Bukefalos 28 år!

Tillökning i familjen!

M

Mirela

Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa katt, men aldrig fått tummen ur och faktiskt gjort slag i saken. Förens för ca fem dagar sedan.

Jag blir så arg så jag kokar när jag tänker på det! En tjej i stallet pratade om sin svärmor som hade sååå stora bekymmer med vad hos skulle göra av sina kattungar. Istället för att försöka ge bort/sälja dom så skulle dom slå ihjäl dom.

Kattungarna var då drygt 8 veckor. När jag hörde det så pratade jag med tjejen och hon ringde snabbt sin svärmor. Hon lyckades övertala dom att jag skulle få ta dom, dock fanns det tyvärr bara två kvar....

vilkåret var att jag hämtade dom samma kväll annars så var dom borta. sakt och gjort. Nu bor dom hemma hos mig och är mer livsglada än var som borde vara tillåtet :D

det är två små bondkatter. Dom är varken vaccinerade eller avmaskade. När bör detta göras? och till vilken kostnad? Jag ska ringa veterinär i morgon och kolla tider med mera men vill ha lite mer kött på benen när jag talar med denne så jag slipper känna mig helt bakom flötet när vi dividerar.

mvh Mirela
 
Sv: Tillökning i familjen!

Bra jobbat!:)

Avmaska kan du göra på en gång och vaccinera kan du göra när som helst från 8 veckors ålder, men det är väl bra om de får bo in sig lite innan du tar dem till veterinären. Se till att de blir grundligt veterinärbesiktigade också. Det brukar kosta 200-350 kr att vaccinera en katt, men kattungar ges två sprutor så det blir dubbelt upp. Dock brukar man få mängdrabatt så du ska nog slippa fullpris för båda.

Kom ihåg att försäkra dem så fort som möjligt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 566
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 608
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp