Bukefalos 28 år!

Tidiga teckan på graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

giowanna

Trådstartare
Hej!

Jag och min sambo lekte lite med ödet i veckan... Vi gjorde "det" utan skydd... :o

Så nu är vi lite nervösa... hur tidigt kan man känna av om man skulle vara gravid? Vad är de första tecknen? Det var i onsdags, så ännu går det ju inte att testa med hemtest...

Ska berätta lite om oss: Vi är 22-23, bor i hus, och är förlovade. Skulle jag vara gravid, behåller vi barnet, men om jag inte är det, ska vi vänta ett år eller så. Passar bättre då.

Alla svar är välkomna!
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

Hade du ägglossning kring "olyckan" så finns det ju en chans... graviditetstestet kan du ta när du saknar din mens!

Jag hade symptom som större tuttar, massa finnar, ont i magen osv redan en vecka efter befruktningen :)
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

filiduttan skrev:
Hade du ägglossning kring "olyckan" så finns det ju en chans... graviditetstestet kan du ta när du saknar din mens!

Jag hade symptom som större tuttar, massa finnar, ont i magen osv redan en vecka efter befruktningen :)

Ja... Mensen brukar ju falla in på en lördag, och vi gjorde "det" onsdagen innan lördagen, som jag antar jag ska ha ägglossning. Alltså är jag mitt emellan just nu. Tror det är på lördag ägglossningen ska komma. Brukar inte känna av den, så jag vet aldrig riktigt när den är. Men ngn gång mellan tors-lördag...

OJ! Redan en vecka efter... Det var fort! Ska vara uppmärksam, om jag känner ngt av det dära...

Tack Filiduttan! Du är på hundforumet oxå va? :idea:
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

Man har i regel ägglossning ca 14 dagar innan mensen kommer :-) på www.familjeliv.se tex kan du räkna ut när du hade ägglossning under fliken "gravid-förlossning". I mitt fall tex hade jag sex den 23 mars, ägglossning den 24 mars och väntade mensen den 7 april... som aldrig dök upp ;) längsta tiden i mitt liv att vänta på att få veta :)
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

Ja, nu räknar jag med att ägglossningen kommer tors-lör, vi "fabricerade" i onsdags... Med andra ord borde odssen vara ganska höga?

Hoppas på ett vis, men kan oxå vänta. (Blir glad om jag är med barn :D)
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

Förutom att mensen uteblev var första tecknet på mig att brösten blev lite ömma och växte lite. Det kom ganska direkt. Sen är det ju vanligt att man mår illa också men det gjorde inte jag. Ofta blir man väldigt trött också. Inte heller det blev jag.
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

Veckan innan och veckan efter jag skulle haft min mens så kände jag...hm det enda sättet att förklara det på är mensvärk utan värk. Som rörelse i nedre delen av magen. Efter ett par veckor blev brösten ömma. Men sen har jag inte märkt något mer! :)

/Timsetim
 
Sv: Tidiga teckan på graviditet?

Bra, då vet jag vad jag ska vara uppmärksam på! ;)

Kände igår att det skulle kunna ha varit ägglossningen, men kan lika bra ha varit ngt annat :D

Återkommer när jag vet mer :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp