Bukefalos 28 år!

The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

E: är cd/dvd-spelaren. Så du har 0 GB kvar på skivan, men 45GB kvar på datorn. :D

De där 45 förresten, är de på C: eller D:? Antar att du har Sims installerat på C:, och då är det där som du behöver ha utrymme ledigt.
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

E: är cd/dvd-spelaren. Så du har 0 GB kvar på skivan, men 45GB kvar på datorn. :D

De där 45 förresten, är de på C: eller D:? Antar att du har Sims installerat på C:, och då är det där som du behöver ha utrymme ledigt.

:p

Det är på C: jag har dom. Men med 45 GB ledigt utrymme, så känns det inte som det är någon "överbelastning" direkt? Det funkar förövrigt ibland att starta, och då går det kanon att spela, men oftast så dör det innan.
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Datorer samlar på sig damm. Efter två år så har de oftast så mycket damm att processorn kan bli överhettad - fläkten viner för fullt och saker blir varma. Då kan program som är tunga (vilket Sims definitivt är) krascha.

Förslag: Dammsug vid fläktutblåsen (när dator är avstängd och strömmen urdragen). Kommer nog inte att lösa problemet helt för dig, men kanske hjälper lite. (Eller ev lämna över till reparatör och be dem rengöra invändigt.)

Kan också vara något som faktiskt är trasigt...

Eller så har den/eller du kommit åt nån käck inställning!
Min dator har t ex hittat på att den ska stänga av cd/dvd-spelaren om jag inte använder den på ett tag (typ 15 minuter efter uppstart av datorn), så jag måste gå in i Enhetshanteraren och aktivera den manuellt där. Nån dag ska jag hitta inställningen som fixade det här, men fram till dess så får jag aktivera manuellt...
 
Senast ändrad:
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Tack för svar :)

Testade att starta ett annat spel som alltid har gått att starta, men inte nu. Så det känns som det är datorn, fläkten eller om den skulle vara trasig då. Innan har jag haft problem med att datorn blivit för varm och då har spelen kraschat, men nu är den inte varm. Trist hur som haver. Jag får väl lira XBOX istället :p
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Har du nån nördig datamänniska i din närhet som kan få låna datorn i några dagar och se vad det är för fel med den? (Sims är ju en mänsklig rättighet, det här måste ju fixas på nåt sätt!)
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

*kl*

Hade bestämt mig för att inte ta fler föl.
Sedan ångrade jag mig uppenbarligen. Och så kom det ett sto. :)

simspetsfoal20_zps440d58be.jpg
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Men eller hur? Jag blir frustrerad bara av att tänka att det blir några veckor utan Sims nu, troligen i alla fall. Men min bror ska titta på datorn :)

Poxz: Varför vill du sluta avla? :)
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Jag får så många hingstföl. Vilket innebär att jag måste köpa in ett sto och rådda med hela romansbiten hela tiden istället för att bara skicka pållen till centret. :p Det är ju egentligen mycket roligare, men jag får inte tid över att göra ett bra jobb.

Jag har för närvarande en familj med sju medlemmar och kör på absolut noll fri vilja, så det är lite att styra upp som det är. Jag har inte heller plats för så många hästar (har inte fusket som släpper in fler än tio). :) Koncentrerar mig mest på att "avla vidare" på simmarna. Men nu fick jag ju mitt sto, så nu kör vi på en generation till i alla fall! :D Jag har tyckt om de här trefärgade som dykt upp de sista generationerna, så det är ganska bra att det blev så! :)
 
Senast ändrad:
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Det är väldigt irriterande det där med att bara få ett kön hela tiden. Jag får också i princip bara hingstar, och de få ston jag har fått har varit väldigt tråkiga färgmässigt OCH med dåliga egenskaper (trots bra föräldrar). Jag har fått tre ston totalt, och behållit ett. Avlar frenetiskt från mitt favoritsto och hoppas på ett sto därifrån, men har hittills fått 7 hingstar. Nu börjar hon bli gammal, hinner kanske med två föl till. Gah.

Hingstarna blir dock väldigt fina, men vad hjälper det. :p
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Det är väldigt irriterande det där med att bara få ett kön hela tiden. Jag får också i princip bara hingstar, och de få ston jag har fått har varit väldigt tråkiga färgmässigt OCH med dåliga egenskaper (trots bra föräldrar). Jag har fått tre ston totalt, och behållit ett. Avlar frenetiskt från mitt favoritsto och hoppas på ett sto därifrån, men har hittills fått 7 hingstar. Nu börjar hon bli gammal, hinner kanske med två föl till. Gah.

Hingstarna blir dock väldigt fina, men vad hjälper det. :p


Vi verkar ha samma problem. :D
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Jag kör med en mod som gör att jag kan ha hur många hästar som helst. Just nu har jag 12 hästar och 4 människor.
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Jag har försökt få det att fungera men har inte lyckats. Vart ifrån har du fått tag på moden?

Poxz: Ja då är de som ja trodde då :)
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Behöver verkligen hjälp nu, jag köpte semesterparadis och installerade det men glömde uppgradera så när jag skulle spela gick det inte. Jag avinstallerade det och testade med mitt vanliga sims men det funka ändå inte så hela mitt sims har kraschat:(:cry::nailbiting::banghead:
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Jag har försökt få det att fungera men har inte lyckats. Vart ifrån har du fått tag på moden?

Jag använder Trallans/Nraas moddar. Han har en hel hög och det är lite av en djungel, men när man förstått sig på dem så är de sjukt användbara!

http://nraas.wikispaces.com/

Hans moddar finns i vänsterspalten. De jag använder för att öka antalet simmar i mitt hushåll är MasterController och Portrait Panel.

När du installerat moddarna, klicka på valfri dator i din stad. Där ska du ha ett val som heter "Nraas". Under MasterController kan du välja Hushåll, och där nånstans bör du kunna ställa in hur många simmar och husdjur varje hushåll ska kunna ha.

PortraitPanel behövs för att kunna visa porträtt av alla dina simmar. Har du inte den så försvinner dina simmar från listan av porträtt och du kan inte markera dem. De finns kvar i hushållet och går att interagera med, men du kan inte styra dem.
 
Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Tack så mycket för svar :). Ska se om ja får det att funka denna gång! Håller alla tummar och tår :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 539
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 400
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 787
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 600
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp