten av armen! Ska försöka dela bilder lite snabbare efter den gången ;)
 
Jag gjorde min första tatuering igår och det gjorde så in i helvete ont! Nu var den liten, min tatuerare ganska hård i handen och placerad på utsidan på foten men jag blev faktiskt chockad över hur ont jag tyckte det gjorde. Inte fick jag någon endorfinkick förrän flera timmar senare heller:arghh:. När den läkt ihop ordentligt så kan det bli en runda till för att fixa smådetaljer men då blir det Emla innan:idea: (på min tatuerares order).

Har någon av er erfarenhet med att tatuera insidan av handleden och kan jämföra det med utsida av fot? Nästa kommer att hamna på insidan av handleden och jag kommer behöva rycka upp mig ordentligt om jag ska klara det.
 
Jag gjorde min första tatuering igår och det gjorde så in i helvete ont! Nu var den liten, min tatuerare ganska hård i handen och placerad på utsidan på foten men jag blev faktiskt chockad över hur ont jag tyckte det gjorde. Inte fick jag någon endorfinkick förrän flera timmar senare heller:arghh:. När den läkt ihop ordentligt så kan det bli en runda till för att fixa smådetaljer men då blir det Emla innan:idea: (på min tatuerares order).

Har någon av er erfarenhet med att tatuera insidan av handleden och kan jämföra det med utsida av fot? Nästa kommer att hamna på insidan av handleden och jag kommer behöva rycka upp mig ordentligt om jag ska klara det.

Insidan av handlederna har jag en på vardera sida. Från där man tar pulsen och hela vägen upp precis under armbåden. Allra värst var det nere vid senorna vid pulshöjden. Där är det rent förskräckligt! Nästan så att det andra kände skönt efter det.O_o
Jag kan inte jämföra med vristen för där har jag aldrig gjort någon.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 788
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
247
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 177
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp